Gjest Acer Skrevet 25. mars 2021 #1 Skrevet 25. mars 2021 (endret) Det er idag påbud om munnbind, men dette påbudet, men kommer eg ikkje til av følge opp det påbudet. Når både syn og hørsel er svekket så blir ein avhengi av både briller, og høreapperat. Munnbind er eit stort problem for dem som er avhengi briller, og dogging av brilleglassene er eit igjenntagene problem som igjenn bli en smittesamler. Dessuten er det slik at mange med hørsel problem har ofte problem med å oppfatte hva folk seier utan munnbind, og dette forverres med munnbind ettersom talen blir forvrengt. Endret 25. mars 2021 av Skybe
Gjest Rocka69 Skrevet 25. mars 2021 #2 Skrevet 25. mars 2021 Skybe skrev (13 minutter siden): Det er idag påbud om munnbind, men dette påbudet, men kommer eg ikkje til av følge opp det påbudet. Når både syn og hørsel er svekket så blir ein avhengi av både briller, og høreapperat. Munnbind er eit stort problem for dem som er avhengi briller, og dogging av brilleglassene er eit igjenntagene problem som igjenn bli en smittesamler. Dessuten er det slik at mange med hørsel problem har ofte problem med å oppfatte hva folk seier utan munnbind, og dette forverres med munnbind ettersom talen blir forvrengt. Da bør du kontakte fastlegen, for å få en legeerklæring om at du ikke kan bruke munnbind. Jeg også bruker briller, men det går fint å bruke munnbind - det dugger ja. Men uten munnbind på offentlig sted, og du ikke har legeerklæring på at du har en medisinsk tilstand som gjør at du er unntatt bruk av munnbind - så vil du få et forenklet forelegg av politiet på 2000 kroner og/eller blir kastet ut av butikken eller apotek av vektere(noe de har full rett etter Straffeloven(paragraf 268 og 346 - etterkommer du ikke pålegg om å fjerne deg så kan du også straffes etter disse, og det kan de faktisk gjøre selv om du har legeerklæring på at du ikke skal bruk munnbind så lenge butikken ikke vil ha deg inn i butikken og du nekter å fjerne deg). Nekter du å betale, så blir det rettssak og da blir plutselig det forenklede forelegget en bot på 2000 kroner + saksomkostninger på noen tusen til påtalemakten. Du kan selvsagt nekte å betale denne også, men da må du huske på at en bot som ikke betales må gjøres opp subsidiært i fengsel. Og selvsagt en dom, vil også havne på rullebladet for evig og alltid - du er da blitt en straffedømt kriminell(som kan få konsekvenser for neste gang du skal ha pass og/eller nasjonalt ID kort). I tillegg så må du selvsagt betale din egen advokat. Det kan være at munnbind forvrenger lyden, men du kan ikke kreve at andre som vil bruke munnbind ikke skal bruke munnbind fordi du har problem med å høre. Det vil du aldri få en legeerklæring eller en rettskraftig dom i fra Høyesterett, som krever at folk som skal snakke med deg må ta av seg munnbind. Legen vil le av deg, og spørre om du er virkelig seriøs. Og gjentar du dette, så vil dette bli påført journalen din som mulig psykisk diagnose som bør utredes. Så hør med fastlegen din, om denne kan gi deg en legeerklæring om at du ikke skal bruke munnbind av medisinske årsaker. Og vil ikke legen(e) gi dette, så må du bruke munnbind som oss andre eller forvente et oppgjør med politi og/eller rettsvesenet på et eller annet tidspunkt.
Gjest Acer Skrevet 25. mars 2021 #3 Skrevet 25. mars 2021 (endret) Rocka69 skrev (59 minutter siden): Da bør du kontakte fastlegen, for å få en legeerklæring om at du ikke kan bruke munnbind. Jeg også bruker briller, men det går fint å bruke munnbind - det dugger ja. Men uten munnbind på offentlig sted, og du ikke har legeerklæring på at du har en medisinsk tilstand som gjør at du er unntatt bruk av munnbind - så vil du få et forenklet forelegg av politiet på 2000 kroner og/eller blir kastet ut av butikken eller apotek av vektere(noe de har full rett etter Straffeloven(paragraf 268 og 346 - etterkommer du ikke pålegg om å fjerne deg så kan du også straffes etter disse, og det kan de faktisk gjøre selv om du har legeerklæring på at du ikke skal bruk munnbind så lenge butikken ikke vil ha deg inn i butikken og du nekter å fjerne deg). Nekter du å betale, så blir det rettssak og da blir plutselig det forenklede forelegget en bot på 2000 kroner + saksomkostninger på noen tusen til påtalemakten. Du kan selvsagt nekte å betale denne også, men da må du huske på at en bot som ikke betales må gjøres opp subsidiært i fengsel. Og selvsagt en dom, vil også havne på rullebladet for evig og alltid - du er da blitt en straffedømt kriminell(som kan få konsekvenser for neste gang du skal ha pass og/eller nasjonalt ID kort). I tillegg så må du selvsagt betale din egen advokat. Det kan være at munnbind forvrenger lyden, men du kan ikke kreve at andre som vil bruke munnbind ikke skal bruke munnbind fordi du har problem med å høre. Det vil du aldri få en legeerklæring eller en rettskraftig dom i fra Høyesterett, som krever at folk som skal snakke med deg må ta av seg munnbind. Legen vil le av deg, og spørre om du er virkelig seriøs. Og gjentar du dette, så vil dette bli påført journalen din som mulig psykisk diagnose som bør utredes. Så hør med fastlegen din, om denne kan gi deg en legeerklæring om at du ikke skal bruke munnbind av medisinske årsaker. Og vil ikke legen(e) gi dette, så må du bruke munnbind som oss andre eller forvente et oppgjør med politi og/eller rettsvesenet på et eller annet tidspunkt. De fleste som går med briller gjør det fordi dei er avhengi av dem og på grunn av at de har svekket syn. ( Tror ikkje det er noen som bruker briller på grunn av kosmetiske årsaker.) Duggede brilleglass gjir ikkje bare synsforstyrrelser, men duggede glass tiltrekker seg også lettere både støv-og luftbåren smitte, og treng ikkje om å vera ekspert / fastlege for å skjønne det. Før stod det stemplet i førerkortet "Må bruke briller under kjøring" men dette er noe de forlengst har gått bort ifra, og det er vel ein grunn til det. Munnbind kan bidra til eit komunikasjonsproblem, og spesielt for dem som er hørselsvekka. Det er ofte stor skilnad på lydsekvensen hos mange som sitter bak en skranke / resepsjonister, kassadisken m.fl, og dette er noe de bør ta omsyn til. Folk flest må forholde seg til munnbindkravet, og det har samanheng med luftbåren smittefare i tett befolkede lokaler. Personleg er eg av den oppfatting at det er andre tiltak som er langt mer forbyggende en å gå rundt med munnbind. Endret 25. mars 2021 av Skybe
Zikkzakk Skrevet 25. mars 2021 #4 Skrevet 25. mars 2021 Det viser seg at de som har briller har lavere risiko for å bli smittet da brillene også beskytter mot covid. Vi er mange som har briller, og likevel bruker munnbind Om man sliter med dugging på glassene, kan du kjøpe antiduggspray eller vaske brillene i zalovann. 7
Gjest Acer Skrevet 25. mars 2021 #5 Skrevet 25. mars 2021 (endret) Zikkzakk skrev (28 minutter siden): Det viser seg at de som har briller har lavere risiko for å bli smittet da brillene også beskytter mot covid. Vi er mange som har briller, og likevel bruker munnbind Om man sliter med dugging på glassene, kan du kjøpe antiduggspray eller vaske brillene i zalovann. Det finnes ingen dokumentasjon på at briller beskytter mot Covid smitte. Og ingen går rundt med en flaske zalovann som de drar opp fra bukselomma om brillene plutseleg slår dugg på seg. (heilt på tryne) De aller fleste brillebrukere nytter gjerne pusseskin e.l til fjærning av dugg fra brilleglass, av omsyn til brilleglassene. Mange av desse munnbinda har ein registrert ligger slengt ifra seg rundt omkring og de representerer både smitte og miljøproblem. Tar ein på ein smittet gjenstand, og deretter setter på munnbind er vel hensikten vekk. Har lagt merke til at slett ikkje alle er så påpasseleg med håndhygienen når de entrer kjøpesentra, butikker. Har ellers lagd merke til at mange tar Antibac når de går inn, men ikkje utatt av butikken. Endret 25. mars 2021 av Skybe
Zikkzakk Skrevet 25. mars 2021 #6 Skrevet 25. mars 2021 (endret) Skybe skrev (13 minutter siden): Det finnes ingen dokumentasjon på at briller beskytter mot Covid smitte. Og ingen går rundt med en flaske zalovann som de drar opp fra bukselomma om brillene plutseleg slår dugg på seg. (heilt på tryne) De aller fleste brillebrukere nytter gjerne pusseskin e.l til fjærning av dugg fra brilleglass, av omsyn til brilleglassene. Mange av desse munnbinda ligger slengt ifra seg rundt om og eit smitte og miljøproblem. Tar ein på ein smittet gjenstand, og deretter setter på munnbind er vel hensikten vekk. Har lagt merke til at slett ikkje alle er så påpasseleg med håndhygienen når de entrer kjøpesentra, butikker. "Vern av øyne gir en ytterligere beskyttelse mot virus. Både ansiktsskjermer, vernebriller og briller gir lavere risiko for smitte." https://forskning.no/sykdommer-virus/det-er-effektivt-a-beskytte-ansikt-og-oyne-mot-virus-ogsa-for-folk-flest/1692776 Men vi får jo tro på deg fremfor forskningen da. Helsepersonell bruker sikkert vernebriller bare fordi de synes det er kjempegøy og ikke fordi covid også smitter via øynene At noen som bruker briller ikke skjønner seg på smittevern, gjør ikke at man derfor har en grunn til å ikke bruke munnbind når man har briller. Du virker som en person som bare ser problemer og ikke løsninger. Om du vil benytte salovann på brilleglassene dine, kan du putte det på en liten spraybeholder og den får fint plass i lommen din. Ellers kan du kjøpe duggfjerner i en liten spraybeholder. Hvorfor prøver du å gjøre ting så vanskelig? Endret 25. mars 2021 av Zikkzakk 6
Gjest Acer Skrevet 25. mars 2021 #7 Skrevet 25. mars 2021 (endret) Zikkzakk skrev (16 minutter siden): "Vern av øyne gir en ytterligere beskyttelse mot virus. Både ansiktsskjermer, vernebriller og briller gir lavere risiko for smitte." https://forskning.no/sykdommer-virus/det-er-effektivt-a-beskytte-ansikt-og-oyne-mot-virus-ogsa-for-folk-flest/1692776 Men vi får jo tro på deg fremfor forskningen da. Helsepersonell bruker sikkert vernebriller bare fordi de synes det er kjempegøy og ikke fordi covid også smitter via øynene At noen som bruker briller ikke skjønner seg på smittevern, gjør ikke at man derfor har en grunn til å ikke bruke munnbind når man har briller. Du virker som en person som bare ser problemer og ikke løsninger. Om du vil benytte salovann på brilleglassene dine, kan du putte det på en liten spraybeholder og den får fint plass i lommen din. Ellers kan du kjøpe duggfjerner i en liten spraybeholder. Hvorfor skal du prøve å gjøre ting så vanskelig? Veit du hva som er forskjell på en værnebrille, og en vanleg brille ? Har etter 50 års bruk av briller fått litt ærfaring med bruk briller i kombinasjon med ansiktsmaske, dugg, regn, tempratur endringer. o.s.v. Smitten skjer gjennom dråper som kommer inn i øyne, nese eller munn og spesielt når folk hoster eller nyser. Dette kan skje direkte eller ved at vi tar på en overflate som er forurenset av virus. Endret 25. mars 2021 av Skybe
Gjest Rocka69 Skrevet 25. mars 2021 #8 Skrevet 25. mars 2021 Legeerklæring om at du ikke trenger munnbind eller betale bøter og bli kastet ut av butikker/apotek. Valget er ditt!!! Jeg må bruke briller fordi jeg er langsynt, og brillene dugger, men jeg bruker munnbind for å beskytte min medmennesker, meg selv og min familie. Det finns duggfjernere og brillerens som er i små flasker som går i en lomme. Og du kan ikke kreve at andre mennesker skal ta av seg munnbindet, og sette deg, seg selv eller andre mennesker i fare!!!!
Gjest Acer Skrevet 25. mars 2021 #9 Skrevet 25. mars 2021 (endret) Rocka69 skrev (1 time siden): Legeerklæring om at du ikke trenger munnbind eller betale bøter og bli kastet ut av butikker/apotek. Valget er ditt!!! Jeg må bruke briller fordi jeg er langsynt, og brillene dugger, men jeg bruker munnbind for å beskytte min medmennesker, meg selv og min familie. Det finns duggfjernere og brillerens som er i små flasker som går i en lomme. Og du kan ikke kreve at andre mennesker skal ta av seg munnbindet, og sette deg, seg selv eller andre mennesker i fare!!!! Spørsmålet er om munnbindet er av omsynet til andre, en seg selv. ? Håndhygienen ar den største kilden til smittespredning, og det er vel rikeleg dokumentert. Eit munnbind er ikkje sterilt sålenge det ligg i en bukselomme, og når ein tar det på /av, og strekker på dem. Ja, munnbind kan "kanskje " gji eit værn mot andre, men ikkje mot deg selv. Mange som er blitt smitta vet det oftast ikkje sjølve at de er smitteberere, og god håndhygiene er det beste forbyggende. Går man rundt og hoster så bør ein holde seg hjemme eller idet minste holde betryggende avstand andre personer, og det handler om god gammeldags folkeskikk. Endret 25. mars 2021 av Skybe
Zikkzakk Skrevet 25. mars 2021 #10 Skrevet 25. mars 2021 (endret) Skybe skrev (35 minutter siden): Veit du hva som er forskjell på en værnebrille, og en vanleg brille ? Har etter 50 års bruk av briller fått litt ærfaring med bruk briller i kombinasjon med ansiktsmaske, dugg, regn, tempratur endringer. o.s.v. Smitten skjer gjennom dråper som kommer inn i øyne, nese eller munn og spesielt når folk hoster eller nyser. Dette kan skje direkte eller ved at vi tar på en overflate som er forurenset av virus. Hvorfor skal jeg gjøre rede for forskjell mellom vernebrille og vanlig brille når forskningen viser at vanlige briller også reduserer smitte av covid? Personlig erfaring med briller trumfer nok ikke forskningen, så hva du vil frem til med å si at du har 50 års erfaring med det vet jeg ikke. Vi er veldig mange som bruker munnbind og briller hver eneste dag. Hvorfor er denne kombinasjonen umulig for deg, når det går fint for andre? Endret 25. mars 2021 av Zikkzakk 3
sommermor Skrevet 25. mars 2021 #11 Skrevet 25. mars 2021 Dere må forstå at for folk med høreapparat som er avhengig av å lese på munnen, er bruk av munnbind helt håpløst. Heldigvis er det så lite smitte her at kun i dag det har blitt påbud om munnbind her. Så her har jeg vært både på apotek, sykehus, legekontor og ambulanse uten påpakning om manglende bruk av munnbind. 2
Gjest Acer Skrevet 25. mars 2021 #12 Skrevet 25. mars 2021 (endret) Zikkzakk skrev (41 minutter siden): Hvorfor skal jeg gjøre rede for forskjell mellom vernebrille og vanlig brille når forskningen viser at vanlige briller også reduserer smitte av covid? Personlig erfaring med briller trumfer nok ikke forskningen, så hva du vil frem til med å si at du har 50 års erfaring med det vet jeg ikke. Vi er veldig mange som bruker munnbind og briller hver eneste dag. Hvorfor er denne kombinasjonen umulig for deg, når det går fint for andre? Helsepersonell nytter "værnebriller" som dekker øynene, og må ikkje forveksles med en vanleg brille. Helsepersonell har dessuten sine rutiner i forhold til av / påmontering av alt værneutstyr. Du må gjerne drive fortsettelse av å reklamere / argumentere "for" kombinasjonen munnbind / briller men din teorien kjøper er ikkje. Går heller ikkje til en opptikerbutikk å kjøper nye briller til kr. 10.000 for at de skal vera tilpasset å bære munnbind. "Mobiltelefoner" er utvilsamt blandt aller største smittekildene, briller, munnbind er også eit smitteobjekt dersom håndhyigene ikkje blir følgt opp. Endret 25. mars 2021 av Skybe
Gjest Acer Skrevet 25. mars 2021 #13 Skrevet 25. mars 2021 (endret) sommermor skrev (28 minutter siden): Dere må forstå at for folk med høreapparat som er avhengig av å lese på munnen, er bruk av munnbind helt håpløst. Heldigvis er det så lite smitte her at kun i dag det har blitt påbud om munnbind her. Så her har jeg vært både på apotek, sykehus, legekontor og ambulanse uten påpakning om manglende bruk av munnbind. Det er ikkje bare blitt påbud om munnbind , men mange som også sitter skjermet bak en glass /plastglass. i kassa på butikken samtidig som de håndterer alle varer som folk har tatt på. Har man fått smitte på henden, og gnir seg i øynene , tar seg på munnen så burde alarmklokken vera påsatt. Huden er også eksponert for inntak av smitte igjennom eit lite sår o.l . Endret 25. mars 2021 av Skybe
Zikkzakk Skrevet 25. mars 2021 #14 Skrevet 25. mars 2021 Skybe skrev (24 minutter siden): Helsepersonell nytter "værnebriller" som dekker øynene, og må ikkje forveksles med en vanleg brille. Helsepersonell har dessuten sine rutiner i forhold til av / påmontering av alt værneutstyr. Du må gjerne drive fortsettelse av å reklamere / argumentere "for" kombinasjonen munnbind / briller men din teorien kjøper er ikkje. Går heller ikkje til en opptikerbutikk å kjøper nye briller til kr. 10.000 for at de skal vera tilpasset å bære munnbind. Mobiltelefoner, briller, munnbind er av blandt de største smittespredere/ objekter dersom de følges opp med god håndhyigene. Men hvilken rolle spiller det at helsepersonell bruker vernebriller? Forskningen viser jo at både vernebriller og vanlige briller beskytter mot covid. Du trenger ikke kjøpe nye briller til 10.000 kr. En liten sprayflaske med duggfjerner som du kan ha i lommen koster ikke så mye 1
Collan Skrevet 25. mars 2021 #15 Skrevet 25. mars 2021 3 hours ago, Skybe said: Det er idag påbud om munnbind, men dette påbudet, men kommer eg ikkje til av følge opp det påbudet. Når både syn og hørsel er svekket så blir ein avhengi av både briller, og høreapperat. Munnbind er eit stort problem for dem som er avhengi briller, og dogging av brilleglassene er eit igjenntagene problem som igjenn bli en smittesamler. Dessuten er det slik at mange med hørsel problem har ofte problem med å oppfatte hva folk seier utan munnbind, og dette forverres med munnbind ettersom talen blir forvrengt. Jeg så en video med triks for å unngå dugg på brilleglassene. Ta på munnbindet, ta en bit plasterteip og klistre på munnbindet og huden under øynene, så hindrer du lufta du puster ut i å havne bak brilleglassene. 1
Gjest Rocka69 Skrevet 25. mars 2021 #16 Skrevet 25. mars 2021 Skybe skrev (1 time siden): Og det er lov å bruke hue.😰 Men det er ikke ditt hue, som har bestemt at det er påbud å bruke munnbind på offentlig plass for alle over 12 år, og som ikke har en medisinsk årsak. Beklager, du bruker ikke huet selv - har du ikke legeerklæring på deg som sier at du ikke kan bruke munnbind - så må du bruke munnbind på offentlig sted. Hvis ikke så får du møte konsekvensene ganske så fort når butikken eller apoteket først tilkaller vekter og ber deg gå ut med en gang. Og nekter du, så ringer de politiet som legger deg i håndjern og bærer deg ut. Og da blir det bøter da, og hvis du ikke betaler så blir det fengsel. SÅ BRUK HUET DITT!! Spør legen din, men ut ifra det HelseDir har sagt så vil du bare få legeerklæring hvis du har en medisinsk tilstand som kan gi deg pusteproblemer hvis du bruker munnbind, f.eks KOLS, sterk ASTMA og ev må bruke oksygentank. En lege vil aldri gi deg legeerklæring fordi brillene dugger, da mister han lisensen sin og er ikke lege lenger.
Gjest Rocka69 Skrevet 25. mars 2021 #17 Skrevet 25. mars 2021 sommermor skrev (1 time siden): Dere må forstå at for folk med høreapparat som er avhengig av å lese på munnen, er bruk av munnbind helt håpløst. Heldigvis er det så lite smitte her at kun i dag det har blitt påbud om munnbind her. Så her har jeg vært både på apotek, sykehus, legekontor og ambulanse uten påpakning om manglende bruk av munnbind. Vel ikke fra og med idag. Da kan du få bot i hele landet unntatt på Svalbard, og helsepersonell som ikke påpeker dette risikerer jobbene sine. Og på sykehus og apotek, så vil det kommer vektere om det ikke er det allerede som vil be deg om å gå. Det samme skjer i butikker. Og så til argumentet til TS, at munnbind fordreier lyden, og dermed så er det ikke bare vedkommende som ikke skal bruke munnbind, men samtlige andre også. Og de som bruker høreapparat - hva fader hjelper det at de tar av seg munnbindet selv - de vil likevel ikke kunne lese noe mer på munnen til oss andre som bruker munnbind for å beskytte oss selv og andre medmennesker. Og NEI, du kan ikke tvinge oss til å bryte loven eller ønsket om å beskytte oss selv og andre, og TS! Det finns duggfjernere for glass og briller. Bruk brillerens som kjøpes hos en enhver optiker. Bruker dette selv flere ganger om dagen! https://www.nrk.no/livsstil/slik-blir-du-kvitt-dugg-pa-brillene-1.15219310 https://www.specsavers.no/covid-19/informasjon/slik-unngar-du-dugg-pa-brillene https://www.specsavers.no/covid-19/informasjon/slik-unngar-du-dugg-pa-brillene https://www.tv2.no/a/11663325/ https://www.apotek1.no/produkter/prestige-antidugg-pusseklut-1stk-863904p Lenker til nettet som selger brillerens uten å gå til en optiker, du får det hjem i postkassen: https://www.clasohlson.com/no/Norenco,-Brillerens-50-ml/p/31-9854?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=google surfaces&gclid=CjwKCAjw6fCCBhBNEiwAem5SO58uMjwTK-xH5MTMC9_uRx56XwGi_bwrBhW_hQfnzauE1ENPlGGGXBoC2_8QAvD_BwE Eller denne, litt dyrere https://bikeshop.no/head/92455184/head-bio-defog-anti-dugg-forhindrer-dugg-30ml?gclid=CjwKCAjw6fCCBhBNEiwAem5SO6cnQ7vAFVEnE9vtoQmNorWtkL4bSzT4ZuVK5Y4wLlwbrGqHGU_AvxoCXO4QAvD_BwE Men sånne små flasker har du i mellom et halvt og et år! Ja for å sitere SkyBe(TS): Det er lov å bruke hue! Så bruk det da. Hvis ikke hold dere unna samfunnet til pandemien er over. I Norge får man et forenklet forelegg på 2000, i Kina så får man satt en helmantlet vaksine i tinningen. Denne vaksinen har 200% mot alle kjente og ukjente sykdommer, inkludert hjerteinfarkt, kreft og Covid-19. Jo flere som faktisk følger rådene og reglene - jo fortere får vi kontroll over pandemien mens vi venter på at flest mulig blir vaksinert (helst alle - jeg mener at Regjeringen burde bruke kapittel 5 i Smittevernloven og tvangsvaksinert alle.
Gjest Acer Skrevet 25. mars 2021 #18 Skrevet 25. mars 2021 (endret) Og vekterne / politiet går vel rundt med målbåndet, og ser til at alle overholder 2 meters avstanden. ? Nærkontakter er den største trusselen for covid smittespredningen, og de som ikkje kan forholde den bør vera de første vekterne / politiet lemper ut. Endret 25. mars 2021 av Skybe
Gjest Rocka69 Skrevet 25. mars 2021 #19 Skrevet 25. mars 2021 (endret) Skybe skrev (22 minutter siden): Og vekterne / politiet går vel rundt med målbåndet, og ser til at alle overholder 2 meters avstanden. ? De har såpass godt øyemål, men husk på at veldig veldig mange butikker er videoovervåket også min venn. Og er får man avstanden - basiskunnskap i Trigonometri så skjønner du dette. Og etter Straffeloven, så trenger de ikke målebånd - vil butikken ikke ha deg der - vel da er det på hue og ræva ut. Med bistand av politiet. Og da er det ikke bare det ikke bruke munnbind etter Covid-19 forskriften, men også §268 og 346 - da snakker vi virkelig bøter og lengre fengselsstraffer, der et bot for brudd på Covid-19 forskriftens bestemmelser blir piss i havet i forhold - og ja denne boten kommer på toppen i tillegg. Så bruk det huet, og bruk munnbind og unngå bøter og fengsel. Beskytt deg selv og dine medmennesker. Og ikke minst gjør det for landet, for nasjonen! for den norske mann og kvinne i hytter og hus! Endret 25. mars 2021 av Rocka69
Gjest Acer Skrevet 25. mars 2021 #20 Skrevet 25. mars 2021 (endret) Rocka69 skrev (43 minutter siden): De har såpass godt øyemål, men husk på at veldig veldig mange butikker er videoovervåket også min venn. Og er får man avstanden - basiskunnskap i Trigonometri så skjønner du dette. Og etter Straffeloven, så trenger de ikke målebånd - vil butikken ikke ha deg der - vel da er det på hue og ræva ut. Med bistand av politiet. Og da er det ikke bare det ikke bruke munnbind etter Covid-19 forskriften, men også §268 og 346 - da snakker vi virkelig bøter og lengre fengselsstraffer, der et bot for brudd på Covid-19 forskriftens bestemmelser blir piss i havet i forhold - og ja denne boten kommer på toppen i tillegg. Så bruk det huet, og bruk munnbind og unngå bøter og fengsel. Beskytt deg selv og dine medmennesker. Og ikke minst gjør det for landet! Hvis ikke så er du en landssviker. Ikke god borger av Norge Og den oppfordringen kan du viderefomidle til alle dem som setter seg på flyet til utlandet, og kommer hjem med bagasjen full av covid smitte. Til dem som holder hjemmefester, og mister hue. Til dem som gjir blaffen i håndhygienen. Til alle dem som gjir blaffen i å overholde fysiske kontakter. Vi bor i en landsdel der det har vert kontroll på smitteomfanget, og bruk av munnbind har vert fraverende. Folk har kunnet leve mye godt som før i trygg forvisning om at de ikkje blei påført smitte utan at folk flest går rundt med munnbind. Her har folk flest tatt ansvar for å holde smitten igjennom andre virkemiddel en bruk av munnbind. Endret 25. mars 2021 av Skybe
Anbefalte innlegg