Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Min historie.

Min første dag av siste mens: 21 juli

EL: 13 august

Jeg venter på tanta (eller helst at hun ikke skal komme da)

Lurer på om jeg kan teste...

Har lest på nettet at hvis jeg er gravid er jeg nå i uke 6... og da skal man kunne teste postivt...

MEN så sa en til meg at det måtte gå 14 dager etter EL før man kunne teste..

KAN JEG TESTE NÅ?? og vil jeg få "riktig" resultet...

jeg tør nesten ikke for er så redd for at den skal være negativ.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er val vanligst å teste på den datoen når du egentlig skulle fått mens. (Sånn ca 14 dager etter EL.) Vet du hvor lange sykluser du har?

Skrevet

Jeg har vanlig 28 dagers syklus.

Skrevet

Hvis du hadde EL 13. august, så bør jo IKM være ca. i morgen. Da vil vel de fleste tester gi et riktig resultat. Og hvis den er negativ så kan du prøve igjen etter et par dager hvis du fortsatt ikke har fått mensen.

Skrevet

Hvis du har 28 dagers syklus så er det vel litt seint med EL 13 august? Jeg hadde første dag i siste mens 21. juli (som deg), og EL i starten av august. Hadde du den 13., så har du en sykluslengde på omtrent 38 dager.

Eller mente du kanskje EL den 3. august? Isåfall kan du godt teste nå. Jeg testet på onsdag og fikk 2 x positivt og er 5+1 i dag ;)

Skrevet

Det er noe som ikke stemmer med disse datoene/dagene dine. Er du sikker på du hadde EL 13 aug? Er du sikker på du har 28 dg sykluser?

Dersom du har 28 dg syklus, kunne du ha testet positivt 18.august (eller noen dager før)

Dersom du hadde EL 13.aug, kunne du ha testet positivt 27.august (eller noen dager før)

Skrevet

:frustrert: det som hvertfall er skjedd er at jeg fikk mensen søndag..så da får jeg satse på at det går i denne perioden i stedet..man blir rimelig sliten og utenfor av denne "prøvingen" ....

USJ og USJ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...