Gå til innhold

Gulv på bad, hva vil du velge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg vil ha enstavet parkett følelse på badet. Er det da vinyl som er tingen  gå for? Noen som har noe slikt?

Anonymkode: f2602...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (1 time siden):

Microsement kan ikke fordra vinyl og baderomsplater. Forferdelig

Trodde ikke microsement hadde følelser, jeg. Lærer noe nytt hver dag! 🤪

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har fliser, og ville aldri gått for det om jeg skulle restaurere. Hater fugene og hater steingulv. 

Ville gått for et vinylbelegg. Mye fint utvalg på det, bedre å gå på, bedre å rengjøre, du trenger ikke varme i gulvet, du slipper å tenke på fuger og er veldig slitesterkt. Tåler også en støyt. 

Anonymkode: 49e39...118

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Definitivt vinyl. Kan egentlig ikke fatte hvem som vil ha fliser, det er jo så grusomt å rengjøre! Hardt og alt knuser om man mister noe også. Gulvbelegg er det absolutt tryggeste du kan velge mot lekkasjer også, så synes valget er enkelt :) 

Anonymkode: 2db08...644

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville valgt fliser, selv om folk sier det er et herk å få rent pga. fugene. Har ikke selv opplevd dette problemet.

Mange som sverger til vinyl, men for meg ser det med en gang ut som et bad fra 80 tallet 😅

Har ikke nok erfaring med noe annet til å kommentere på det.

Anonymkode: 0a244...833

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kommer til å velge vinylbelegg neste gang badet skal pusses opp, er så lei av å skrubbe fuger!

Anonymkode: e4f10...c04

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ville valgt fliser, selv om folk sier det er et herk å få rent pga. fugene. Har ikke selv opplevd dette problemet.

Mange som sverger til vinyl, men for meg ser det med en gang ut som et bad fra 80 tallet 😅

Jeg har heller aldri hatt problem med få rene fuger. 

Anonymkode: dd92e...0b5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg var veldig skeptisk til vinyl, men det ble veldig bra når jeg fant det ene mønsteret som er fint. Så nå er jeg veldig fornøyd. Foreløpig har jeg malte vegger, men vurderer fliser på et område eller to på veggen.

Anonymkode: 0d039...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Varmekabler på badet er noe jeg ikke ville ha vært foruten. 

Anonymkode: 10898...028

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommer til å velge vinylbelegg neste gang badet skal pusses opp, er så lei av å skrubbe fuger!

Anonymkode: e4f10...c04

Jeg bor nå midlertidig i leilighet med vinyl på gulvet. Er vel kanskje ti år gammel, og den synes jeg er helt grusom å vaske. Føles aldri ren slik jeg føler jeg får fliser. Skjønner ikke dere som synes fuger er vanskelig og vinyl er lett. Bruker dere ikke vaskemiddel for fuger? 

Anonymkode: e4ac0...b15

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Oppgitt78 skrev (19 timer siden):

Hvis du går for fliser, så pass på at det blir brukt epoksybasert fugemasse. Da slipper du stort sett å rense/impregnere fugene, og det holder med en vanlig gulvvask. 

Enig. Epoxy-fuger er kjempelett å holde pene. Trenger bare å gå over med klut. Litt mer herk å legge og koster litt mer men veldig verdt det. 

Har et annet bad med gammel (10+) vinyl. Den blir aldri pen uansett. Dritt lei. 

Anonymkode: 8cc17...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig. Epoxy-fuger er kjempelett å holde pene. Trenger bare å gå over med klut. Litt mer herk å legge og koster litt mer men veldig verdt det. 

Har et annet bad med gammel (10+) vinyl. Den blir aldri pen uansett. Dritt lei. 

Anonymkode: 8cc17...838

Jeg hadde aldri brukt «gammeldags» fugemasse i dag, for det er alt for mye jobb å holde slike fuger pene.

Epoksybasert masse koster noen hundringser ekstra, og litt mer vaskejobb etter legging, men da er problemet borte etterpå.. 👍

Anbefaler oftest ikke amatører uten noe tidligere erfaring å bruke slike produkter forøvrig, for bommer man på noe der, så kan man nesten like gjerne meisle opp gulvet igjen. Har man litt tidligere erfaring, eller i det minste er i stand til å følge en bruksanvisning til punkt og prikke, så bør det gå greit.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som velger vekk fliser og går for billigere alternativ. Kan dere med hånden på hjerter 😂 si at det ikke skyldes kostnader og økonomi? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belegg og plater. Billigere å legge/sette opp og det er tett lengre enn fliser. Og er enklere å holde rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Kvalitet skrev (1 time siden):

Dere som velger vekk fliser og går for billigere alternativ. Kan dere med hånden på hjerter 😂 si at det ikke skyldes kostnader og økonomi? 

Jeg har skrevet flere innlegg der jeg «med hånden på hjertet» har sagt at jeg ikke synes varmekabler er verd pengene, og dermed utgår fliser for meg. Men vinylen jeg valgte kostet nesten 500 pr kvm, og måtte legges av fagfolk, så jeg føler ikke at det var billigere enn fliser akkurat.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Jeg er en klums som stadig mister ting i gulvet (og mye knuses fortere på flis enn på gulvbelegg) og får vondt i føttene av å gå/stå lenge på fliser (kombinert bad/vaskerom). Synes i tillegg belegget vi valgte er fint, enkelt og rengjøre og helt nydelig under føttene med varmekabler under. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har jo flis nå, la det da vi ordnet nytt bad. Ville aldri valgt fliser på gulvet en gang til. Hvis vi bor her når badet må tas igjen, så blir det herlig vinyl. 

Anonymkode: 2dd3d...af5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi valgte ikke sand/epoxy istdf. fliser for å spare penger. Det kostet mye det samme, kanskje mer. Men fliser er jo stygge, upraktiske, og vedlikeholdsintensive. Var liksom ingenting som talte for fliser.

Anonymkode: 10898...028

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...