Smørblomst82 Skrevet 27. januar 2023 #41 Del Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 25.3.2021 den 18.49): Vi valgte belegg på gulv og plater på vegg når vi pusset opp i fjor. Veldig fornøyd! Tror det var tarkett vi gikk for Anonymkode: 1d3d7...2b3 Gammel tråd, men prøver likevel. Hvilke farger gikk du for på veggene og gulvet? Kikker på det samme selv nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #42 Del Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 26.3.2021 den 13.10): Varmekabler på badet er noe jeg ikke ville ha vært foruten. I nevnte kjellerbadet dusjer vi forresten rett på vinyl med våtromsplater på veggen. Skulle egentlig ha kabinett, men våre håndverkere mente gulv og vegg tåler dette fint (var litt plassproblemer også). Anonymkode: 10898...028 Vinylgulv er tryggere enn flis, om det da ikke legges vinylmembran under flis og ikke smørremembran. Anonymkode: 3dd61...059 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 28. januar 2023 #43 Del Skrevet 28. januar 2023 Fliser har gulvbelegg nå fra 1978 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvalitet Skrevet 28. januar 2023 #44 Del Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 26.3.2021 den 18.27): Jeg har skrevet flere innlegg der jeg «med hånden på hjertet» har sagt at jeg ikke synes varmekabler er verd pengene, og dermed utgår fliser for meg. Men vinylen jeg valgte kostet nesten 500 pr kvm, og måtte legges av fagfolk, så jeg føler ikke at det var billigere enn fliser akkurat. Anonymkode: 0d039...0a3 Mye billigere enn fliser med varmekabler. Et bad som du beskriver trekker dessuten ned verdien på huset/leiligheten. De aller fleste vil tenke de må rive ned et bad uten varmekabler. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #45 Del Skrevet 28. januar 2023 Har fliser, men skulle jeg valgt igjen hadde det blitt vinyl. Anonymkode: 590dc...684 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #46 Del Skrevet 28. januar 2023 Vi gikk for en slik kombinasjon av flis og vårtomsmaling. Flis i dusjen og på gulvet, ellers maling. Billigere enn full flis, og tillot oss å velge en litt sprek farge på malingen, det er jo enkelt og billig å bytte😊 https://www.korsbakken.no/det-lille-baderommet Anonymkode: b04f6...74d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #47 Del Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Vi gikk for en slik kombinasjon av flis og vårtomsmaling. Flis i dusjen og på gulvet, ellers maling. Billigere enn full flis, og tillot oss å velge en litt sprek farge på malingen, det er jo enkelt og billig å bytte😊 https://www.korsbakken.no/det-lille-baderommet Anonymkode: b04f6...74d Samme her, flis i dusj og på gulv og malte vegger ellers. Kjempefornøyd! Anonymkode: 84d82...f3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #48 Del Skrevet 25. februar 2023 Kvalitet skrev (På 28.1.2023 den 16.31): Mye billigere enn fliser med varmekabler. Et bad som du beskriver trekker dessuten ned verdien på huset/leiligheten. De aller fleste vil tenke de må rive ned et bad uten varmekabler. Men alle vet jo at du ikke får igjen de pengene du legger i oppussing, for de fleste kjøpere er så kresne idag at de river uanpokkersett. Så det er jo bedre å tape lite penger enn mye penger, tenker jeg. Men det er uansett irrelevant, fordi 1) det er mine bad som jeg bruker i min hverdag, og jeg er fortsatt superfornøyd. Jeg laget dem til meg, og ikke til fremtidens ukjente kjøpere 2) jeg har brukt lite penger, og kunne dermed tillate meg å gjøre badene min kule og unike. Folk som tenker at de skal holde verdien på boligen i et fremtidig salg, ender som regel opp med skikkelig kjedelige beige nøytrale A4 valg 3) Jeg har bolig med livsløpstandard, med attraktiv beliggenhet, og ingen planer om å selge den på minst 30 år, så den neste oppussingen er det etter planen meg selv som skal ta uansett. 4) jeg har ofte et annet mindset enn "de aller fleste", og vil ikke plage meg selv med å please "de aller fleste" 5) de pengene jeg sparte på å velge vekk varmekabler, har jeg brukt på ting som gir meg vesentlig større glede enn varme tær og fuge-vaske-helvetet. 6) gjett om jeg tjente litt penger da strømkrisen kom og jeg hadde en gunstig fastprisavtale og et hus fritt for varmekabler!! Konklusjon: Det kan være like lurt å tenke annerledes. Anonymkode: 0d039...0a3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #49 Del Skrevet 25. februar 2023 Spør av ren nysgjerrighet: hvor i landet bor dere som ikke vil ha fliser eller microsement? Og hva er alderen deres? 😅🙈 Er veldig overrasket over at så mange av dere vil ha vinylgulv. Og ikke varmekabler på badet? Whaaaat?! Har alltid hatt fliser og aldri noen problemer å rengjøre? Skjønner ikke hva dere snakker om 🙈 Anonymkode: a29fa...172 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #50 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spør av ren nysgjerrighet: hvor i landet bor dere som ikke vil ha fliser eller microsement? Og hva er alderen deres? 😅🙈 Er veldig overrasket over at så mange av dere vil ha vinylgulv. Og ikke varmekabler på badet? Whaaaat?! Har alltid hatt fliser og aldri noen problemer å rengjøre? Skjønner ikke hva dere snakker om 🙈 Anonymkode: a29fa...172 jeg bor i Stavanger og er 50+. Hvordan tenker du det betyr noe? manglende erfaring? mangel på input? Jeg vil ikke ha mikrosement fordi jeg er gammel nok til å kjenne igjen en motedille som går over før du får snudd deg. Jeg vil ikke ha fliser fordi jeg er gammel nok til å forstå at jeg ikke trenger det, og bor i en internasjonalt orientert by der man får andre impulser. Anonymkode: 0d039...0a3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #51 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): jeg bor i Stavanger og er 50+. Hvordan tenker du det betyr noe? manglende erfaring? mangel på input? Jeg vil ikke ha mikrosement fordi jeg er gammel nok til å kjenne igjen en motedille som går over før du får snudd deg. Jeg vil ikke ha fliser fordi jeg er gammel nok til å forstå at jeg ikke trenger det, og bor i en internasjonalt orientert by der man får andre impulser. Anonymkode: 0d039...0a3 Internasjonalt orientert by gitt. Er også passert 50 og bor i Stavanger. Vil ha den kvalitet og luksusfølelse på badet. Vinyl gir virkelig ingenting annet enn billigfølelse. Anonymkode: 0f315...0bd 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #52 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Internasjonalt orientert by gitt. Er også passert 50 og bor i Stavanger. Vil ha den kvalitet og luksusfølelse på badet. Vinyl gir virkelig ingenting annet enn billigfølelse. Anonymkode: 0f315...0bd jeg har heldigvis andre ting å fokusere på i livet enn luksusfølelsen på badet mitt. Jeg har et kult bad som holder tett og har god kvalitet, og synes egentlig bare det er trist med folk som bygger livet sitt på "hotellfølelsen på soverommet"og "spa- eller luksusfølelsen på badet". Folk må ta seg sammen. Anonymkode: 3ccb1...580 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #53 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Internasjonalt orientert by gitt. Er også passert 50 og bor i Stavanger. Vil ha den kvalitet og luksusfølelse på badet. Vinyl gir virkelig ingenting annet enn billigfølelse. Anonymkode: 0f315...0bd Nå har du ikke sett mine bad, så du kan jo faktisk ikke uttale deg om billigfølelsen. Nei, de er ikke luksuriøse, men de har god kvalitet. Og så er de laget med god smak. Jeg foretrekker min løsning med god smak, over identitetsløse luksusvalg, men hver sin smak. Men den virkelige luksusfølelsen på badet, den kommer fra å komme inn der og like det man ser, og vite at kvaliteten er god, samtidig som man nyter den deilige følelsen det er å være gjeldfri med penger på konto, fordi man gjorde valg man som kostet mindre enn det man egentlig kunne strukket seg til. Det er luksus, det. Anonymkode: 0d039...0a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 25. februar 2023 #54 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 26.3.2021 den 10.40): har nettopp lagt vinylbelegg på to bad, og er superfornøyd. Det satt langt inne å velge vekk fliser, for det er liksom blitt standarden for hvordan det "skal" være. Men jeg hater fugene, og ville ikke lagt fliser uten varmekabler under, og da blir det totalt sett dyrt. Og jeg har mer lyst å bruke de pengene på noe annet! Det som var vanskelig med vinyl var å finne et mønster som ikke later som det er tre eller fliser eller marmor. Jeg klarte etter mye leting å finne et grafisk mønster i den fargen jeg ville ha, som minner litt om mønsteret i et gammeldags respatexbord. Til det andre badet valgte vi et terrazzomønster som ikke ser ut som en kopi av stein. Men jeg skulle virkelig ønske at det var et større utvalg av vinyl som ikke etterligner andre materielaler. Anonymkode: 0d039...0a3 Nettopp. Problemet er jo at alle vinylbelegg skal late som om de er fliser, marmor osv. Merkelig at det skal være så vanskelig å finne et golvbelegg som er enkelt og greit bare et golvbelegg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #55 Del Skrevet 26. februar 2023 tdm900 skrev (På 26.3.2021 den 17.58): Belegg og plater. Billigere å legge/sette opp og det er tett lengre enn fliser. Og er enklere å holde rent. Det er vel ikke flisene/fugene som er tette, men membranen bak... Anonymkode: 62533...b49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #56 Del Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): jeg bor i Stavanger og er 50+. Hvordan tenker du det betyr noe? manglende erfaring? mangel på input? Jeg vil ikke ha mikrosement fordi jeg er gammel nok til å kjenne igjen en motedille som går over før du får snudd deg. Jeg vil ikke ha fliser fordi jeg er gammel nok til å forstå at jeg ikke trenger det, og bor i en internasjonalt orientert by der man får andre impulser. Anonymkode: 0d039...0a3 Fordi jeg på 30+ fra Oslo forbinder disse svarene med litt eldre, umoderne folk som ikke er spesielt opptatt av estetikk og interiør. Så motsatt av det du tenker da. Anonymkode: a29fa...172 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #57 Del Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nå har du ikke sett mine bad, så du kan jo faktisk ikke uttale deg om billigfølelsen. Nei, de er ikke luksuriøse, men de har god kvalitet. Og så er de laget med god smak. Jeg foretrekker min løsning med god smak, over identitetsløse luksusvalg, men hver sin smak. Men den virkelige luksusfølelsen på badet, den kommer fra å komme inn der og like det man ser, og vite at kvaliteten er god, samtidig som man nyter den deilige følelsen det er å være gjeldfri med penger på konto, fordi man gjorde valg man som kostet mindre enn det man egentlig kunne strukket seg til. Det er luksus, det. Anonymkode: 0d039...0a3 Det er mitt innlegg referer til. God smak Kan være så mangt. Enig at det er deilig å være gjeldsfri. Det har jeg vært i mange år til tross for fliser på bad og granitt på kjøkken 😊 Anonymkode: 0f315...0bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #58 Del Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det er mitt innlegg referer til. God smak Kan være så mangt. Enig at det er deilig å være gjeldsfri. Det har jeg vært i mange år til tross for fliser på bad og granitt på kjøkken 😊 Anonymkode: 0f315...0bd Hva er poenget ditt egentlig? Anonymkode: 3ccb1...580 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #59 Del Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi jeg på 30+ fra Oslo forbinder disse svarene med litt eldre, umoderne folk som ikke er spesielt opptatt av estetikk og interiør. Så motsatt av det du tenker da. Anonymkode: a29fa...172 jeg er veldig opptatt av estetikk og interiør, og følger nøye med, men jeg er og opptatt av klima og å tenke litt selv. Anonymkode: 3ccb1...580 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 26. februar 2023 #60 Del Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Fordi jeg på 30+ fra Oslo forbinder disse svarene med litt eldre, umoderne folk som ikke er spesielt opptatt av estetikk og interiør. Så motsatt av det du tenker da. Anonymkode: a29fa...172 Huffda.. Hva har alder og bosted å gjøre med hva slags gulv man velger på badet sitt? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå