AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #1 Del Skrevet 25. mars 2021 Hvis du skulle lagt nytt gulv på badet, eller lager helt nytt bad, hvilke gulv velger du? Og hvorfor? Jeg kikker på tarkett sine IQ surface, eller megalit. Vinylgulv. Anonymkode: 124ee...9e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #2 Del Skrevet 25. mars 2021 Fliser i storformat uten tvil. Holdbart og enkelt å holde rent. Legger 80x80 på det nye badet mitt nå. Anonymkode: e4ac0...b15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #3 Del Skrevet 25. mars 2021 Store fliser med smale fuger Anonymkode: 9653c...0bb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #4 Del Skrevet 25. mars 2021 Jeg er ikke så glad i fliser, så jeg ville valgt et belegg. Fliser er så hardt. Anonymkode: bae05...bb6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #5 Del Skrevet 25. mars 2021 Vi valgte belegg på gulv og plater på vegg når vi pusset opp i fjor. Veldig fornøyd! Tror det var tarkett vi gikk for Anonymkode: 1d3d7...2b3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #6 Del Skrevet 25. mars 2021 Vi gikk for strandsand låst inn under gjennomsiktig epoxy i 2010 og elsker gulvet fortsatt. Et ekstrabad vi bygde i fjor har vinylgulv og det er helt greit også. Men fliser...aldri i livet. Ekle fuger, misfarging, ikke spesielt pent å se på. Anonymkode: 10898...028 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #7 Del Skrevet 25. mars 2021 Fliser er for hardt og fuger et helsiken å rengjøre. Belegg av ett eller slag er å foretrekke. Anonymkode: 64e7d...8eb 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 25. mars 2021 #8 Del Skrevet 25. mars 2021 Microsement 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 25. mars 2021 #9 Del Skrevet 25. mars 2021 Hvis du går for fliser, så pass på at det blir brukt epoksybasert fugemasse. Da slipper du stort sett å rense/impregnere fugene, og det holder med en vanlig gulvvask. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #10 Del Skrevet 25. mars 2021 Sannsynligvis litt store fliser, men ikke de største. Anonymkode: 9ba9a...f77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #11 Del Skrevet 26. mars 2021 har nettopp lagt vinylbelegg på to bad, og er superfornøyd. Det satt langt inne å velge vekk fliser, for det er liksom blitt standarden for hvordan det "skal" være. Men jeg hater fugene, og ville ikke lagt fliser uten varmekabler under, og da blir det totalt sett dyrt. Og jeg har mer lyst å bruke de pengene på noe annet! Det som var vanskelig med vinyl var å finne et mønster som ikke later som det er tre eller fliser eller marmor. Jeg klarte etter mye leting å finne et grafisk mønster i den fargen jeg ville ha, som minner litt om mønsteret i et gammeldags respatexbord. Til det andre badet valgte vi et terrazzomønster som ikke ser ut som en kopi av stein. Men jeg skulle virkelig ønske at det var et større utvalg av vinyl som ikke etterligner andre materielaler. Anonymkode: 0d039...0a3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #12 Del Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): har nettopp lagt vinylbelegg på to bad, og er superfornøyd. Det satt langt inne å velge vekk fliser, for det er liksom blitt standarden for hvordan det "skal" være. Men jeg hater fugene, og ville ikke lagt fliser uten varmekabler under, og da blir det totalt sett dyrt. Og jeg har mer lyst å bruke de pengene på noe annet! Det som var vanskelig med vinyl var å finne et mønster som ikke later som det er tre eller fliser eller marmor. Jeg klarte etter mye leting å finne et grafisk mønster i den fargen jeg ville ha, som minner litt om mønsteret i et gammeldags respatexbord. Til det andre badet valgte vi et terrazzomønster som ikke ser ut som en kopi av stein. Men jeg skulle virkelig ønske at det var et større utvalg av vinyl som ikke etterligner andre materielaler. Anonymkode: 0d039...0a3 Du har ikke varmekabler på badet? Man kan vel ha det under vinyl også, eller? Anonymkode: 47324...c59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #13 Del Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): har nettopp lagt vinylbelegg på to bad, og er superfornøyd. Det satt langt inne å velge vekk fliser, for det er liksom blitt standarden for hvordan det "skal" være. Men jeg hater fugene, og ville ikke lagt fliser uten varmekabler under, og da blir det totalt sett dyrt. Og jeg har mer lyst å bruke de pengene på noe annet! Det som var vanskelig med vinyl var å finne et mønster som ikke later som det er tre eller fliser eller marmor. Jeg klarte etter mye leting å finne et grafisk mønster i den fargen jeg ville ha, som minner litt om mønsteret i et gammeldags respatexbord. Til det andre badet valgte vi et terrazzomønster som ikke ser ut som en kopi av stein. Men jeg skulle virkelig ønske at det var et større utvalg av vinyl som ikke etterligner andre materielaler. Anonymkode: 0d039...0a3 Dette er jeg SÅ ENIG i. Hvorfor skal gulvet late til å være et organisk materiale eller stein? I teorien er vel mulighetene endeløst. Etter mye leting gikk vi for noe som etterlikner et mørkt eikegulv på kjellerbadet. Det er helt greit, men ikke optimalt. Anonymkode: 10898...028 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #14 Del Skrevet 26. mars 2021 Skal lage nytt kombinert vaskerom og gjestetoalett (ingen dusj), og der kommer vi til å ha vinyl på gulvet og malbare plater på vegg. Et annet bad som skal pusses opp, skal ha dusj rett på gulvet, og der skal vi ha flis. Anonymkode: 47324...c59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #15 Del Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skal lage nytt kombinert vaskerom og gjestetoalett (ingen dusj), og der kommer vi til å ha vinyl på gulvet og malbare plater på vegg. Et annet bad som skal pusses opp, skal ha dusj rett på gulvet, og der skal vi ha flis. Anonymkode: 47324...c59 Altså, vi skal ha flis på gulv og i dusjsone, og så tror jeg det blir våtromspanel på veggene (ikke helt bestemt). Anonymkode: 47324...c59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #16 Del Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du har ikke varmekabler på badet? Man kan vel ha det under vinyl også, eller? Anonymkode: 47324...c59 Nei, vi har ikke fra før, og det er ikke noe jeg ønsker å bruke penger på. Hvis vi hadde hatt det fra før, ville nok fliser vært med blant valgene, selv om jeg vet at man kan ha varmekabler under belegg. Anonymkode: 0d039...0a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #17 Del Skrevet 26. mars 2021 Varmekabler på badet er noe jeg ikke ville ha vært foruten. I nevnte kjellerbadet dusjer vi forresten rett på vinyl med våtromsplater på veggen. Skulle egentlig ha kabinett, men våre håndverkere mente gulv og vegg tåler dette fint (var litt plassproblemer også). Anonymkode: 10898...028 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #18 Del Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Varmekabler på badet er noe jeg ikke ville ha vært foruten. I nevnte kjellerbadet dusjer vi forresten rett på vinyl med våtromsplater på veggen. Skulle egentlig ha kabinett, men våre håndverkere mente gulv og vegg tåler dette fint (var litt plassproblemer også). Anonymkode: 10898...028 Vi gjør også det. Fikk og beskjed om samme fra håndverkerene👍🏻 Anonymkode: 1d3d7...2b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 26. mars 2021 #19 Del Skrevet 26. mars 2021 (endret) Microsement kan ikke fordra vinyl og baderomsplater. Forferdelig Endret 26. mars 2021 av Enmanelskeråhate 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #20 Del Skrevet 26. mars 2021 Ville velge noe som ikke blir såpeglatt om det kommer vann på samtidig som det tåler fukt. Greit å gjøre det litt "barnevennlig" også. Anonymkode: 4f82c...3c1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå