Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen spørsmål ang. ferdig babymat. :)

1. Har alderen som er skrevet på feks grøt/middagsglass noe å si? Kan man feks gi 4 mnd grøt til en baby på 7 mnd, eller grøt med 6 mnd på til en baby på 5 mnd?

2. Hvor mye er et "normalt" måltid av et middagsglass? Er det meningen at et helt glass skal være et måltid?

3. Regnes smoothiene i klemmeposer som mat eller er det bare "snacks"? Er de mettende?😊

Anonymkode: 821f4...d12

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg her hatt barn i 19 år. Og alle mine fire barn, har fått grøt og middagsglass kjøpt i butikk. Har prøvd litt med både grøt og middagsglass fra 4 mnd, og det gikk helt fint. Alle barna mine har likt klemmeposene, og jeg har brukt det som mellommåltid. Er ikke så mettende, men de digget det :) 

Anonymkode: 47a6d...97e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Smoothie i klemmeposer er bare snacks eller mellommåltid :)

Det er ikke noe problem å gi 4mnd grøt/glass til 8mnd eller 6mnd grøt til 5mnd baby, det er bare mer konsistens, større mengde og mer smaker i de dess høyere alder :)

Vår ble aldri så glad i middagsglass, så har ikke mye erfaring med de. Det er vel tenkt ca ett måltid i hver, men unger har jo ulik matlyst :) så ingen fasit. 

Anonymkode: 999af...4bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. :)

Så det har ikke så mye å si for næringsinnhold etc, men mer konsistens/smak om jeg forstår det riktig? :)

Anonymkode: 821f4...d12

AnonymBruker
Skrevet

Min er 2 år og får fortsatt middagsglass i blant. :) 

Anonymkode: 1d7ec...2e8

AnonymBruker
Skrevet

De smoothiene ville jeg kun gitt innimellom, de er stappfulle med sukker. (Ikke tilsatt sukker nei, men frukten er kokt ned såpass at det er veldig mye sukker i en sånn liten pakning) Alderen på maten er jo bare en slags «fra» alder (feks fra 6måneder) og at noe av det feks inneholder mer klumper og konsistens når barna blir litt eldre enn de fra 4mnd. 

Anonymkode: 8d264...db5

AnonymBruker
Skrevet

Vår likte aldri ferdigglass med biter, så hun spiste bare de for 4 og 6 mnd.  Hun spiste nesten et helt glass til middag fra hun var 10-ish måneder hvis jeg husker rett. 

Det er mer biter jo høyere alder på glasset. 

Anonymkode: d06c6...706

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...