Gå til innhold

PRIVATIST Biologi 2 muntlig praktisk.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei 

skal ha muntlig praktisk privatist eksamen i bio 2 nå om ikke så lenge og lurer bare på om noen som har hatt det har noe tips eller råd. Føler at jeg kan mitt stoff men at det er muntlig er pressure. hva slags tema er det vanlig å komme opp på og om det er noe jeg burde se ekstra mye på. Veit jo at det er en forberedelsedel men tenk om det er et kapittel jeg ikke har fokusert mye på. og til slutt om hvilke praktiske øvinger som jeg kan bli bedt å utføre. TAKK 

Anonymkode: 4e79f...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du får ca en tredjedel av pensum.  Hvilken tredjedel er tilfeldig, da vi stort sett deler pensum i tre når vi lager eksamensoppgaver - og kandidatene får dermed hver sin del. 

Det er alltid lurt å se på øvingene som står i læreboka. De er standardøvinger det er lurt å kunne snakke om. 

Hilsen sensor. 

Anonymkode: 4ef17...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Du får ca en tredjedel av pensum.  Hvilken tredjedel er tilfeldig, da vi stort sett deler pensum i tre når vi lager eksamensoppgaver - og kandidatene får dermed hver sin del. 

Det er alltid lurt å se på øvingene som står i læreboka. De er standardøvinger det er lurt å kunne snakke om. 

Hilsen sensor. 

Anonymkode: 4ef17...5cf

Hva mener du med standardøvinger? 🙂 

Anonymkode: 08c29...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til ts:jeg hadde denne i fjor. Skriftligdelen går igjennom det meste. Så har du brukt god tid på stoffet, så klarer du deg greit. Men jeg tror det skal være vanskelig å ta alt i et skippertak. 

Som en annen sier her: du får en muntlig del, der du får 1/3 av stoffet kanskje, og så 1/3 på skriftlig kanskje? Det ble et litt grumsete svar.

Men du må faktisk kunne alt på den skriftlige og muntlige tilsammen. Du kan jo ta en sjans, men da blir det dyrere hvis du må ta den igjen. 

Du må ringe skolen din eller eksamensveiledningskontor for å høre om hvilke forsøk du kan få. Du vil få varierende svar her på KG. Det kan hende du ikke får noen svar, jeg fikk ikke det på min skole.  Jeg har ennå ikke tatt ferdig den muntlige delen på grunn av at jeg var usikker på dette. Men jeg skal fortsette å klage. 

Det er merkelig, at de skal teste i noe du ikke vet om du kan bli testet i. Det er faktisk litt slemt. 

Anonymkode: 08c29...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...