AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #1 Del Skrevet 25. mars 2021 Jeg skal ha om en måned privatist eksamen i samfunnsfag og har ikke begynt å jobbe, sitter fast med hvordan jeg skal jobbe effektivt slik at jeg får enten 5 eller 6. Siden det er noe jeg skal jobbe alene så har jeg null peiling på hvordan jeg skal gjøre følge boken eller jobbe med kompetansemålene. kompetansemålene er ganske vanskelig å skjønne og svare de. Jeg lurte på om noen har vært i min situasjon og har tips som kan hjelpe meg nå som jeg ikke har mye tid. Jeg har fokus 2013 boken. Anonymkode: 93139...7b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kastanjefrø Skrevet 25. mars 2021 #2 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg skal ha om en måned privatist eksamen i samfunnsfag og har ikke begynt å jobbe, sitter fast med hvordan jeg skal jobbe effektivt slik at jeg får enten 5 eller 6. Siden det er noe jeg skal jobbe alene så har jeg null peiling på hvordan jeg skal gjøre følge boken eller jobbe med kompetansemålene. kompetansemålene er ganske vanskelig å skjønne og svare de. Jeg lurte på om noen har vært i min situasjon og har tips som kan hjelpe meg nå som jeg ikke har mye tid. Jeg har fokus 2013 boken. Anonymkode: 93139...7b5 Les boken, svar på oppsummeringsspørsmålene i boken og gjør nettoppgaver. Du burde også lese deg opp på endel dagsaktuelle tema. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #3 Del Skrevet 2. april 2021 Jeg gjør akkurat det samme selv, jobber alene uten skole eller nettskole. Gjør dette med 4 fag. På eksamen skal du kunne læreplanmålene. I samfunnsfag er det relativt greit å forstå de, feks dette tilfeldige punktet: definere sentrale omgrep knytte til sosialisering og bruke dei til å undersøkje og diskutere trekk ved sosialiseringa av ungdom i Noreg i læreboka står det rett ut svaret, med bakgrunn, primærsosialisering osv osv. Måten jeg har jobbet med dette (og de andre) faget er følgende: Lese kapittel, lese kapittel på nytt og skrive notater under vegs (da skriver jeg ned stikkord av det jeg leser) og så lager jeg et dokument/pp hvor jeg skriver ned kompetansemålet, som feks det ovenfor, og svarer på det. Kan du svare på læreplanmålene, snakke og drøfte ut fra det så er du klar til eksamen. Lykketil! Anonymkode: 4a449...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
adirf Skrevet 3. april 2021 #4 Del Skrevet 3. april 2021 Hei Anonym! Jeg hadde samfunnsfag eksamen i desember og fikk 6! Den enkleste metoden er å dele pensumet utifra kapitlene i boka. Når du har gjort det bør du skaffe deg en oversikt over hva hvert kapittel handler om. Jeg svarte på ALLE kompetansespørsmålene i faget, og deretter var det bare å pugge. Det viktigste er at du skal kunne drøfte og bruke det du har lært i praksis, f.eks: Får du tema politikk - snakk om noe som er dagsaktuelt og bruk fagbegreper for å understreke at du har forstått pensum. Jeg fikk spørsmålet: drøft hva som styrer lønna i det norske arbeidsmarkedet» og de andre fikk spørsmål om EU og Norge, og politikken i Norge. Bare spør hvis du lurer på noe mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #5 Del Skrevet 6. april 2021 Da jeg hadde eksamen glapp 6’eren ved dette: De spurte om jeg visste hva som var den fjerde statsmakt. Ung og dum som jeg var, svarte jeg at jeg ikke visste og at det ikke stod noe om dette i boka.. Svaret er såklart media og jeg fikk råd om å ikke si at noe ikke står i boka ved en eventuell neste eksamen. Lykke til! 😃 Anonymkode: 632cf...cf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå