Gå til innhold

Sarotex/Amitriptylin Orifarm erfaringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaringer med å gå på denne medisinen for søvn? Er veldig redd for vektøkning, så skal så klart være obs på det. 

Anonymkode: 17b77...dc5

AnonymBruker
Skrevet

Dytter slik at den ikke forsvinner. 

AnonymBruker
Skrevet

Bruk søkefunksjonen, da finner du flere tråder om medisinene du lurer på😊

Jeg har forresten gått på sartex og føk opp i vekt...

Anonymkode: f4493...5c6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte i går, så kan ikke si så mye enda 🙈 Jeg får følge med i tråden din. 

Jeg ble en smule skremt av pakningsvedlegget, men jeg må jo bare prøve. Jeg sov godt da. 

Anonymkode: ffb69...152

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt sarotex i en årrekke pga søvn og kroniske smerter, og de funker bra på meg. Har heller ikke hatt problem med vektøkning, og har faktisk gått ned 15 kg på 6 måneder nå selv om jeg bruker dem 🙂

Anonymkode: edd34...cb1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

har brukt 10 mg i seks 6 mnd. de tre siste mnd har vekten føket opp. pga at jeg har ocd og ibs spiser jeg lik mengde/type mat, så ingen endringer i matveien😌hjelper på søvn så får heller bli en gris, men ikke en søvnløs en😆

Anonymkode: c8ccb...db4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

har brukt 10 mg i seks 6 mnd. de tre siste mnd har vekten føket opp. pga at jeg har ocd og ibs spiser jeg lik mengde/type mat, så ingen endringer i matveien😌hjelper på søvn så får heller bli en gris, men ikke en søvnløs en😆

Vekten kan ikke fyke opp uten at du øker matinntaket. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg går på 30 mg for smerter. Har gått ned 15 kg siden jeg begynte ... Du må nesten bare prøve og se, for det er umulig å vite hvordan akkurat du reagerer. Er en veldig god medisin for meg mtp smerter og bekymringsangst.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vekten kan ikke fyke opp uten at du øker matinntaket. 

men jeg sier at jeg spiser det samme. done for years. kan så klart være alder, hormonelle endringer etc. men ingen endringer i matveien.

Gjest Kirsebæra
Skrevet

Jeg syns ikke den hjalp. Fikk beskjed om å stå på den i minimum 6 uker for å se effekt. Eneste jeg fikk var en enorm ulvehunger. Jeg har aldri skjønt hva det var for noe, men wow. Jeg kunne ha spist en hel pizza, og gjorde det, var likevel fortsatt sulten og trykket i meg tre brødskiver med syltetøy fordi jeg TRENGTE noe søtt. Og melk eller saft. Det var helt sykt. Kroppen og magen fikk ikke nok. Og hver gang jeg prøvde å stå i mot så gjorde det fysisk, og psykisk vondt. Jeg la på meg 20 kg. 

Og ingen søvn. 

AnonymBruker
Skrevet
Kirsebæra skrev (2 minutter siden):

Jeg syns ikke den hjalp. Fikk beskjed om å stå på den i minimum 6 uker for å se effekt. Eneste jeg fikk var en enorm ulvehunger. Jeg har aldri skjønt hva det var for noe, men wow. Jeg kunne ha spist en hel pizza, og gjorde det, var likevel fortsatt sulten og trykket i meg tre brødskiver med syltetøy fordi jeg TRENGTE noe søtt. Og melk eller saft. Det var helt sykt. Kroppen og magen fikk ikke nok. Og hver gang jeg prøvde å stå i mot så gjorde det fysisk, og psykisk vondt. Jeg la på meg 20 kg. 

Og ingen søvn. 

OMG😣klarte du å gå ned i vekt??? eller holder du på

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar 15-20 mg hver kveld. Er ikke nok å sovne på men hjelper litt på min kroniske hodepine.  Får forhøyet matlyst innimellom men ignorerer det.  Medisiner som Remeron er mye verre, gitt opp 4 kg på noen få uker. Fikk ulvehunger! 

Anonymkode: ce0c3...a6e

Gjest Kirsebæra
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

OMG😣klarte du å gå ned i vekt??? eller holder du på

Nei, de sitter faen meg som støpt. 

MEN, det må nevnes at jeg er i tillegg revmatiker, så jeg klarer ikke tung fysisk aktivitet så jeg holder kun på med kostholdsrestriksjon for tiden. Derfor det går trått. Det er fint mulig å bli kvitt de kiloene altså. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

men jeg sier at jeg spiser det samme. done for years. kan så klart være alder, hormonelle endringer etc. men ingen endringer i matveien.

Og det kan være som sagt at man ikke legger merke til at matinntaket øker og at aktivitetsnivået går ned. Alder og hormonelle endringer kan spille inn men ikke med mange kilo. 

Kommer til å slutte på tablettene om jeg får ulvehunger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og det kan være som sagt at man ikke legger merke til at matinntaket øker og at aktivitetsnivået går ned. Alder og hormonelle endringer kan spille inn men ikke med mange kilo. 

Kommer til å slutte på tablettene om jeg får ulvehunger. 

igjen, sterk ocd gjør at rutiner ang trening og mat er som de har vært de siste 10 årene. men antar at alderen gjør sitt; er 46 år☺️

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk kronisk feber av Sarotex. Temperaturen lå og vaket rett under 38, og så fort jeg gjorde noe (som å gå i barnehagen og hente sønnen min) så steg den til 38 eller litt over. Veldig slitsomt.

Det tok en god stund før legene fant ut at det var Sarotex som gjorde det. Sluttet på dem, og feberen forsvant på en dag eller to.

Anonymkode: 7aa85...db6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg fikk kronisk feber av Sarotex. Temperaturen lå og vaket rett under 38, og så fort jeg gjorde noe (som å gå i barnehagen og hente sønnen min) så steg den til 38 eller litt over. Veldig slitsomt.

Det tok en god stund før legene fant ut at det var Sarotex som gjorde det. Sluttet på dem, og feberen forsvant på en dag eller to.

Anonymkode: 7aa85...db6

vet du hvorfor sarotex ga deg feber? utrolig mye rare bivirkninger av medisiner🧐

AnonymBruker
Skrevet

Likte den ikke. Beholdt vekten, men det var en sinnsykt kamp. Økte, men fikk bivirkninger. Har byttet medisiner og det er lovende. 

Anonymkode: 8ff57...25c

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid tar det før dere blir trøtt etter å ha tatt medisinen? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvor lang tid tar det før dere blir trøtt etter å ha tatt medisinen? 

Dytter. Greit å vite når på kvelden jeg burde ta den. Har ikke begynt på den enda. Får den for søvn, men legen sa ikke noe om når jeg skulle ta den på kvelden... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...