Gå til innhold

Separasjon, han nekter meg å ta med tingene mine.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sett ned foten og ta meg din far, bror, onkel eller en mannlig kollega eller bekjent og hent tingene dine på dagen. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du har jo allerede koblet inn en advokat. Da syns jeg du skal forholde deg til h*n istedet for å få en haug med misvisende og kanskje gale svar her inne.

Anonymkode: 90cd1...ad2

Dette. 

Snakk med advokaten og legg en plan for det videre forløpet. Ikke godta en masse tull fra mannen bare for å «unngå bråk», du skal ha dine ting, huset skal selges (evt du tar over?) og hvis han blir boende og ikke du så skal han selvsagt betale husleie for din andel av huset. Men igjen - ta dette med advokaten, ikke fremmede på nett som synser og mener i vilden sky. 

Skrevet
MajaS skrev (5 timer siden):

Takk for alle svar, da har jeg blitt litt klokere. Jeg skal ringe min advokat i morgen å høre så ting blir gjort riktig. Det jeg lurer litt på er jo hvordan jeg skal forholde meg til huslånet vi har sammen på huset når jeg flytter? Den må jeg vel uansett betale? Da blir vel det å kreve husleie bare å flytte penger litt frem og tilbake? 

Igjen - dette snakker du med advokat om! Lag deg en liste over de tingene du må ta opp med advokaten, og alt du har skrevet her inne må jo stå på den lista. Du MÅ skaffe deg kunnskap om rettigheter og plikter, og igjen - det får du ikke ved å spørre om likt og ulikt her inne. Her får du svar fra folk som tror og synser, ikke nødvendigvis kan. Dessuten: DU aner ikke hva slags kompetanse og kunnskap vi her inne har, så det kan du uansett ikke stole på. 

Skrevet

Uff, har opplevd noe ganske likt, her lot jeg dessverre eksen kjøpe så og si alt jeg hadde for småpenger, rett og slett pga redsel og jeg ville bare komme meg vekk. Ikke hadde jeg noe skriftlig om at tinga var mine heller.

Her tenker jeg at du muligens må bruke politi? 

AnonymBruker
Skrevet

Første gang jeg leste om akkurat denne saken her inne var i november, så da har det tydeligvis skjedd svært lite siden den gang. 🤔 Er det fordi dette ikke er en reell situasjon? Jeg begynner å lure. Det er ikke vanlig at det ikke er noen fremgang i en sak om et samlivsbrudd på et halvt år... De fleste vil bli ferdige med saken og gå videre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Første gang jeg leste om akkurat denne saken her inne var i november, så da har det tydeligvis skjedd svært lite siden den gang. 🤔 Er det fordi dette ikke er en reell situasjon? Jeg begynner å lure. Det er ikke vanlig at det ikke er noen fremgang i en sak om et samlivsbrudd på et halvt år... De fleste vil bli ferdige med saken og gå videre. 

Det tok over et år før min eks kjøpte meg ut. jeg måtte også koble inn advokat. Han trenerte og bodde i huset. Han var for opptatt med ny kjæreste og nytt liv til å gidde ordne opp i det gamle. Ville kjøpe ut for under takst så da hadde vi det gående. På over et år var det ingen fremgang så jo det går an. Han gadd ikke bli med på et oppgjør for han var så opptatt hele tiden.. må vite .Det var min historie for femten år siden. 

Anonymkode: 25964...5ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja det stemmer, det har faktisk ikke skjedd så mye siden november. Dette er en høyst reell situasjon dessverre. Det er som bruker under deg skriver, at det faktisk kan ta så lang tid når han nekter å selge. Jeg har jo valgt å bli boende siden jeg ikke har hatt noe sted å flytte til og ikke hatt økonomi til det når jeg har betalt løpende utgifter på huset. Men nå må noe skje for jeg orker ikke ha det slik lenger. Han kommer med en latterlig lav sum han vil kjøpe meg ut for som jeg ikke kan godta, han nekter å la meg kjøpe ut han og han nekter å flytte midlertidig selv. Jeg har ikke villet gå så langt som å tvangsselge huset da jeg tenker at jeg må leve med at jeg har «kastet» han ut. Men når han nå nekter meg å ta med tingene mine, oppfører seg som han gjør og ikke vil møte meg på noe så ser jeg virkelig ikke noen annen løsning. Jeg har fått mange gode råd og innspill her inne. Jeg tror det jeg må gjøre er å ta alt gjennom advokat så det ikke blir noe tull senere. Men jeg må si det bekymrer meg litt å flytte ut når jeg leser andres negative erfaringer med akkurat det her inne. 

Gjest Blondie65
Skrevet

Snakk med advokaten din om muligheten til å tvinge mannen din til å ta stilling til å flytte eller bli kastet ut.

Jeg anbefaler deg fortsatt ikke å flytte før dere har delt. Men snakk gjerne med advokaten din om dette også. 

Du har rett til å løse opp sameiet du og din partner har i fellesskap - dvs at din del blir solgt. Det kan man lese av sameieloven. Så det at han kommer med latterlig lave tilbud kan avslås med henvisning til markedspris - som du har krav på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...