AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #1 Skrevet 25. mars 2021 Så, ja. Jeg sa til gynekologen at jeg hadde helt fin syklus, men den eggløsning og at jeg følte det derfor var for kort tid mellom eggløsning til mens for at noe skal sitte (to kjemiske graviditeter på 6 mnd). Hun spurte hvordan jeg visste når jeg hadde eggløsning, og jeg sa eggløsningstester+smerter. Hun sa at det var fint at jeg kjente på kroppen min, men at eggløsningstester liker de ikke, og utdypte ikke noe mer 🤷🏼♀️ Anonymkode: 82878...170
Sinsiew Skrevet 25. mars 2021 #2 Skrevet 25. mars 2021 Eggløsningstestene viser ikke om kroppen din faktisk slipper egget, testen viser kun en hormontopp. 1
Ginny Skrevet 25. mars 2021 #3 Skrevet 25. mars 2021 EL-tester kan bare detektere at kroppen prøver på EL, ikke at det faktisk skjer. Tipper det er det hun mener. Hvis du har kort tid mellom antatt EL og mens kan du få progesteron, piller som gir EL, eller i det minste sjekke med UL at EL faktisk skjer.
Gjest Albbas Skrevet 25. mars 2021 #4 Skrevet 25. mars 2021 Jeg har gått gjennom noen fryseforsøk (IVF) og da brukes eggløsningstester for å følge med på når EL er, så generert stoler de jo på de. Men de er ikke 100% sikre, de kan slå ut positivt uten at man faktisk får EL.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #5 Skrevet 25. mars 2021 Det er fordi hormonet som slår ut på EL - tester er det samme hormonet som kan føre til at egget "bryter løs" fra folikkelen det ligger inne i. Over tid modnes egget inne i en slags pose, og så slipper kroppen noe som heter LH - hormon, men det er ikke nødvendigvis slik at egget faktisk slipper av dette hormonet selv om det slår ut positivt på en eggløsningstest. Det kan være mange årsaker til dette, men det er nok derfor de kanskje liker det, fordi det kan være en falsk EL - test. Men EL - smerter er jo en god indikasjon på at det skjer noe da, jeg vet ikke om man kan få symptomer på eggløsning uten å ha eggløsning. Jeg vet bare at kroppen kan produsere dette LH - hormonet uten at det slippes et egg. Hvis du vil vite 100 % om kroppen din har hatt eggløsning er det best å måle temperaturen (basaltemperatur). Du finner masse info om det i "O'store tempetråden" inne på "prøvere og ufrivillig barnløse". Anonymkode: b14a0...1f9 1
Amatariel Skrevet 25. mars 2021 #6 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hun sa at det var fint at jeg kjente på kroppen min, men at eggløsningstester liker de ikke, og utdypte ikke noe mer 🤷🏼♀️ Litt bastant å si det. Men ja, det stemmer som alle over her sier. Testene garanterer jo ikke for EL. Men det er nok mange gynekologer som likevel anbefaler eggløsningstester! På Medicus gjør de i alle fall det. Ber oss teste og sette eggløsningssprøyte f.eks når testen blir positiv. Og generelt når vi har snakket om eggløsningsstester så har det vært med en positiv tone der jeg helt klart har fått den følelsen at det er innafor å bruke. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå