Naken Skrevet 26. august 2005 #1 Skrevet 26. august 2005 Vi fikk kattunge for fire dager siden, og frem til nå har den sovet i bur om natta. Dette fordi vi var litt redd for å la ham være helt alene så lenge uten tilsyn, nå i starten. (visste ikke om han ville gjør fra seg overalt/ rive i stykker sofaen og sånn. )Og så tenkte vi kanskje han ville føle seg trygg der, med sitt eget teppe, leker og sånn. Det har fungert veldig greit til nå. Det virker som han koser seg i buret og når vi vekker ham og tar ham ut om morgenen strekker han seg velbehagelig og er klar for kosing og leking. Han tisser ikke buret heller, men venter til han går i kassa om morgenen. ...Men er det dårlig gjort å la ham være i bur om natta, nå mens han er helt liten? Er det noen som har gjort det samme?
smilepia Skrevet 26. august 2005 #2 Skrevet 26. august 2005 Jeg har aldri hatt kattunger i bur om natten - jeg har de aller helst i senga mi jeg Synes bur høres så smått ut, selv for en liten tass. Men det høres jo ut som det går greit. Ellers er det helt vanlig at man begrenser små (og nye) katter til bare ett rom i huset i første omgang f.eks badet der det ikke gjør så mye om den skulle tisse utenom kassen, og ikke har møbler å klore istykker...
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2005 #3 Skrevet 26. august 2005 Hva med å legge den i buret på kveldene, og la døren stå åpen? Så kan han ligge der hvis han føler for det, og fremdeles komme seg på do og spise når han trenger det.
Gypsy Skrevet 26. august 2005 #4 Skrevet 26. august 2005 Jeg lot kattungen få tilgang til kun 1 rom om natta og ellers når jeg var hjemmefra den første tiden, for så å utvide bevegelses-arealet etterhvert.
smilepia Skrevet 26. august 2005 #5 Skrevet 26. august 2005 (visste ikke om han ville gjør fra seg overalt/ rive i stykker sofaen og sånn. Forresten, bare et lite tips. Innvester i et klorestativ/klorevegg, evt lag en selv, og tren opp katten til å kvesse klørne sine på den. Da slipper du å bekymre deg for sofaen. En spruteflaske med vann på (f.eks gammel jif flaske e.l) er ypperlig for å lære katten hva som er lov og ikke. (og den forbinder straffen med vannet/flaska, ikke deg) Lykke til som katteier forrøvrig
Gjest Emera Skrevet 26. august 2005 #6 Skrevet 26. august 2005 Jeg lot kattungen få tilgang til kun 1 rom om natta og ellers når jeg var hjemmefra den første tiden, for så å utvide bevegelses-arealet etterhvert. ← Det gjorde jeg også. Mathilde hadde vaskerommet som sin personlige hule, der hadde hun mat, drikke, do og bur uten dør.
Lillesøster Skrevet 26. august 2005 #7 Skrevet 26. august 2005 Hva med å legge den i buret på kveldene, og la døren stå åpen? Så kan han ligge der hvis han føler for det, og fremdeles komme seg på do og spise når han trenger det. ← Jeg ville også la døren stå åpen. Forøvrig ville jeg aldri klart å stenge inn katten i et bur, men det er fordi jeg er imot at dyr skal være i bur, selv over natten. Håper du er så pass trygg på pusen din til at den får slippe å være innestengt. Lykke til videre.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2005 #8 Skrevet 26. august 2005 Synes det høres bedre ut som enkelte sier at katten har et helt rom for seg selv om natta dersom han ikke får løpe fritt. Det kan jo være at han må på do eller blir sulten og tørst i løpet av natta.
Naken Skrevet 26. august 2005 Forfatter #9 Skrevet 26. august 2005 Takk for råd. Høres fornuftig ut! Skal følge dem jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå