Gå til innhold

Nytt AS- Har vi alt vi trenger for å begynne driften?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har startet et AS innen salg av tjenester. Synes det er svært vanskelig å finne informasjon om alt nødvendige, det står litt her og litt der, men ikke alt på et sted... Har lånt meg bøker på biblioteket også, men det dukker stadig opp ting jeg ikke hadde tenkt på var nødvendig...

Firmaet er opprettet i Brønnøysundregisteret, vi har bankkonto, vi har bedriftshelsetjeneste, vi har HMS system og innhenter nå tilbud på forsikring fra forskjellige banker. 

Hva er det vi mangler nå? 

Anonymkode: 6eb8e...9d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ansettelseskontrakt, lønnssystem, regnskapsfører, evt. revisor og registrering i mva-registeret

Anonymkode: 826b8...b90

AnonymBruker
Skrevet

Har daglig leder tatt HMS-kurs? Er det valgt verneombud? Har du opprettet skattetrekkskonto? Du nevner forsikring. Pensjonsforsikring og yrkesskadeforsikring er lovpålagt. Du må ha timeføringssystem for å registrere timer som skal selges. 

Anonymkode: f01a2...279

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ansettelseskontrakt, lønnssystem, regnskapsfører, evt. revisor og registrering i mva-registeret

Anonymkode: 826b8...b90

Jeg skal prøve å ta regnskapet selv i starten (1-2 måneder maks) og får ikke registrert oss i MVA-registere før vi har omsatt for 50 000,-.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har daglig leder tatt HMS-kurs? Er det valgt verneombud? Har du opprettet skattetrekkskonto? Du nevner forsikring. Pensjonsforsikring og yrkesskadeforsikring er lovpålagt. Du må ha timeføringssystem for å registrere timer som skal selges. 

Anonymkode: f01a2...279

HMS kurs er på planen å blir tatt rett etter påske. Vi har skattetrekkskonto. Innhenter oss tilbud på både pensjonsforsikring og yrkesskadeforsikring disse dager. Vi har ikke timeføringssystem. Tenkte at den ansatte selv kunne skrive opp dette i starten, eller er det nødvendig å ha et eget timeføringssystem i starten?

Takk for svar begge to. :) 

Anonymkode: 6eb8e...9d9

Gjest Smeltemann
Skrevet

Ville ordnet meg en regnskapsfører ved oppstart/ stiftelse. Dette gjør det enklere for deg,du skal prioritere driften,da er det fint og få satt bort regnskapet. Revisor må du også ha.

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (2 timer siden):

Ville ordnet meg en regnskapsfører ved oppstart/ stiftelse. Dette gjør det enklere for deg,du skal prioritere driften,da er det fint og få satt bort regnskapet. Revisor må du også ha.

Det er ikke krav om revisor om de har valgt bort dette. 

Anonymkode: da2cf...334

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke krav om revisor om de har valgt bort dette. 

Anonymkode: da2cf...334

Ikke så lenge siden det ble slutt på det da?

Skrevet

Greit å tenke på IT-løsninger først som sist og. En skalerbar leverandør som kan bistå fra starten av. Så slipper dere å måtte slukke små teknologibranner kort tid etter oppstart.

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (5 minutter siden):

Fra ca. 2011, så det har vært slik en stund.

Anonymkode: 505a8...8e4

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Smeltemann said:

Kommer man innenfor disse punktene trenger man ikke revisor og det må være snart 10 år siden dette trådde i kraft.

• Mer enn 6 millioner kroner i salgsinntekt/omsetning
  • Mer enn 10 årsverk fra ansatte
  • Mer enn 23 millioner kroner i balansen, det vil si summen av egenkapital + gjeld

Anonymkode: 30770...d88

Skrevet

Har det blitt avtalt og skrevet ned vedtekter? For hendelser som kan inntreffe, og hvordan disse skal håndteres? Stemmegivning og vekting, uenighet osv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...