Vimseguri Skrevet 26. august 2005 #1 Skrevet 26. august 2005 Nå har jeg vært så heldig at jeg har en mulighet til å gjøre opp med mine kreditorer, div. småsaker da og så lurte jeg på om noen her kunne hjelpe meg med et problem. Alle dissse små sakene har jo blitt større enn de var i utgangspunktet med påførte renter, salærer og gud vet hva. Hvor mye reduksjon i betalingen kan jeg foreslå dersom alt gjøres opp i et jafs? Jeg ser for meg at det kunne være mulig å ta en tlf og ordne det men jeg snakket med f. eks Lindorff og de vil at jeg skal sende et skriftlig forslag som inneholder både inntekt og alt mulig rart. Uff, jeg som gledet meg sånn ti å endelig få gjort opp alt tull men så enkelt var det visst ikke.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2005 #2 Skrevet 26. august 2005 Jeg kjenner de som har sluppet unna med å betale bare det opprinnelige beløpet, altså uten inkassogebyr og renter, på grunn av liten betalingsevne. Hvis du har nok til å betale det opprinnelige beløpet, men det vil skape store problemer for deg å betale gebyrer mm, vil de ofte være velvillig innstilt, for å ihvertfall få dekket noe av tapet.
Gjest Gjesteline Skrevet 28. august 2005 #3 Skrevet 28. august 2005 Du kan faktisk slippe unna med å betale utrolig lite hvis du kan dokumentere at du ikke har råd. Bedriften jeg jobber for gikk nettopp med på å godta 25 % av en utestående faktura (under kr 10 000) fordi de fikk vite at det var dét eller ingenting. Så det er bare å prøve seg, gjetter på at du ihvertfall slipper å betale gebyrer og renter, det går arbeidsgiveren min med på til stadighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå