Gå til innhold

Høres ut som barnet river huset? Teppe eller parkett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i 2etg hus, og det høres ut som at barnet river huset når det mister leker i gulvet, faller, eller liknende i 2etg.

Er parkett der i dag, noen som har vegg til vegg teppe? Hjelper dette på lyd? Blir GAAAAL, vurderer å flytte til et hus med alt på ett plan. 

Anonymkode: 3c210...678

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vegg til vegg teppe hjelper.  Men du kan også legge matte som demper lyd under parkett/laminat. Du kan også legge gips i taket i første etasje. 

AnonymBruker
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå):

Vegg til vegg teppe hjelper.  Men du kan også legge matte som demper lyd under parkett/laminat. Du kan også legge gips i taket i første etasje. 

Takk for svar. Jeg tror vi prøver å legge matte, og deretter ny laminat e.l. Vi har ikke bodd her lenge og jeg er helt sjokkert over hvor høy lyd det er. Bodde i blokk tidligere, så er ikke vant med lyder som dette... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar. Jeg tror vi prøver å legge matte, og deretter ny laminat e.l. Vi har ikke bodd her lenge og jeg er helt sjokkert over hvor høy lyd det er. Bodde i blokk tidligere, så er ikke vant med lyder som dette... 

Du kan sannsynligvis ta opp den gamle parketten og bruke den om igjen hvis du ønsker å gjøre det billig. 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk om det er god nok ISOLASJON mellom 1. og 2. etasje. DET er den vanligste forklaringen når det bråker slik du beskriver. Ofte har man spart penger ved å kun isolere ytterst ved yttervegg. 

Dersom dette er i orden kan du vurdere matte under parketten (det burde man ha uansett spør du meg), og deretter teppe. 

Anonymkode: 3b922...b5a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sjekk om det er god nok ISOLASJON mellom 1. og 2. etasje. DET er den vanligste forklaringen når det bråker slik du beskriver. Ofte har man spart penger ved å kun isolere ytterst ved yttervegg. 

Dersom dette er i orden kan du vurdere matte under parketten (det burde man ha uansett spør du meg), og deretter teppe. 

Anonymkode: 3b922...b5a

Jeg mistenker at det er lite isolasjon dessverre. Er et Boligpartner hus fra 2002. Akkurat lagt nytt tak med gips og spotter punktvis, blir dyrt å gjøre jobben på ny 😭

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg forstår ikke helt. Skal det hjelpe mot lyder fra etg. over?

Anonymkode: 12c28...401

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg forstår ikke helt. Skal det hjelpe mot lyder fra etg. over?

Ja? TS bor i begge etasjene.

Anonymkode: 10fa4...061

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja? TS bor i begge etasjene.

Anonymkode: 10fa4...061

Ok. Beklager at jeg ikke leste godt nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...