Gå til innhold

Erfaringer med Ekstrauterin graviditet, tidlige symptomer før uke 4?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Lurer på om det er noen her som har erfaring med Ekstrauterin graviditet, og opplevde tidlige symptomer før uke 4. Jeg har vært gravid før og opplevd graviditetsymptomer før, og jeg vet alle graviditeter kan være forskjellige. Jeg har en mistanke om at jeg er gravid nå men det er tidlig. Jeg har veldig ømme bryster, men ikke "kjertel vonde" som ved sist graviditet. Tilløp til kvalme, men ikke i nærheten av hva jeg opplevde sist. 

Jeg mistenker at det kan være graviditet utenfor livmoren fordi jeg opplever brennende stikking på ene siden, ikke så lavt på magen, i underkant av navlen ut mot siden. Og dette ligner ikke på følelsen jeg hadde sist. Og, jeg har hatt noe mens lignende utskillelser men som har vært slimete+brunt og+ rødt. Ikke normal utskillelse fra meg. 

Jeg har tatt blodprøve i dag og har samtal med lege i neste uke. Men, jeg tenker på dette hele tiden i og med at jeg kjenner det i magen. Så lurer på om det er noen som har erfaring med dette, og kanskje hadde veldig tidlig tegn på at det ikke var helt som det skulle?

Anonymkode: 06d63...81f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt to graviditeter utenfor livmor, men de har gitt samme tegn som graviditeter i livmor.

Anonymkode: dd4dd...29b

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt en graviditet utenfor livmor og nå 1 helt normal graviditet, og det var først helt normalt frem til uke 5 eller slik da jeg hadde vondt i korsryggen, strålinger ut i bekkenet og menssmerter + tilfeldige blødninger til og fra. Fikk konstatert ganske tidlig, uke 6, og det ble provosert abort. Blødde lenge etterpå, 2, nesten 3 mnd. Ingen skader eller problemer etterpå, heldigvis:) Ta en tidlig ultralyd hvis du er nervøs for dette, hør med lege eller en ultralydklinikk hvor tidlig de kan se på deg. Håper alt er fint for deg!

Anonymkode: f6883...070

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å stress. Er mange barn som trenger et hjem. Bli fosterfamilie eller adopter. Er overbefolket nok 

Anonymkode: c6377...348

Skrevet

Min første graviditet var utenfor livmoren. Jeg visste jo ikke hvordan det skulle kjennes ut. Men, jeg husker jeg tenkte at "er det normalt at det skal gjøre så vondt?". 

Fikk brunlig utflod og deretter feber i uke 7. Gikk til legen og fikk UL. Først så det ut som det kom til å ordne seg selv, blødde mye. Uka etter fikk jeg enorme smerter og måtte fjerne ene egglederen. 

Håper alt er bra 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slutt å stress. Er mange barn som trenger et hjem. Bli fosterfamilie eller adopter. Er overbefolket nok 

Anonymkode: c6377...348

Tipper du enten har flere egenproduserte barn selv? Eller har du huset fullt av fosterbarn eller adoptivbarn?

Uansett om det er det ene eller det andre - la nå alle damer her på kg få som vil ha barn få barn på den måten de ønsker, uten at noen (som deg!!) sier at de bør adoptere eller ta i mot fosterbarn fremfor å få egne barn. Og TS har da virkelig ikke sagt at hun stresser, det er dine ord.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...