Gå til innhold

Ett år senere: Færre intensivplasser på norske sykehus nå en i fjor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regjeringen vil jo privatisere i hue og rævva, så noen ekstra liv må man ofre på den veien..... 

• Liker 2
Skrevet

Hva skal man si?

Hvis Erna blir gjenvalgt flytter jeg? Tidenes mest inkompetente regjeringen. 

• Liker 5
Skrevet

De har vel ikke nok helsepersonell heller som er kvalifisert og jobbe på intensiven. Mange jo sluttet og da får de jo problemer. Kan ikke skylde alt på regjeringen heller. Det er en stor kabal som skal gå opp i helsevesenet. Dessuten er det jo ikke bare korona pasienter som havner der. De krever jo ganske stor overvåkning har jeg forstått det som. 

• Liker 2
Skrevet
Mokkilokki skrev (1 minutt siden):

De har vel ikke nok helsepersonell heller som er kvalifisert og jobbe på intensiven. Mange jo sluttet og da får de jo problemer. Kan ikke skylde alt på regjeringen heller. Det er en stor kabal som skal gå opp i helsevesenet. Dessuten er det jo ikke bare korona pasienter som havner der. De krever jo ganske stor overvåkning har jeg forstått det som. 

Man skal ikke skylde på de som er ansvarlig for beredskapen? Ok..

• Liker 6
Skrevet

Har mista helt trua på norske politikere, med Høyre og Ap i spissen.

• Liker 3
Skrevet
Ukjent. skrev (10 minutter siden):

Det har jo blitt sagt før i media at det tar tid og utdanne personell til og jobbe på intensiven.

Skrevet (endret)
Mokkilokki skrev (19 minutter siden):

Det har jo blitt sagt før i media at det tar tid og utdanne personell til og jobbe på intensiven.

Og hvem har ansvar for at vi hadde beredskap i utgangspunktet? Og hva gjør de for å få tilbake sykepleiere som har gått til andre yrker? Eller for å utdanne flere intensivsykepleiere? 

Endret av Ukjent.
  • Liker 8
Skrevet
1 hour ago, Ukjent. said:

Hva skal man med et beredskaps-departement når alt blir avviklet siden 90-tallet lissom..

• Liker 2
Skrevet
Mokkilokki skrev (1 time siden):

Men det er storting og regjering som legger rammene for hvilken kapasitet helsevesenet skal, inkludert fordelingen av kapasitet innad i helsevesenet. 

• Liker 3
Skrevet
Ukjent. skrev (1 time siden):

Ja nei fy og fy det er selvsagt oss andres skyld d😂

• Liker 2
Skrevet
Bente1234 skrev (7 minutter siden):

Ja nei fy og fy det er selvsagt oss andres skyld d😂

Ingenting irriterer meg mer enn kommentarer som «stakkars, de gjør så godt de kan». Vet du, når man har valgt et slikt ansvar så er ikke det godt nok. 

• Liker 1
Gjest Paramount
Skrevet

De kunne mangedoblet intensivplassene for de 100-vis av milliarder som er brukt på tiltak. I stedet har de brukt pengene på å stanse samfunnet. Ser akkurat samme politikk innen samferdsel. I stedet for å bygge bedre veier, setter de ned fartsgrensene. Billig og praktisk for de som sitter med pengene. Store globale prosjekter trenger pengene må vite.

Gjest Paramount
Skrevet
Ukjent. skrev (2 timer siden):

Hva skal man si?

Hvis Erna blir gjenvalgt flytter jeg? Tidenes mest inkompetente regjeringen. 

Jeg våger ikke en gang tenke på alternativene. Klarer virkelig ikke se for meg at en rødgrønn regjering kan tenke på annet enn rødt og grønt. Det vi trenger minst av akkurat nå.

Skrevet
Paramount skrev (9 minutter siden):

De kunne mangedoblet intensivplassene for de 100-vis av milliarder som er brukt på tiltak. I stedet har de brukt pengene på å stanse samfunnet. Ser akkurat samme politikk innen samferdsel. I stedet for å bygge bedre veier, setter de ned fartsgrensene. Billig og praktisk for de som sitter med pengene. Store globale prosjekter trenger pengene må vite.

Hvordan «mangedobler» man intensivplassene på et år når det tar 2 år å utdanne en intensivsykepleier? 🤔 Og når helseforetakene fra før av er bemannet med en god andel utlandske sykepleiere som nå sliter med å komme seg inn i landet? 🤔

• Liker 1
Gjest Paramount
Skrevet
appelsinjuice skrev (2 minutter siden):

Hvordan «mangedobler» man intensivplassene på et år når det tar 2 år å utdanne en intensivsykepleier? 🤔 Og når helseforetakene fra før av er bemannet med en god andel utlandske sykepleiere som nå sliter med å komme seg inn i landet? 🤔

Ved å gi typer som feks Petter Stordalen, Kjell Inge Røkke eller Rema-Reitan oppgaven. 

Gjest theTitanic
Skrevet
Mokkilokki skrev (2 timer siden):

Det er mange som tar sykepleierutdanning, men de går over til andre yrker på grunn av lønn og arbeidsvilkår. Det er ikke mangel på rekrutter til yrket, men mangel på vilje til å tilrettelegge til at det blir et trivelig og varig yrke noen ønsker å ha over tid. 

Gjest theTitanic
Skrevet
Paramount skrev (43 minutter siden):

De skal ha alle over til el og kollektiv, og når det har skjedd så kommer billettprisene til å øke betraktelig for penger er jo alt. De venter til folk ikke lenger har noe valg. 

Tror du de kommunene ble noe rikere etter sammenslåingen? Selvsagt ikke. Flere er fattigere enn før, men innbyggerne har fått lang reisevei til kommunale tjenester. 

• Opprett ny...