AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #41 Del Skrevet 25. mars 2021 Men hvis man har kjøpt noe godis betyr ikke det at man har planlagt å spise det? Hvorfor skal det Iigge i en skuff? Tenker slaget er tapt på butikken jeg🤷♀️Kjøper ikke annen mat som bare ligger i kjøleskapet heller? Anonymkode: 26257...111 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #42 Del Skrevet 25. mars 2021 Smågodtet blir påbegynt i bilen på vei hjem. Sjokoladen blir spist opp samme kveld som den er kjøpt. Jeg kan rett og slett ikke ha mer godteri i huset enn det jeg kan tillate meg å spise med en gang. Jeg er sukkeravhengig og lider av overspising, så det må jeg bare unngå å ha hvis jeg skal holde meg på matta. Det kan sammenliknes med alkoholisme eller stoffavhengighet: for mange misbrukere er det fort gjort å sprekke hvis de har tilgang til det de er avhengige av. Slik er mitt forhold til sjokolade og smågodt også. Anonymkode: b33c6...f85 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 25. mars 2021 #43 Del Skrevet 25. mars 2021 (endret) Godteri ryker nesten med det samme hos oss. Spesielt for meg. Mannen kan ha godteri i flere dager, til og med flere uker. Men jeg er veldig glad i sjokolade og smågodt, så jeg spiser det nesten med en gang. Jeg klarer kanskje å holde meg en dag eller to, men det er det. Jeg ser på meg selv som sukkeravhengig, så jeg unngår å kjøpe masse godteri når jeg først skal kjøpe. Jeg kjøper meg nå heller en liten sjokolade, eller bittelitt smågodt. Endret 25. mars 2021 av Kittykat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 25. mars 2021 #44 Del Skrevet 25. mars 2021 (endret) Har jeg det i huset, blir det spist. Om det er 100 gram eller 10 kg gjør ingen forskjell. Derfor har jeg ikke sånt liggende Endret 25. mars 2021 av Villfisker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillefrøkengrei Skrevet 25. mars 2021 #45 Del Skrevet 25. mars 2021 Den blir spist med engang. Kjøper aldri godteri annet enn når det er planlagt at det skal spises. Kjøper aldri godteri for å ha liggende i skapet. Men jeg klarer å la det ligge på ubestemt tid hvis det er det jeg vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 25. mars 2021 #46 Del Skrevet 25. mars 2021 Når jeg kjøper godteri kjøper jeg det for å spise det, ikke for å ha det til pynt/støvsamler/mental trening.🙄 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 25. mars 2021 #47 Del Skrevet 25. mars 2021 En pose med smågodt hadde fått ligge til neste år, og deretter blitt kastet fordi det var gammelt og tørt og hardt. Jeg spiser ikke smågodt, liker det ikke. Men sjokoladeplater derimot, overlever ikke lenge her hjemme. Den spiser jeg fort opp på et par dager. Jeg elsker sjokolade. Favoritten er Helnøtt. Nei, jeg har ikke viljestyrke til å stå i mot 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #48 Del Skrevet 25. mars 2021 Jeg begynner å spise av smågodtposen mens jeg pakker de andre varene i poser. Jeg klarer altså å vente til jeg har betalt i butikken. Anonymkode: bfabb...c76 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #49 Del Skrevet 25. mars 2021 Jeg klarer ikke å la godtesnopet ligge i det hele tatt. Derfor har jeg sluttet med å bringe godtesnop inn i mitt hjem. Anonymkode: eb316...a3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xfreya Skrevet 25. mars 2021 #50 Del Skrevet 25. mars 2021 Godteriet ryker det sekundet kidden har lagt seg for kvelden. Huske å kaste det tomme papiret før han våkner om morgenen!!!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #51 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Da er det på tide å starte med den mentale treningen Anonymkode: a917d...52c Hvorfor? Er da ingenting å ha i hus uansett. Anonymkode: 85d54...1c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #52 Del Skrevet 26. mars 2021 Ts her. Ser det er mange som sliter med disiplinen, dette kan faktisk trenes Vil anbefale alle å prøve det, dere beskriv jo livet deres som en heroinslave, bare at det er smågodt som det ruses på. Anonymkode: a917d...52c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #53 Del Skrevet 26. mars 2021 Kan ha det i flere uker, er som regel mannen eller barna som spiser det opp til slutt. Anonymkode: bb9bb...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #54 Del Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ts her. Ser det er mange som sliter med disiplinen, dette kan faktisk trenes Vil anbefale alle å prøve det, dere beskriv jo livet deres som en heroinslave, bare at det er smågodt som det ruses på. Anonymkode: a917d...52c Hjelpes så dømmende du er man kjøper jo gjerne ikke snop bare for å ha liggende for å teste seg. Jeg kjøper kun når jeg vil ha og da sier det seg selv at det ikke blir liggende lenge Anonymkode: f9cea...b28 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milky Skrevet 26. mars 2021 #55 Del Skrevet 26. mars 2021 Kjøper det ikke med mindre ejg skal ha det med en gang eller samme dag. Ikke noe poeng å pine seg selv. Har jeg sjokolade og godteri i huset så ryker det rimelig fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GudSelv Skrevet 26. mars 2021 #56 Del Skrevet 26. mars 2021 Er det noe jeg alltid har i huset er det vin, øl, sjokolade og kaffe. Vanlig smågodt i pose har jeg ikke behov for å spise, det blir derfor fort glemt øverst i skapet. Det er noe ting jeg liker, ofte holder det med veldig små mengder før jeg blir lei🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #57 Del Skrevet 26. mars 2021 I løpet av 30 minutter. Potetgull og alkohol kan jeg ha liggende i årevis. Anonymkode: cdced...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #58 Del Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 25.3.2021 den 8.24): Kjøpte 100g melkesjokolade lørdag 20.mars, sleit litt første dagene etterpå. Nå ligger den uåpnet enda, dette er god trening mentalt kjenner jeg. Hvor lenge klarer du det ligge? Er ikke lov å kjøpe godteri utenom!! Anonymkode: a917d...52c Det kan fint bli liggende lenge. Måtte nylig kaste en del chips som jeg hadde liggende som hadde gått ut i 2018 😅😂 For meg er det alt etter hvorfor jeg kjøper noe. Har jeg kjøpt noe for jeg virkelig har lyst på noe til helgen, eller er det tilbud på noe og da kjøper jeg med meg litt som slenges i skapet. Anonymkode: bf810...94f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #59 Del Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Men hvis man har kjøpt noe godis betyr ikke det at man har planlagt å spise det? Hvorfor skal det Iigge i en skuff? Tenker slaget er tapt på butikken jeg🤷♀️Kjøper ikke annen mat som bare ligger i kjøleskapet heller? Anonymkode: 26257...111 Det eneste jeg kjøper for planlagt bruk på kort sikt, er ferskvarer. Handler i bulk for å slippe å dra på butikken hver gang jeg trenger pasta, hvetemel, tannkrem, eller en kartong med chips for den sags skyld. Handler på tilbud i sesong, har blant annet rikelig med godt får-i-kål kjøtt i fryster som brukes i indiske gryter, og på grill, frem mot ny sesong i høst. Hadde jeg spist sjokolade ville jeg jo handlet på tax free, eller når det er salg på fire plater. Fordi det lønner seg. Anonymkode: 42cb8...8f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #60 Del Skrevet 26. mars 2021 Jeg kjøper chips når jeg vil ha. Og spiser så fort jeg vil ha. Sjokolade kan ligge i skapet i mange år. Er det samme med kaker og annet søtt. Hender jeg får sjokolade som jeg bare glemmer av. Og kjøper det aldri selv. Anonymkode: 1763f...d19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå