Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han jobber ikke mens jeg er i full jobb. Bor ikke sammen, men møtes hver dag. Vært sammen i 7 år.

Er det for mye å forvente at han starter på middagen selv om vi spiser hos meg? At han av og til starter oppvaskmaskinen etter middag osv?

Anonymkode: 196a8...5d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal han gjøre det for deg?

Anonymkode: 47c41...82f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Han spiser jo med meg. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han jobber ikke mens jeg er i full jobb. Bor ikke sammen, men møtes hver dag. Vært sammen i 7 år.

Er det for mye å forvente at han starter på middagen selv om vi spiser hos meg? At han av og til starter oppvaskmaskinen etter middag osv?

Hva sier han når dere snakker om dette? 

Skrevet

Ja det kan du forvente, men du må fortelle han det. Det er ikke sikkert at det er fordi han ikke gidder, men det kan rett og slett være fordi han er redd for å gjøre feil..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er en uting å forvente all slags mulige ting av kjæresten. Kan man ikke spørre pent? 

Hadde du forventet troskap og respekt, ville det stilt seg annerledes.

Anonymkode: d89ef...fdc

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke for mye å forvente. Jeg jobber ikke og lager (nesten) alltid middag, uansett om vi er hos kjæresten eller meg, og jeg er kronisk syk, bruker store deler av dagens energi til nettopp å skaffe og lage mat. Så rydder han som oftest av som takk for maten, uavhengig av hvilke hus vi er i. Skulle bare mangle.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han ligger og sløver på din sofa mens du er på jobb, Så synes jeg han kan lage middag, og betale for det han spiser, og hjelpe til i huset. Ellers synes jeg han kan holde seg hjemme når du er på jobb, så kan han heller komme på besøk når du har spist.

Anonymkode: d9653...d18

AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket om han om dette? Kanskje han ikke skjønner at du forventer dette, selv om det er en selvfølge for deg?

Anonymkode: d9653...d18

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor skal TS lage mat til ham?

Anonymkode: 9ad2b...708

• Liker 3
Gjest Råååsa
Skrevet

Ja, det synes jeg. Om jeg skal ta utgangspunkt i meg sjøl. 

Jeg er ufør og bare hjemme. Min mann jobber fulltid. Jeg gjør ALT. Fra privatøkonomi, til renhold til matlaging. Jeg lager frokost, lunsj og middag til han. Rubbel og bit. 

Det skulle bare mangle. Det er i hovedsak hans arbeidskraft som gir penger. Dette er mitt bidrag til at han skal tjene de på en lite anstrengende måte. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Råååsa said:

Jeg er ufør og bare hjemme. Min mann jobber fulltid. Jeg gjør ALT. Fra privatøkonomi, til renhold til matlaging. Jeg lager frokost, lunsj og middag til han. Rubbel og bit. 

Det skulle bare mangle. Det er i hovedsak hans arbeidskraft som gir penger. Dette er mitt bidrag til at han skal tjene de på en lite anstrengende måte. 

Du er som min samboer. Min jeg føler meg litt dårlig at jeg ikke bidrar hjemme. Har sagt det til samboer, men får det samme svaret som du gir. Så du føler at det er greit? 

Anonymkode: a1af1...e1a

Gjest Råååsa
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du er som min samboer. Min jeg føler meg litt dårlig at jeg ikke bidrar hjemme. Har sagt det til samboer, men får det samme svaret som du gir. Så du føler at det er greit? 

Anonymkode: a1af1...e1a

Jeg forsto ikke helt? Kan du omformulere deg? 

AnonymBruker
Skrevet
Råååsa skrev (17 minutter siden):

Her er jeg hjemme i aap og på vei til ufør, mannen jobber. Det er jeg som har hovedansvaret for hus og hjem, men det er begrenset hvor mye jeg klarer, det kommer helt an på formen. Men mannen gjør ting han også, ofte er det han som lager middag feks. Han syns ikke det er rett at jeg skal ta alt selvom jeg "bare" er hjemme, og det er jeg enig i. Det er en selvfølge at han også bidrar hjemme.

Anonymkode: a621b...077

Gjest Råååsa
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Her er jeg hjemme i aap og på vei til ufør, mannen jobber. Det er jeg som har hovedansvaret for hus og hjem, men det er begrenset hvor mye jeg klarer, det kommer helt an på formen. Men mannen gjør ting han også, ofte er det han som lager middag feks. Han syns ikke det er rett at jeg skal ta alt selvom jeg "bare" er hjemme, og det er jeg enig i. Det er en selvfølge at han også bidrar hjemme.

Anonymkode: a621b...077

Det kommer selvsagt an på helsa. Og når du er på AAP og på vei mot ufør er det såpass så tungt at det kan være han må gjøre mest. Da jeg var der du er, klarte jeg ingenting. 

Men etterhvert, etter vedtaket og når jeg hadde kommet meg, tok jeg mer og mer over. Det går ikke fort, og det er ikke perfekt, men det får meg til å føle meg viktig. 

For etter hver oppgave må jeg sove, eller ligge helt i ro en time eller to. Får å få dette til må man ha ro rundt seg. Det har ikke du nå. 

Jeg ønsker deg lykke til og alt godt. Ta godt vare på deg sjøl i tiden som kommer. 

PS: min mann har ikke bedt meg om å ta husholdet, det er jeg som vil det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...