Gå til innhold

Er det jeg som er urimelig eller..?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym i dag
Skrevet

Da jeg var 7 år gammel døde framoren min som jeg hadde et nært forholdt til. Jeg var på den tiden enebarn og smykkene hennes ble delt mellom meg og mine kusiner. Det var ikke mye det var snakk om, men disse smykkene er jeg svært glad i. Min far har nå giftet seg på nytt og fått to nydelige døtre på 6 og 8 år. vi satt og snakket her en dag alle tre (min far, hans nye kone og jeg) og vi kom inn på farmor og jeg viste frem ringen jeg hadde på hånden til henne og sa at "denne var hennes". Det gikk noen dager før jeg fikk en telefon fra min far som sa at han og kona hadde snakket sammen og kommet til at jeg måtte gi fra meg 2/3 deler av smykkene jeg hadde fått av farmor da vi nå var tre jenter. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle svare? Ble helt sjokkert jeg. Disse smykkene har jeg nå hatt i over tyve år og brukt dem jevnlig. Det er snakk om tre smykker og ingen er veldig verdifulle, men for meg som kjente farmor har de stor sentimental verdi. Jeg brukte dem bl.a da jeg giftet meg. Hva synes dere? Er dette rimelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke urimelig, og det er direkte frekt av faren din.

Halv søstrene dine kjente jo ikke farmoren sin engang. Aldri om jeg hadde gått med på det, skjønner deg godt da jeg hadde et nært forhold til min farmor også.

Skrevet (endret)

Ja, jeg synes faren din er urimelig. De nye barna til faren din kjente ikke farmoren, derimot er dette "gaver" fra en som betydde mye for deg. Men stesøsknene dine har uansett ingen rett på disse smykkene, de er dine. Så faren din kan egentlig si hva han vil, du har ingen plikt til å dele dem, og jeg hadde i allefall beholdt dem selv.

Endret av Arkana
Skrevet
Du er ikke urimelig, og det er direkte frekt av faren din.

Halv søstrene dine kjente jo ikke farmoren sin engang. Aldri om jeg hadde gått med på det, skjønner deg godt da jeg hadde et nært forhold til min farmor også.

Helt enig! Jeg hadde heller ikke gitt fra meg smykkene!

Skrevet

Syns absolutt ikkje du er urimelig. Du kjente farmora di, du har hatt smykka i 20 år og er veldig glad i dei. Dei er DINE. Syns ikkje faren din kan kreve at du skal gi ifra deg to av dei...

Skrevet

Faren din er svært urimelig. Og det skulle uansett ikke være en diskusjon hans nye kone skulle være innblandet i. Smykkene er dine - man tar ikke tilbake arv eller gaver.

Skrevet

Helt enig med alle svarene her. Din far er helt ute på jordet nå.

Gjest Madeleine
Skrevet

Du er ikke urimelig i det hele tatt. Behold dine smykker uten dårlig samvittighet.

Skrevet
Faren din er svært urimelig. Og det skulle uansett ikke være en diskusjon hans nye kone skulle være innblandet i. Smykkene er dine - man tar ikke tilbake arv eller gaver.

Signerer.

Hvis mulig så kunne du kanskje tatt en prat med din far på tomannshånd....så dette ikke blir liggende som en verkebyll mellom dere.

Skrevet

Du er overhodet ikke urimelig. Har faren din også ringt til søskendebarna og bedt dem ryste opp med en andel av smykkene deres.

Skrevet

Behold smykkene, du!

Syns det er utrolig frekt av din far å be om noe slikt, det skulle ikke engang vært et samtaleemne mellom han og hans kone.

Blir helt sjokkert jeg.

Skrevet

Helt enig med de andre - skammelig at det i det hele tatt ble nevnt!

Skrevet

Synes du kan si til din far at smykkene er dine, og at han heller bør gi noe av sin arv fra sin mor til søstrene dine.

Han har da sikkert arvet noen skåler, krystall, sølv, bøker eller pyntegjenstander som han kan gi til de yngste døtrene, om det er slik at han ønsker at de skal ha noe som var moren sitt.

Det trenger da vel ikke være smykker.

Skrevet

Er ganske så frekt ja! :roll: Og helt utrolig at stemoren din skal være innblandet i dette også! :overrasket:

Behold smykkene du!

Skrevet

Enig med alle de andre.

Den som er urimlig i denne saken er din far.

Skrevet

Jeg blir helt sjokkert over at en far så masse som tenker på å kreve noe så idiotisk som dette. At han attpåtil ringer og ber deg gi dem fra deg er fullstendig på jordet. Og stemora di burde virkelig holde nesa si unna saker som ble gitt deg for over 20 år sida.

Behold smykkene med god samvittighet, du :klem:

Skrevet

Glem hele den samtalen, du! Det er klart at faren din er urimelig! Det kan nok være at han har handlet etter ordre fra ny kone - men det er ikke noe du skal bry deg om!

Skal disse jentene ha 1/3 hver av alt du har fått av faren din opp gjennom årene også, eller?

Smykkene er dine, det har de vært siden du fikk dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...