AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #61 Skrevet 26. mars 2021 Naboen min sin søster fikk penger igjen på skatten i dag. Anonymkode: ca686...fd2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #62 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da trenger man et kurs i smart sparing hvis DET er grunnlaget for at folk jubler over å få tilbake penger som Skatteetaten har lånt/forvaltet for de med særdeles dårlig rente. Nei, jeg er ikke sur eller negativ ovenfor andres valg (dette er mitt første innlegg i debatten, har ikke skrevet noe her tidligere). Det vitner bare om liten innsikt i offentlige prosesser, som burde være til alles interesse! Stusser litt over hvor mange som blir provosert når vi prøver å lære dere noe? Anonymkode: 4bcf6...d39 Hva folk velger å gjøre med sine skattepenger er vel opp til dem og ikke opp til deg. At en blir glad for å få igjen skattepenger er positivt syns jeg. Dere som mener motsatt kan holde det for dere selv. Ditt første innlegg skulle du heller spart deg for. Håper du får negativ tilbake for noe som gjør deg glad. Anonymkode: d7c1e...e5d
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #63 Skrevet 26. mars 2021 NÅ er jeg utålmodig. Enda ikke fått skattemeldingen engang 😫😫 Har regnet meg frem til baksmell men desto lengre tid det tar desto mer stressa blir jeg og vil vite de eksakte tallene NUH! Anonymkode: 6181c...7b7
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #64 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da trenger man et kurs i smart sparing hvis DET er grunnlaget for at folk jubler over å få tilbake penger som Skatteetaten har lånt/forvaltet for de med særdeles dårlig rente. Nei, jeg er ikke sur eller negativ ovenfor andres valg (dette er mitt første innlegg i debatten, har ikke skrevet noe her tidligere). Det vitner bare om liten innsikt i offentlige prosesser, som burde være til alles interesse! Stusser litt over hvor mange som blir provosert når vi prøver å lære dere noe? Anonymkode: 4bcf6...d39 Men hvorfor gidder du? Disse trådenes dukket opp på forum i mange år hver eneste vår. Ingen har uttrykt ønske over at du skal lære dem noe som helst. Det er ikke skjult informasjon kun du har tilgang til, dette her. Jeg får igjen ca 200kr, forresten. Før du sier noe på det og. Anonymkode: b6c89...109
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #65 Skrevet 26. mars 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: NÅ er jeg utålmodig. Enda ikke fått skattemeldingen engang 😫😫 Har regnet meg frem til baksmell men desto lengre tid det tar desto mer stressa blir jeg og vil vite de eksakte tallene NUH! Anonymkode: 6181c...7b7 Du må gjøre som meg og ringe til Skatteetaten daglig og mase om at du vil ha tallene NÅH. Si at det er du som betaler dem lønnen deres. Anonymkode: ca686...fd2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #66 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må gjøre som meg og ringe til Skatteetaten daglig og mase om at du vil ha tallene NÅH. Si at det er du som betaler dem lønnen deres. Anonymkode: ca686...fd2 😆 nææææ da får jeg heller vente 😁 Anonymkode: 6181c...7b7 1
AnyonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #67 Skrevet 26. mars 2021 17 hours ago, AnonymBruker said: Folk klager stadig på at de aldri lærte økonomi på skolen og at det burde være et eget fag osv, men prøver man å forklare enkle økonomiske prinsipper og hva som er lurt å gjøre i den privatøkonomiske hverdagen så får man så øra flagrer... 🙄 Anonymkode: 8aad3...318 Handler vel mer om måten det blir fortalt på. Mange som virker direkte sur siden folk får igjen på skatten og prøver å sitte på en høy hest hvor de forklarer at penger i 2020 er mer verdt enn i 2021. Er man helt rasjonell, følger budsjettet slavisk og sparer alt man har til overs hver måned til en god rente så er det jo lurt å havne i 0 på skatten. Folk flest derimot har nok et sparemål pr måned de setter av og justerer forbruket slik at de har brukt opp alt når neste lønn kommer. For de blir jo diffen på skattesatsen en ekstra måte å spare på. Lett å se hvilken av skattetaktikkene som gir mest glede. Mange folk her som er happy av at de får en liten "bonus" og mange sutrete folk som sikkert har sløst bort disse kronene i 2020 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #68 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Naboen min sin søster fikk penger igjen på skatten i dag. Anonymkode: ca686...fd2 Sikker på at det var i dag og ikke i går? Anonymkode: a703b...d2f
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #69 Skrevet 26. mars 2021 Fikk i dag jeg også. Fikk skattemelding 17. Mars og sendte inn med en gang. Fikk oppgjøret i går kveld og pengene i dag fredag 26. mars. Anonymkode: bd76c...494
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #70 Skrevet 26. mars 2021 Jeg leverte skattemeldingen den 19. har ikke ikke fått penger enda. Anonymkode: 7e8db...6b3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #71 Skrevet 26. mars 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Sikker på at det var i dag og ikke i går? Anonymkode: a703b...d2f Usikker. Skal spørre naboen. Anonymkode: ca686...fd2 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #72 Skrevet 27. mars 2021 AnyonymBruker skrev (På 26.3.2021 den 14.37): Handler vel mer om måten det blir fortalt på. Mange som virker direkte sur siden folk får igjen på skatten og prøver å sitte på en høy hest hvor de forklarer at penger i 2020 er mer verdt enn i 2021. Er man helt rasjonell, følger budsjettet slavisk og sparer alt man har til overs hver måned til en god rente så er det jo lurt å havne i 0 på skatten. Folk flest derimot har nok et sparemål pr måned de setter av og justerer forbruket slik at de har brukt opp alt når neste lønn kommer. For de blir jo diffen på skattesatsen en ekstra måte å spare på. Lett å se hvilken av skattetaktikkene som gir mest glede. Mange folk her som er happy av at de får en liten "bonus" og mange sutrete folk som sikkert har sløst bort disse kronene i 2020 du har virkelig fordommer uten at du har peiling. for en idiot Anonymkode: d7c1e...e5d
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #73 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 26.3.2021 den 14.26): Du må gjøre som meg og ringe til Skatteetaten daglig og mase om at du vil ha tallene NÅH. Si at det er du som betaler dem lønnen deres. Anonymkode: ca686...fd2 Anonymkode: 0e341...bc6 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #74 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 25.3.2021 den 14.07): Men hva er det du jubler for? Jeg fikk mine penger i fjor. Kanskje skulle jeg gitt 13.000 til en venn i fjor, bedt ham overføre dem til meg 25.03.2021 for så å si «jippi!» når pengene er tilgjengelig på konto? Anonymkode: 50ffb...90f Du må huske å trekke disse 13 000 kr over et år og få dem året samlet tilbake året etterpå. Og ikke minst du må huske å plusse på renta man får på skattepengen. Anonymkode: 833be...5f7
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #75 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 25.3.2021 den 14.09): Du gir staten et rentefritt lån over ett år. Og blir glad når de betaler tilbake. 🙄 Anonymkode: 3620a...81a Men det er ikke rentefritt lån for staten, det er renter på skattepengene man får tilbake. Lav, men bare for å rette slik behovet visstnok er tingen å gjøre nå. Anonymkode: 833be...5f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå