Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jippi jeg fikk 13 000 kr inn på konto nå nettopp fra skatteetaten. Det var veldig kjekt. Fikk skattemelding i forrige uke. Andre som har fått nå skattepengene?

Anonymkode: d7c1e...e5d

Men hva er det du jubler for? Jeg fikk mine penger i fjor.

Kanskje skulle jeg gitt 13.000 til en venn i fjor, bedt ham overføre dem til meg 25.03.2021 for så å si «jippi!» når pengene er tilgjengelig på konto?

Anonymkode: 50ffb...90f

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du gir staten et rentefritt lån over ett år. 

Og blir glad når de betaler tilbake. 

🙄

Anonymkode: 3620a...81a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jøss flink du er! Superflink! 👍👍

Anonymkode: 6181c...7b7

Man er ikke nødvendigvis flink om man velger å ha sine egne penger, men man er ikke spesielt flink om man velger å la staten holde på pengene sine for å juble jo mer penger det er snakk om.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Når levert du?

Anonymkode: ce2f1...edd

En uke siden akkurat. Men om det betales ut hver torsdag får jeg vel etter påske. 

Anonymkode: b6c89...109

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje skulle jeg gitt 13.000 til en venn i fjor, bedt ham overføre dem til meg 25.03.2021 for så å si «jippi!» når pengene er tilgjengelig på konto?

Så sur du er da. Jeg har vel lov å være glad for at jeg får penger igjen. Maken til sutring.

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du gir staten et rentefritt lån over ett år. 

Og blir glad når de betaler tilbake. 

🙄

Jeg blir selvsagt glad for å ha regnet riktig/ikke ende opp med restskatt. Bare jeg kommer i 0 er jeg fornøyd, men blir ennå mer glad om jeg feks får igjen 10 000 som jeg ikke hadde beregnet. Alternativ er hadde vært å brukt pengene iløpet av forrige år uten å vite hva de er brukt på. 

Anonymkode: fe4f2...54a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg blir selvsagt glad for å ha regnet riktig/ikke ende opp med restskatt. Bare jeg kommer i 0 er jeg fornøyd, men blir ennå mer glad om jeg feks får igjen 10 000 som jeg ikke hadde beregnet. Alternativ er hadde vært å brukt pengene iløpet av forrige år uten å vite hva de er brukt på. 

Anonymkode: fe4f2...54a

Da bør man virkelig jobbe med eget forbruksmønster, og sparing.

Jeg skrur også opp forbruket om jeg har mer, for jeg gidder ikke å gå i graven med millioner på bok. Men samtidig har man jo fondssparing, en buffer, og generelt nok her og der, til at man helt greit kan betale 10 000 på dagen

Og med det tenke "så bra, der kastet de 2 000 av seg i fondet, i stedet for at myndighetene tjente penger på meg", om man får 10 000 i restskatt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lot heller være å låne bort pengene mine til Skatteetaten jeg, så jeg har hatt dem selv siden i fjor.

Anonymkode: 8aad3...318

Neiiiiii så flink du er assa. 

Anonymkode: 89c0f...e7d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har ikke levert selvangivelsen enda, jeg har flere fradrag jeg skal føre opp. Jeg venter gjerne en stund til på pengene for å få igjen dobbelt så mye. 

Anonymkode: 83059...76e

Hva er det? 

Anonymkode: 5acec...ab6

AnonymBruker
Skrevet

Synes systemet er utrolig urettferdig. Jeg har ikke fått skattemeldingen en gang. 

Anonymkode: c86e1...856

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Faen så sur da 😂 stått opp på feil side av senga? 

Anonymkode: b0214...bc3

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enda bedre: gi han et VIsa-kort til kontoen din. Be han trekke småbeløp som du knapt merker her og der, og betale tilbake alt i Mai neste år. Da blir det virkelig julaften 🤣

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Med ny skattemelding sier Skatteetaten at det skal ta maks 3 uker.

Anonymkode: 8d949...446

Det sier de ikke nei. 

Anonymkode: bbba9...3e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk igjen nesten 13000 og ble faktisk litt irritert. Jeg vil heller ha mer utbetalt hver måned enn å betale for mye skatt. Å spare klarer jeg selv. Skal skjerpe meg. 

Anonymkode: bf264...c47

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skatt er ikke Lotto 😄

Anonymkode: ef0b6...b60

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Oi det var raskt, jeg har ikke fått skattemeldingen ennå engang jeg. 

Anonymkode: e10ae...f64

Samme her. Føler jeg er den eneste jeg kjenner som enda ikke har fått. Litt irriterende.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere som påpeker "jeg låner ikke penger bort til staten", "skattepengene er ikke lotto!' etc, bare.. Holde munn?🙊

Vi er da alle klar over hvordan skatt fungerer; man får igjen det man har betalt for mye, men for mange er dette tvungen sparing.

Jeg fikk forøvrig igjen 12600,- Hurra🥳

Anonymkode: 0e341...bc6

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så sur du er da. Jeg har vel lov å være glad for at jeg får penger igjen. Maken til sutring.

Sur? Jeg skjønner bare ikke hvorfor du skal være glad for at du får dine egne penger av staten. Det ville selvsagt vært surt om staten hadde stjålet fra deg, slik at du ikke hadde fått pengene dine tilbake, men det er vel sjelden noe sånt skjer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan dere som påpeker "jeg låner ikke penger bort til staten", "skattepengene er ikke lotto!' etc, bare.. Holde munn?🙊

Vi er da alle klar over hvordan skatt fungerer; man får igjen det man har betalt for mye, men for mange er dette tvungen sparing.

Jeg fikk forøvrig igjen 12600,- Hurra🥳

Anonymkode: 0e341...bc6

Men ville du ikke heller hatt 1-3000 i avkastning på disse pengene gjennom året, dersom du hadde plassert de i ett fond i stedet for å la staten passe på dem? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Men ville du ikke heller hatt 1-3000 i avkastning på disse pengene gjennom året, dersom du hadde plassert de i ett fond i stedet for å la staten passe på dem? 

Men herlighet er du helt besatt av å fortelle folk hvor feil de gjør? Pass dine egne saker 

Anonymkode: b0214...bc3

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...