Gå til innhold

Hva tenker folk som "overshearer" på fb/Ig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som er enormt aktiv på sosiale medier, spesielt Facebook.

Bare i dag har hun lagt ut bilde av skrivepulten sin hjemme, og skriver at "nå skal hun i gang med en arbeidsøkt" eller "nå er hun ferdig med en arbeidsøkt".

I tillegg tar hun bilde av klærne som hun skal ta på seg etterpå når hun skal ut å gå tur, eller tar bilde av klærne etter turen, men da ligger de på gulvet og skal vaskes.

Hun legger ut bilde av maten mens den koker i kasserolle, eller når den ligger på tallerken.

Hun tar bilde av barna sine som gjør lekser, barna sine som se tv, bilde av godteriet som barna har fått og som de skal spise mens de ser på tv, barna og hun som er ute sammen, barna og vennene som gjør lekser, barna og vennene som er ute og går tur sammen med henne...

I tillegg til alt dette, bilder av venner som hun gjør ting sammen med, hun tar bilde av søppelposen før den blir kastet i søpla med en kommentar om hvor mye søppel hun produserer, bilde av bilen på vei inn i vaskehallen og bilde av bilen etter at den er kommet ut av vaskehallen, og lovpriser bensinstasjon som har så bra en vaskehall, og takker for all god hjelp...

Tror folk som overshearer at andre seriøst er interessert i å se alt fra livet deres?

Er de selvopptatte eller litt enkle?

Jeg forstår det bare ikke😆

Anonymkode: 28b9d...689

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkle og alt for mye fritid. Føler de som deler alt mulig ofte også har gått på «livets harde skole» å er enten uføretrygdet eller navere av et eller annet slag.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
candykiss skrev (9 timer siden):

Enkle og alt for mye fritid. Føler de som deler alt mulig ofte også har gått på «livets harde skole» å er enten uføretrygdet eller navere av et eller annet slag.

Ts her

Hun jeg refererer til er høyt utdannet og veldig flink i sitt fag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stort bekreftelsesbehov.

Min erfaring er at de er så opptatt med å vise hvor perfekt livet deres er, men virkeligheten er det motsatte.

Anonymkode: 4ebe7...90e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For meg virker de oppmerksomhetssøkende, lav selvtilitt og litt enkle. Blir så teit og nesten litt flau på personens vegne. 

Anonymkode: 4f7b1...3f2

• Liker 7
Skrevet

Jeg tenker at stort sett så er det det eldre 50 pluss som legger ut alt mellom himmel og jord på FB på daglig basis. Har ikke opplevd dette med andre aldersgrupper. Jeg personlig synes det blir masete hvis jeg ser den samme personen legge ut ting hele tiden, og scroller derfor raskt videre.  Nå føler jeg meg uansett ganske ferdig med FB generelt da, lite interessant som skjer der. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo psykologisk. Lav selvfølelse, trenger bekreftelse.

Anonymkode: dcb7c...576

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror noen elsker mer oppmerksomhet og bekreftelse en andre. Mange mener at vak fasaden er liver ræva. Det tror jeg nødvendigvis ikke. Men man poster ikke bilder av rotet sitt og krangel med mannen. 

Men det blir for mye. Jeg sletter slike folk eller fjerner at de dukker opp i feeden min. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
candykiss skrev (18 timer siden):

Dette lyser av fordommer og da skal jeg komme med min.

Hva tenker du om folk som ikke kan forskjell på og/å når de skriver innlegg på kg? Er det også uføretrygdede eller navere?

Anonymkode: e3a7b...848

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette lyser av fordommer og da skal jeg komme med min.

Hva tenker du om folk som ikke kan forskjell på og/å når de skriver innlegg på kg? Er det også uføretrygdede eller navere?

Anonymkode: e3a7b...848

Herregud, lek politi et annet sted.

Anonymkode: 9b877...9a7

• Liker 2
Skrevet

Folk har forskjellige teknikker for å takle denne underlige tiden vi er inne i. Kanskje det er et forsøk på å skape litt innhold i hverdagen, kanskje hun synes det er inspirerende å ta disse bildene, og får et kick av det. Whatever floats your boat... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
katja kai skrev (3 timer siden):

Folk har forskjellige teknikker for å takle denne underlige tiden vi er inne i. Kanskje det er et forsøk på å skape litt innhold i hverdagen, kanskje hun synes det er inspirerende å ta disse bildene, og får et kick av det. Whatever floats your boat... 

Hun var sånn før korona også

Ts

Skrevet (endret)

Kjenner noen sånne, og tenker det ikke kan være så greit. Må ha et ekstremt bekreftelsebehov og ikke føle seg god nok?

Endret av Skalperud
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enten helt lukket eller så overdeler jeg. Har mer erfaring med oversharing ansikt til ansikt. SoMe er skummelt - der sier jeg ikke et pip. Jeg er utdannet og har jobb. Veksler mellom å føle meg verdiløs og å føle meg overlegen alle andre. Nå er det begge deler. Trenger ikke akkurat bekreftelse men et menneske som er i stand til forstå meg fullt og helt. Blir stressa av å ikke være 100% ærlig.

Tenker ofte mitt om folk som overdeler av personlig info eller om helt uinteressante personlige detaljer i SoMe. Tenker også at de er enkle og litt dumme som ikke forstår at oppmerksomhetsbehovet gjennomskues. Folk ass... 

Anonymkode: c325a...baa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blokkerer oppdateringene deres, hvorfor skal jeg gidde å lese det?

Skal sies at jeg kun en sjelden gang scroller gjennom FB, har profil nesten kun for å ha messenger.

Anonymkode: 5ae5c...5bb

AnonymBruker
Skrevet

Tror de ser på seg selv som fyrtårn.

Kunnskapens fyrtårn, erfaringens fyrtårn, klokskapens fyrtårn, kjærlighetsfyrtårnet, osv.

Sett inn det som mangler, det som behøves og så fyller de den rollen.

De er den personen som hadde steppet inn som kirurg hvis noen skader seg, for å sette det på spissen.

Som om noen er interessert i en person uten relevant erfaring. Enkelte folk skjønner ikke at ordentlig kunnskap er kjedelig og langtekkelig å gå igjennom og krever mange år.

De dikter et eller annet tull opp i hodet sitt slik at de fjerner mange års reell slit og viljestyrke.

Anonymkode: 9b877...9a7

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også en slik bekjent på vennelista mi. Både hun og samboeren er på samme måte, og ofte har de lange samtaler med hverandre i kommentarfeltet under postene. 🤦‍♀️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 slike Facebookvenner😅 Hun ene er " vellykket " . God stilling . Perfekt ekteskap og barn . Mannen er enda bedre ( Han er forøvrig i samme kategori,, så 3 Facebookvenner 🤣) Det er utlevering om alle perfekte ting og hendelser fra begge hvertfall 20 ganger i uka ! Hun andre er fra Livets skole. Tidligere rusmisbruker, barnevern og nyfrelst.  Der telte jeg 21 innlegg på et døgn i forrige uke 😬 Orker ikke " følge" . Om jeg tidligere kommenterte noe,fikk jeg 5 messengermeldinger daglig..har fjernet henne 2 ganger som venn. Men når hun oppdaget det,  skrev hun personlig melding om hvor trist det var å bli slettet....noe jeg da måtte " bortforklare "... Synes utrolig synd på henne,,men en energityv av dimensjoner ! Hun er egentlig ikke en venn av meg engang..Hun kjente min avdøde søster og er 20 eldre enn meg. Vil ikke blokkere, for da kan hun finne på å henge meg ut . Hun gjør det med folk hun har problemer med . Selv egne barn 😪

Anonymkode: 11df1...167

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...