AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #1 Skrevet 24. mars 2021 Jeg gikk på en kjempesmell i jobben min, og ble sykmeldt som et nervevrak. Etter en del måneder ble jeg bedre psykisk, og kjente på håp om å nærme meg å kunne starte i jobb igjen. Men jo mer jeg tenker på det og forsøker å innstille meg på det, jo mer kjennes det ut som om jeg er på vei tilbake i depresjonen og angsten igjen. Går til behandling. Men dette skremmer meg. Jeg tenker at det er feil at jeg skal gå sykmeldt så lenge, og tenker mer og mer på at det tross alt er selve jobben som gjør meg så engstelig og stresset. Jeg begynner å innse at jeg burde få en annen jobb. Men det er vel ikke særlig lett å søke andre stillinger når man er sykmeldt? Noen som har erfaringer og innspill de vil dele? Anonymkode: 8be6e...f47
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #2 Skrevet 24. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: Jeg gikk på en kjempesmell i jobben min, og ble sykmeldt som et nervevrak. Etter en del måneder ble jeg bedre psykisk, og kjente på håp om å nærme meg å kunne starte i jobb igjen. Men jo mer jeg tenker på det og forsøker å innstille meg på det, jo mer kjennes det ut som om jeg er på vei tilbake i depresjonen og angsten igjen. Går til behandling. Men dette skremmer meg. Jeg tenker at det er feil at jeg skal gå sykmeldt så lenge, og tenker mer og mer på at det tross alt er selve jobben som gjør meg så engstelig og stresset. Jeg begynner å innse at jeg burde få en annen jobb. Men det er vel ikke særlig lett å søke andre stillinger når man er sykmeldt? Noen som har erfaringer og innspill de vil dele? Anonymkode: 8be6e...f47 Jeg bare sluttet. Bruker buffer og søker jobber, tar ekstravakter i en tidligere jobb. Det finnes grenser for hva jeg er villig til å gjøre for penger (lønn). Må sies at jeg har råd til det, har ikke søkt dagpenger. Anonymkode: fada3...6cf 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #3 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg bare sluttet. Bruker buffer og søker jobber, tar ekstravakter i en tidligere jobb. Det finnes grenser for hva jeg er villig til å gjøre for penger (lønn). Må sies at jeg har råd til det, har ikke søkt dagpenger. Anonymkode: fada3...6cf Det hørtes fornuftig ut. Jeg har dessverre ingen buffer, og et ikke gift/samboer, så dessverre har jeg ikke mulighet til å gjøre noe slikt. Selv om det hadde vært en befrielse. Anonymkode: 8be6e...f47 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #4 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg gikk på en kjempesmell i jobben min, og ble sykmeldt som et nervevrak. Etter en del måneder ble jeg bedre psykisk, og kjente på håp om å nærme meg å kunne starte i jobb igjen. Men jo mer jeg tenker på det og forsøker å innstille meg på det, jo mer kjennes det ut som om jeg er på vei tilbake i depresjonen og angsten igjen. Går til behandling. Men dette skremmer meg. Jeg tenker at det er feil at jeg skal gå sykmeldt så lenge, og tenker mer og mer på at det tross alt er selve jobben som gjør meg så engstelig og stresset. Jeg begynner å innse at jeg burde få en annen jobb. Men det er vel ikke særlig lett å søke andre stillinger når man er sykmeldt? Noen som har erfaringer og innspill de vil dele? Anonymkode: 8be6e...f47 Går du på en smell som følge av en jobb, så må du aldri gå tilbake dit. Dette vil alltid ligger over deg som en sky så fremt du ikke gjør noe med det. Du kan gjerne bli både bedre og frisk igjen, og gå tilbake til jobben med "ny" energi. Men sjansen for å møte en ny smell er stor ettersom denne arbeidsgiveren fortsatt har disse underliggende årsakene i seg. Og møter du en ny smell, så er sjansen stor for at du aldri kommer tilbake til arbeidslivet. Man tuller ikke med det å møte veggen! Du bør slutte i den jobben du har. Det er dem som har ført deg dit du er nå. Skal du få en revitalisering så må du videre i livet. Det handler om å komme seg til hektene og prøve lykken en annen plass. Du må finne mestring og energi hos en annen arbeidsgiver. Anbefaler deg å være kreativ. Tenke nytt ut ifra dine nye utgangspunkt. Ja, for utgangspunktet ditt har endret seg. Kanskje kan en enkel butikkjobb være bedre for deg nå, for eksempel. Eller en annen jobb som du tidligere har jobbet på? Uansett hva du gjør, så ikke gå tilbake til nåværende arbeidsplass. Anonymkode: 6a314...b04 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå