Gå til innhold

Dårlig internett. Er det ruteren som er skyld?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er et utgått abb.

Anonymkode: 45c2b...d06

Men jeg kan vel fremdeles ha det? Hvis ikke hadde de vel sagt for lenge siden at jeg måtte velge et annet abonnement? Jeg håper ikke det blir slik at jeg MÅ bytte til 10 eller 30. Mener at 10 kosta omtrent like mye som jeg betaler nå, og jeg er lite gira på å betale like mye/mer for et dårligere abonnement enn jeg allerede har 😛 

Anonymkode: e6b9f...a1e

• Liker 1

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er forskjell på trådløst internett og trådløst bredbånd, det første er et gammelt abonnement fra Telenor fra den tiden de kom med de første WIFI routerne.

Høres ut som om TS er koblet opp med kobberkabel, altså ADSL og Telenor har sluttet med vedlikehold av det gamle kobbernettet for lenge siden. Hvis det oppstår feil på linjen så blir det IKKE reparert fra Telenor sin side, TS har da valget mellom å få lagt inn fiber hvis det er mulig eller gå over til Trådløst Hjemmebredbånd som er internett via mobilnettet. 

Anonymkode: 9916c...cc4

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er forskjell på trådløst internett og trådløst bredbånd, det første er et gammelt abonnement fra Telenor fra den tiden de kom med de første WIFI routerne.

Høres ut som om TS er koblet opp med kobberkabel, altså ADSL og Telenor har sluttet med vedlikehold av det gamle kobbernettet for lenge siden. Hvis det oppstår feil på linjen så blir det IKKE reparert fra Telenor sin side, TS har da valget mellom å få lagt inn fiber hvis det er mulig eller gå over til Trådløst Hjemmebredbånd som er internett via mobilnettet. 

Anonymkode: 9916c...cc4

Trådløst hjemmebredbånd er da bredbånd med begrensning? Altså f.eks 1000 gb i måneden? Det er det jeg mener. Det blir jo bare dårligere og dårligere. Det går jo feil vei i mine øyne. Jeg vil jo ikke ha begrensing på antall gb i måneden på hjemmenettet, liksom. Og så har jeg ikke råd til å investere flere tusen kroner i fiber som må kobles på osvosv. Argh, blir spennende å høre hva de sier på kundeservice senere...

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trådløst hjemmebredbånd er da bredbånd med begrensning? Altså f.eks 1000 gb i måneden? Det er det jeg mener. Det blir jo bare dårligere og dårligere. Det går jo feil vei i mine øyne. Jeg vil jo ikke ha begrensing på antall gb i måneden på hjemmenettet, liksom. Og så har jeg ikke råd til å investere flere tusen kroner i fiber som må kobles på osvosv. Argh, blir spennende å høre hva de sier på kundeservice senere...

Vi gikk fra internett via gammel kobberkabel til Trådløst hjemmebredbånd i fjor høst og kunne ikke vært mer fornøyde.  Vi gikk fra ustabilt og siruptregt nett til god hastighet og stabilt nett. Det er full hastighet inntil 2 TB/mnd, har du brukt mer enn det reduseres hastigheten til 5 mb/s. 2 TB er MYE. https://www.telenor.no/privat/internett/tradlost-bredband/1-tb-data/

Vi er to personer i husstanden og har varianten som har 30 mb/s som makshastighet. Det fungerer bra. Vi kan begge streame Netflix e.l. samtidig uten problemer og så langt har vi hatt data igjen på slutten av måneden.

Anonymkode: 486f5...dfd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...