AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #1 Skrevet 24. mars 2021 Jeg mener at ingen mat er usunn. Eller for å spesifisere. Junkfood som McDonald’s mat og andre hurtigmatkjeder kan jeg si meg enig i er usunt i det lange løp. Men når folk mener at det ikke er bra å spise kjøtt, sukker, hvete, melk og andre meieriprodukter,egg... hvordan kan disse menneskene mene at disse basis matvarene kombinert med frukt og grønn og magen fra bunnen av, ikke er bra for helsa ? Og man blir ikke feit at noe mat, man blir feit av mengden mat man spiser og hvor lite aktivitet man er i. Jeg har hele mitt liv spist ALT og da menene jeg alt. Men jeg har spist i moderate mengder og beveger meg nok. Har null problemer med helsa eller med vekt. Nå må folk slutte dette matvarehysteriet. For ikke å snakke om poteten, og pasta. Har spist både potet og pasta i alle år og aldri blitt feit, til og med mcdonaldsmat i perioder 3 ganger i uka. For ikke å snakke om all sjokoladen hver dag. Har likevel alltid holdt en stabil vekt. 160 høy og 58kg Anonymkode: 51e12...bde
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #2 Skrevet 24. mars 2021 Sånn var jeg også tidligere, til det skjedde noe med forbrenningen med alderen Anonymkode: 46e1d...ee3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #3 Skrevet 24. mars 2021 Du mener alle har lik forbrenning som deg du da? Anonymkode: 46e1d...ee3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #4 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du mener alle har lik forbrenning som deg du da? Anonymkode: 46e1d...ee3 Alle skylder på forbrenningen. Og ser ikke at de spiser for mye og beveger seg for lite. Jeg hadde en 3 mnd periode hvor jeg la på meg. Det var etter fødsel og jeg havna i fødselsdepresjon jeg var inne dag og natt, lå i senga 24 timer i døgnet og bevegde meg bare fra rommet til badet, fra badet til kjøkkenet. aldri igjen lagt på meg. Det viser tydelig at det å bevege seg lite og å spise mer enn mann forbrenner, legger man på seg... ts Anonymkode: 51e12...bde
Gjest theTitanic Skrevet 24. mars 2021 #5 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg mener at ingen mat er usunn. Eller for å spesifisere. Junkfood som McDonald’s mat og andre hurtigmatkjeder kan jeg si meg enig i er usunt i det lange løp. Men når folk mener at det ikke er bra å spise kjøtt, sukker, hvete, melk og andre meieriprodukter,egg... hvordan kan disse menneskene mene at disse basis matvarene kombinert med frukt og grønn og magen fra bunnen av, ikke er bra for helsa ? Og man blir ikke feit at noe mat, man blir feit av mengden mat man spiser og hvor lite aktivitet man er i. Jeg har hele mitt liv spist ALT og da menene jeg alt. Men jeg har spist i moderate mengder og beveger meg nok. Har null problemer med helsa eller med vekt. Nå må folk slutte dette matvarehysteriet. For ikke å snakke om poteten, og pasta. Har spist både potet og pasta i alle år og aldri blitt feit, til og med mcdonaldsmat i perioder 3 ganger i uka. For ikke å snakke om all sjokoladen hver dag. Har likevel alltid holdt en stabil vekt. 160 høy og 58kg Anonymkode: 51e12...bde Så bra at du er heldig med forbrenningen, men det er det ikke alle som er. Jeg tenkte heller ikke på hva jeg spiste noe jeg var yngre, men nå så må jeg det. Hadde jeg spist mcdonaldsmat 3 ganger i uka så hadde jeg vært ganske fet.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #6 Skrevet 24. mars 2021 theTitanic skrev (Akkurat nå): Så bra at du er heldig med forbrenningen, men det er det ikke alle som er. Jeg tenkte heller ikke på hva jeg spiste noe jeg var yngre, men nå så må jeg det. Hadde jeg spist mcdonaldsmat 3 ganger i uka så hadde jeg vært ganske fet. Hva vil yngre si? Hvor gammel er du nå? mange sier at de kunne spise som dem ville da de var yngre. Men det er kanskje litt forskjell på hva yngre er hos hver enkelt. ts Anonymkode: 51e12...bde
Gjest theTitanic Skrevet 24. mars 2021 #7 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva vil yngre si? Hvor gammel er du nå? mange sier at de kunne spise som dem ville da de var yngre. Men det er kanskje litt forskjell på hva yngre er hos hver enkelt. ts Anonymkode: 51e12...bde Er 40. Det er hvertfall ti år siden jeg måtte begynne å passe på.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #8 Skrevet 24. mars 2021 Er mengden alt kommer an på. Å spise litt av alt er ikke så galt. Men mange som sliter med å spise for mye av visse produkter, og da går det galt. Anonymkode: 64429...7b2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #9 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er mengden alt kommer an på. Å spise litt av alt er ikke så galt. Men mange som sliter med å spise for mye av visse produkter, og da går det galt. Anonymkode: 64429...7b2 Ja det skjønner jeg. Poenget mitt er... skal komme med ett eksempel.... noen ganger har jeg gått i 2-3 dager eller lengre perioder hvor jeg spiser veldig mye sjokolade i løpet av dagene, det vil si får i meg altfor mye sukker, mange tomme kalorier noe som selvfølgelig ikke er sunt. Men... jeg legger ikke på meg, og det fordi at jeg spiser ikke i tillegg mye mat. Så hvis man tenker ernæringsmessig er ikke det sunt å spise sjokolade istedenfor mat. Men hvis du spiser masse sjokolade, pluss 3-4 måltider med mat hver dag. Da legger man på seg.. om man ikke da kompenserer det med å bevege seg ekstra mye. ts Anonymkode: 51e12...bde
Djungelvrål Skrevet 24. mars 2021 #10 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg mener at ingen mat er usunn. Eller for å spesifisere. Junkfood som McDonald’s mat og andre hurtigmatkjeder kan jeg si meg enig i er usunt i det lange løp. Men når folk mener at det ikke er bra å spise kjøtt, sukker, hvete, melk og andre meieriprodukter,egg... hvordan kan disse menneskene mene at disse basis matvarene kombinert med frukt og grønn og magen fra bunnen av, ikke er bra for helsa ? Og man blir ikke feit at noe mat, man blir feit av mengden mat man spiser og hvor lite aktivitet man er i. Jeg har hele mitt liv spist ALT og da menene jeg alt. Men jeg har spist i moderate mengder og beveger meg nok. Har null problemer med helsa eller med vekt. Nå må folk slutte dette matvarehysteriet. For ikke å snakke om poteten, og pasta. Har spist både potet og pasta i alle år og aldri blitt feit, til og med mcdonaldsmat i perioder 3 ganger i uka. For ikke å snakke om all sjokoladen hver dag. Har likevel alltid holdt en stabil vekt. 160 høy og 58kg Anonymkode: 51e12...bde Du blir feit av "noe mat". Bytter du ut alle måltidene dine med junk legger du jo selvsagt på deg da kalorimengden ofte økes kraftig. Er du mye i bevegelse legger du ikke så fort på deg.... men du skal f.eks gå i 3 timer for å forbrenne en stor burger fra Mc.Donalds eller 200 gr smågodt. Mye lettere å spise mindre og sunnere enn å gå tre timer hver dag. En annen faktor er alder....alle som bikker 40 skjønner etterhvert at de ikke kan spise "hva de vil" lengre.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #11 Skrevet 24. mars 2021 Det er ikke bare i forhold til fedme man kan avgjøre om mat er sunn eller usunn. Sunn mat gjør noe positivt for kroppen. Usunn mat gjør noe negativt for kroppen. Spiser man utelukkende junk food og søtsaker, så går det ikke lang tid før helseproblemene baller på seg. I hvert fall ikke når man blir eldre. (Det er ikke for ingenting at f.eks Jamie Oliver for noen år siden startet en kampanje for å introdusere sunnere matvarer til barna på skolen i England.) Anonymkode: bb9ba...c05 1
Djungelvrål Skrevet 24. mars 2021 #12 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke bare i forhold til fedme man kan avgjøre om mat er sunn eller usunn. Sunn mat gjør noe positivt for kroppen. Usunn mat gjør noe negativt for kroppen. Spiser man utelukkende junk food og søtsaker, så går det ikke lang tid før helseproblemene baller på seg. I hvert fall ikke når man blir eldre. (Det er ikke for ingenting at f.eks Jamie Oliver for noen år siden startet en kampanje for å introdusere sunnere matvarer til barna på skolen i England.) Anonymkode: bb9ba...c05 Disse episodene var helt utrolige. Unger som spiste pommes frites og burgere omtrent hver dag, ikke et salatblad eller en gulrotbit i syne. Herregud.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #13 Skrevet 25. mars 2021 theTitanic skrev (9 timer siden): Så bra at du er heldig med forbrenningen, men det er det ikke alle som er. Jeg tenkte heller ikke på hva jeg spiste noe jeg var yngre, men nå så må jeg det. Hadde jeg spist mcdonaldsmat 3 ganger i uka så hadde jeg vært ganske fet. "Alle" kan jo spise mcdonaldsmat 3 ganger i uka. Bare ikke spis så mye mer dagene man spiser mcdonalds Anonymkode: 86851...aa6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå