AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #1 Skrevet 24. mars 2021 Min samboer i fire år maser stadig om jeg ikke tar min del av husarbeidet. Jeg bærer ut søpla, støvsuger og vasker egne klær. Og tar hånd om alt utenfor huset og garasje og bil. Men det er nok riktig at hun brukere flere timer. Problemet er at hun har et mye større krav til ryddighet og renhet enn meg. Så hvis det er det er viktigere for henne at alt er plettfritt så må hun også ta størstedelen av jobben. Jeg har nok penger og har tilbudt å betale for en hushjelp to-tre timer i uken (hun jobber hos en kollega av meg og vil gjerne ha flere oppdrag). Men dette vil hun heller ikke. Jeg begynner å mistenke at det viktigste for henne er ikke en gang å ha det ryddig, men at jeg skal plages med husarbeid. At jeg har blitt et slags oppdragelsesprosjekt for henne. Hvor gal er hun på en skala fra 1 til 10? Anonymkode: 41196...3be 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #3 Skrevet 24. mars 2021 Det der er den vanlige regla. Jeg har det på samme måten. Alt jeg gjør teller ikke, og gjør jeg det ikke akkurat slik og når hun vil så freser hun og gjør det selv. Fra tid til annen koker det over for henne og hun står og brøler til hele familien om alt hun gjør og hvor ubrukelige vi er. Heldigvis skal vi skilles, jeg orker ikke den heksa mer. I kid you not. Anonymkode: 78805...220 7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #4 Skrevet 24. mars 2021 Hva med om dere mama boys vokser opp og innser at daglig husarbeid innendørs må til for å holde et hjem hvor mor ikke bor i ok stand? Anonymkode: 4176f...356 43
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #5 Skrevet 24. mars 2021 Hvorfor kan dere ikke sette dere ned å snakke om det? Ikke når gnisningene oppstår, men når dere kan ha en samtale om forventninger dere har, hva slags standard dere ønsker og hvordan dere kan komme frem til et kompromiss. Anonymkode: 3dfbc...bcc 7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #6 Skrevet 24. mars 2021 Hadde du tilbudt meg å betale noen for å gjøre det - DONE, DONE and DONE. Da kunne vi heller gjort mer av andre gøyale ting 😉 Men å holde et hjem i orden er mye mer enn bare støvsuging, ta ut søppel og litt klesvask. Du gjør 20 % - hun 80 %. Dette finner dere fort ut av om dere blir alene.. Anonymkode: 68329...42c 29
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #7 Skrevet 24. mars 2021 Å «bære ut søpla, støvsuge og vaske dine egne klær» er da langt fra halvparten av alt husarbeid som må gjøres. «Garasje og bil» er vel heller ikke arbeid som må gjøres daglig eller ukentlig. 🤦♀️ Hva med matlaging? Oppvask? Vaske gulvet? Vaske toalettet? Rydde? Osv. Du har dog rett i at du kan velge å sette bort din del av jobben til betalt hushjelp, men mange ønsker ikke at fremmede skal ha tilgang til boligen sin, så det er noe dere må bli enige om. Hvor vanskelig er det egentlig å holde det litt ryddig rundt seg? 🤔 Anonymkode: 7c2ae...961 31
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #8 Skrevet 24. mars 2021 Dama mi er lik... Klager hele tiden på ditt og datt. Jeg lagde en liste over hva jeg gjorde. En dag kjeftet hun på meg, da viste jeg henne hva jeg hadde gjort og sa hvordan det var. Hun ble forbanna, kastet ting veggimellom og dyttet meg. Jeg var rolig, og sa at vi kunne snakke om det. Hun ble lei seg, låste seg inne på badet og gråt... Det er ikke mulig å konfrontere henne om noe som helst, når hun er så konfliktsky når hun møter motgang... .. Hun er verst på å rote selv, og er ikke spesielt nøye heller. Hver gang hun skal drikke Pepsi Max tar hun et nytt glass. Bruker vel 4-7 glass om dagen, og ingen av dem kommer seg til oppvaskmaskinen. Det nærmeste er over oppvaskmaskinen eller i vasken... Hun klarer heller ikke å rydde mens hun lager mat osv. Jeg blir gæren av henne. Anonymkode: 8e824...52d 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #9 Skrevet 24. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dama mi er lik... Klager hele tiden på ditt og datt. Jeg lagde en liste over hva jeg gjorde. En dag kjeftet hun på meg, da viste jeg henne hva jeg hadde gjort og sa hvordan det var. Hun ble forbanna, kastet ting veggimellom og dyttet meg. Jeg var rolig, og sa at vi kunne snakke om det. Hun ble lei seg, låste seg inne på badet og gråt... Det er ikke mulig å konfrontere henne om noe som helst, når hun er så konfliktsky når hun møter motgang... .. Hun er verst på å rote selv, og er ikke spesielt nøye heller. Hver gang hun skal drikke Pepsi Max tar hun et nytt glass. Bruker vel 4-7 glass om dagen, og ingen av dem kommer seg til oppvaskmaskinen. Det nærmeste er over oppvaskmaskinen eller i vasken... Hun klarer heller ikke å rydde mens hun lager mat osv. Jeg blir gæren av henne. Anonymkode: 8e824...52d Shit, har vi samme dame ? Anonymkode: 78805...220 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #10 Skrevet 24. mars 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg lagde en liste over hva jeg gjorde. Vil du legge ut listen her? Anonymkode: 77e50...4ad 5
Lolita6370 Skrevet 24. mars 2021 #11 Skrevet 24. mars 2021 (endret) . Endret 14. april 2021 av Lolita6370 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #12 Skrevet 24. mars 2021 Flytt for deg selv da. Om du mener å vaske egne klær, støvsuge og gå med spøla er halve husarbeidet, så hadde jeg gledelig latt deg gå videre. Anonymkode: bbba0...1be 19
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #13 Skrevet 24. mars 2021 Ganske klassisk. "Neida, jeg er ikke så opptatt av å ha det ryddig og rent, jeg. Det går bra med litt rot" Og vipps, så er huset ryddig likevel! Magisk! Anonymkode: 70105...752 6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #14 Skrevet 24. mars 2021 22 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde du tilbudt meg å betale noen for å gjøre det - DONE, DONE and DONE. Da kunne vi heller gjort mer av andre gøyale ting 😉 Men å holde et hjem i orden er mye mer enn bare støvsuging, ta ut søppel og litt klesvask. Du gjør 20 % - hun 80 %. Dette finner dere fort ut av om dere blir alene.. Anonymkode: 68329...42c Det er nok nærmere 33/66, glemte å nevne matlaging som jeg gjør mye av, sikkert 50%, pluss de fleste innkjøp, mens standarden hennes i forhold til min er mer 10/90. Hun så "ungkarshula" mi da vi ble sammen så hun visste hva hun fikk. Det er vel noe i at kvinner velger ut fra hva de tror at mannen kan oppdras til å bli, mens menn velger ut fra hvordan kvinner er og vil at de skal forbli. Anonymkode: 41196...3be 2
Gjest Råååsa Skrevet 24. mars 2021 #15 Skrevet 24. mars 2021 Noen mennesker forstår ikke hva husarbeid og renhold er verdt. Hva koster det om muggsopp får bite seg fast i dusjen? Noen som har lyst til å svare? Det som er, at når du har en fast runde i huset eller leiligheten med mopp og støvklut, så VEDLIKEHOLDER du og du oppdager skader som burde utbedres. Om ikke hjemmet pleies kan det bli dyrt. Menn passer på bilen, som koster fra 100 000 til en million. Kvinner pleier huset, som koster fra 1 million til 10 millioner. Dette gjør de GRATIS for dere. Kvinnen forer dere også, og sørger for helsa deres. Det samme med barna dine. GRATIS. Kvinnen organiserer familien og sørger for at den fungerer. GRATIS. Mannen går på jobb, gjør som han får beskjed om, og kommer hjem og forlanger å slippe å bruke hjernen sin der også. Og han får endatil bedre betalt. Og sutrer. Over oppvasken. Sjarmerende.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #16 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er nok nærmere 33/66, glemte å nevne matlaging som jeg gjør mye av, sikkert 50%, pluss de fleste innkjøp, mens standarden hennes i forhold til min er mer 10/90. Hun så "ungkarshula" mi da vi ble sammen så hun visste hva hun fikk. Det er vel noe i at kvinner velger ut fra hva de tror at mannen kan oppdras til å bli, mens menn velger ut fra hvordan kvinner er og vil at de skal forbli. Anonymkode: 41196...3be NEXT! Anonymkode: 68329...42c 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #17 Skrevet 24. mars 2021 Samboeren min gjør ingenting hjemme han, rydder ikke engang tallerkenen sin hvis når han har spist. Setter ikke inn pålegget engang. Støvsugeren aner han ikke hvor vi har, og vaskemaskinen har han aldri rørt (med unntak av da han bar den i hus) så kan jeg velge om jeg skal kjefte og gnåle hver dag, eller bare gjøre det selv. Har endr opp med det siste fordi jeg hater dårlig stemning hjemme. Anonymkode: feb8c...efe 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #18 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Samboeren min gjør ingenting hjemme han, rydder ikke engang tallerkenen sin hvis når han har spist. Setter ikke inn pålegget engang. Støvsugeren aner han ikke hvor vi har, og vaskemaskinen har han aldri rørt (med unntak av da han bar den i hus) så kan jeg velge om jeg skal kjefte og gnåle hver dag, eller bare gjøre det selv. Har endr opp med det siste fordi jeg hater dårlig stemning hjemme. Anonymkode: feb8c...efe For all del, ikke slipp han ut på det åpne markedet sånn at andre får den ufortjente jobben Anonymkode: a4435...fd3 21
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #19 Skrevet 24. mars 2021 Bare fortsett sånn mannfolk - til slutt blir enten dere eller damene deres lei v masingen, og damene står fritt til å finne seg andre damer å gå inn i forhold med 😄 Ikke i ett av mine forhold med kvinner har husarbeid noen gang vært en issue. Så: mer damer til damene! 😃 Anonymkode: 0d2a7...191 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #20 Skrevet 24. mars 2021 Kvinner tror de er øverste autoritet når det kommer til vasking og rydding i hjemmet. Oppfører seg som diktatorer. Om menn ikke etterkommer deres krav er det ikke måte på hvor håpløse og jævlige vi er. Anonymkode: 05257...9e0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå