AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #1 Del Skrevet 24. mars 2021 Hva er ditt favorittgarn og hvorfor? (Og hvis det er et spesielt garn, hvor kjøper du det?) Jeg trenger å prøve noen nye garntyper og vil gjerne ha tips. Stort pluss om det er mange farger tilgjengelig og garnet er mykt og klør lite. ☺️ Anonymkode: b6527...ed1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #2 Del Skrevet 24. mars 2021 Sandnes Smart. Mykt og klør ikke på meg. Kan brukes til votter og gensere m.m. 22/10 strikkefasthet Anonymkode: 16a3e...24a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #3 Del Skrevet 24. mars 2021 Dale alpakka! Det er godt å strikke med. Man kan også strikke med to tråder om man vil. 1/2 pris på Strikkemekka.no denne uken. Anonymkode: 5fb18...ed5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 24. mars 2021 #4 Del Skrevet 24. mars 2021 Mitt favorittgarn er kanskje Mitu frå Rauma. Blanding av ull og alpakka, passar til pinne 4- 4,5. Tumi er samme garn, litt tynnare. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #5 Del Skrevet 24. mars 2021 Line Langmo påfugl, Drops merino extra fine, DSA Pus, Gjestal Cozy og Soft Kitten🙂 Anonymkode: 8a3fd...a84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittyfox Skrevet 24. mars 2021 #6 Del Skrevet 24. mars 2021 (endret) Spørs litt på hva jeg skal lage 😅 Sandnes Peer Gynt, digg til kofter og votter Drops Lima (skikkelig godt vottegarn!) Drops Merino Extra fine er også veldig godt til myke og kløfrie plagg, syns det funker best på små plagg (barn) og luer da det fort kan sige om plagget er for stort, man må i så fall gå ned på pinnestørrelse så det blir tettere jeg holder meg unna alt som er loddent 🙊 Endret 24. mars 2021 av Kittyfox 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #7 Del Skrevet 24. mars 2021 Jeg liker best å strikke i bomullsgarn - Drops Muskat, Sandnes Mandarin, Drops Safran. Anonymkode: fba88...d0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #8 Del Skrevet 24. mars 2021 Arwetta og Tilia er fantastisk! Anonymkode: e2055...bdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 24. mars 2021 #9 Del Skrevet 24. mars 2021 Sunday fra Sandnes garn er heeelt fantastisk😍 Både i enkel tråd, dobbel tråd og med tynn silk mohair som følgetåd. Gleder meg til å prøve double sunday også🙌🏽 Handlet kfo, isager, Sandnes, Rauma, gepard og filcolana når jeg skal ha garn. Drops og viking har skuffet, og jeg bruker heller de ekstra kronene på et plagg som varer. .... Synes ikke drops merino extra fine, drops baby merino, eller andre billigere varianter er i nærheten av sunday og vanlig merinoull i fra Sandnes. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #10 Del Skrevet 24. mars 2021 Har vært fornøyd med de fleste garntyper jeg kjøpt, til sitt formål. For meg er det viktig at plagget ikke nupper. Har brukt mye silk mohair, både fra Sandnes og Pickles, dobbelt eller sammen med andre garntyper. Jeg får omtrent ingen nupper på plagg i silk mohair. Sandnes alpakka, tynn og vanlig, liker jeg også godt. Har brukt en del merinoull, tynn og vanlig, til babyplagg og luer. Synes de som ikke er superwash (Sunday, Mjuk Merino) egentlig er penest, de har ikke den litt blanke overflaten. Sånne børstet alpakka garn gir myke og lette gensere, men de vil nuppe endel er min erfaring. Sisu har jeg strikket tynne sokker med, de blir fine og slitesterke. Har strikket barnehageplagg i Vestlandsull fra Nøstebarn, det er litt i groveste laget til å ha rett på huden, bedre som mellomlag. Anonymkode: ff55d...062 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #11 Del Skrevet 25. mars 2021 Takk for mange tips! Anonymkode: b6527...ed1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. mars 2021 #12 Del Skrevet 25. mars 2021 Til hekling av klær: Det garnet jeg bruker desidert mest er Drops Flora. Er også glad i Alpaca og Belle fra samme merke. Til strikking: Du Store Alpakka Fairytale må være favoritten. Er også glad i Mini Sterk og Pus fra samme merke. Av håndfarget garn er Joy of Motion Yarn (norskprodusert) en storfavoritt. By Permin Selma liker jeg også veldig godt. Prøvde også nylig garn fra We Are Knitters, og kommer garantert til å bruke mer av det. ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 25. mars 2021 #13 Del Skrevet 25. mars 2021 Islandsk ull😊. Har strikket flere gensere i Álàfosslopi og Lettlopi, og holder på å prøve meg på Plötulopi. Det må sies at jeg er en sånn som ikke klør av ull. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #14 Del Skrevet 25. mars 2021 Til sokker liker jeg Sandnes Sisu best, men bruker Drops Fabel mest (pga prisen). Til votter liker jeg Drops Flora. I luer (til meg selv) bruker jeg Drops Baby Merino, jeg har lite hår og denne er en av de få som ikke klør på skallen. Anonymkode: b6883...0d2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #15 Del Skrevet 25. mars 2021 Drops karisma og drops flora. Anonymkode: f36e4...f4a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 26. mars 2021 #16 Del Skrevet 26. mars 2021 Jeg er veldig glad i puno og finull fra Rauma, likedan Sandnes kos og Sandnes sunday. Har også strikket med ulike garntyper fra Filcolana som jeg likte veldig godt. Hillesvåg har også mye bra garn 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #17 Del Skrevet 30. mars 2021 Jeg er kjempeglad i Sandnes Sisu. Fint til sokker og votter, men har også kofte i garnet. Veldig slitesterkt, og holder seg pent lenge. Ellers også glad i både merino og tynn merino, som er skikkelig deilig og mykt, og ikke minst kløfritt. Anonymkode: bb338...077 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #18 Del Skrevet 17. januar 2022 ^^Belle^^ skrev (På 25.3.2021 den 9.04): Til hekling av klær: Det garnet jeg bruker desidert mest er Drops Flora. Er også glad i Alpaca og Belle fra samme merke. Til strikking: Du Store Alpakka Fairytale må være favoritten. Er også glad i Mini Sterk og Pus fra samme merke. Av håndfarget garn er Joy of Motion Yarn (norskprodusert) en storfavoritt. By Permin Selma liker jeg også veldig godt. Prøvde også nylig garn fra We Are Knitters, og kommer garantert til å bruke mer av det. ❤️ Har du eller andre her strikket med Permin Emma garn? Kan dere anbefale det garnet til gensere o.l. og votter? Anonymkode: 97bc4...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. januar 2022 #19 Del Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 17.1.2022 den 13.50): Har du eller andre her strikket med Permin Emma garn? Kan dere anbefale det garnet til gensere o.l. og votter? Anonymkode: 97bc4...cdb Jeg har ikke prøvd Emma dessverre. Men det ser jo nydelig ut da! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #20 Del Skrevet 21. januar 2022 ^^Belle^^ skrev (26 minutter siden): Jeg har ikke prøvd Emma dessverre. Men det ser jo nydelig ut da! Takk 🥰 Jeg har lyst til å prøve det garnet 🙂 Anonymkode: 97bc4...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå