Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en god jobb i et anerkjent privat selskap. Tjener greit, og vil komme til å ha en god lønnsutvikling de neste årene. Bransjen jeg jobber i er ikke i særlig grad påvirket av korona. Vi sitter selvsagt på hjemmekontor og følger alle retningslinjer, men selve jobben er ikke truet. Arbeidsoppgavene er ikke spesielt utfordrende. Vil si jeg jobber effektivt kanskje fire timer om dagen, og da rekker jeg fint over alt jeg skal gjøre, og mer til.

Problemet er at jeg mistrives helt vanvittig. Er så glad for å sitte på hjemmekontor for å slippe å møte de mutte kollegaene mine og den kontrollerende sjefen med null sosiale antenner. Når vi ikke er på hjemmekontor er det ingen fleksibilitet i arbeidsdagen. Gruer meg rett og slett til å dra tilbake på kontoret, når den tid kommer.

Har nå fått tilbud om en ny jobb. Det er en annen bransje, mye mer menneskeorientert, og jeg vil jobbe tett i team med fem andre. Lønnen er litt lavere, og jobben vil kreve at jeg er mye mer påkoblet, jeg vil måtte bruke meg selv på en helt annen måte for å klare å levere. Men kjenner jeg blir glad bare av å tenke på de jeg vet om i teamet, og drodler for meg selv på mulige løsninger på arbeidsoppgavene allerede.

Jeg er alene med tvillingjenter på 7 år. Er derfor avhengig av økonomisk stabilitet. Eier leilighet og betjener lån.

Hva ville du gjort? Bitt tennene sammen og blitt? Eller gått for det nye jobbtilbudet?

Anonymkode: 255ea...169

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jentene dine plukker opp om du har det bra eller ikke. Om det betyr bittelitt mindre å rutte med i mnd so be it! Om du trives med jobben og hverdagen din blir alt annet bedre, selv om du kanskje må handle «billigmerker» på matbutikken innimellom.

Anonymkode: b2129...44d

Skrevet

Det er nok mye bedre for deg å bytte jobb! ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Er den nye jobben trygg? Hvis det, så gå for den.

Hvis ikke, ville jeg kanskje blitt... Det er en vanskelig situasjon nå og stabilitet slår det meste.

I tillegg vil jeg tenke på hva du har utforbi jobben. Er jobben ALT er trivsel enda viktigere. Er jobben bare et sted for å tjene penger, har ikke trivsel like stor betydning om man har fritida til å kose seg i.

Anonymkode: 9e18a...1cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er den nye jobben trygg? Hvis det, så gå for den.

Hvis ikke, ville jeg kanskje blitt... Det er en vanskelig situasjon nå og stabilitet slår det meste.

I tillegg vil jeg tenke på hva du har utforbi jobben. Er jobben ALT er trivsel enda viktigere. Er jobben bare et sted for å tjene penger, har ikke trivsel like stor betydning om man har fritida til å kose seg i.

Takk for innspill.

Jo, den nye jobben er for så vidt trygg. Men jeg vil jo bli den sist ansatte, og derfor ryke først ved eventuelle nedskjæringer. Ikke at dette virker aktuelt. Men jobben jeg har er nok hakket tryggere.

Er så utrolig delt. Har veldig lyst til å ta den nye jobben, på den andre siden er jeg veldig redd for å slippe det jeg har. Det var en vanskelig arbeidsplass å få innpass på, og var veldig glad da jeg klarte det. Visste bare ikke at arbeidsmiljøet og forholdene skulle være så kvelende.

Utenom jobb er det stort sett jentene mine som gjelder. Og noen få interesser jeg dyrker. Har noen få, men gode venner.

AnonymBruker
Skrevet
Mariell1995 skrev (8 timer siden):

Det er nok mye bedre for deg å bytte jobb! ❤️

Er vel det hjertet mitt sier også ❤️ Men så var det denne fornuften...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for innspill.

Jo, den nye jobben er for så vidt trygg. Men jeg vil jo bli den sist ansatte, og derfor ryke først ved eventuelle nedskjæringer. Ikke at dette virker aktuelt. Men jobben jeg har er nok hakket tryggere.

Er så utrolig delt. Har veldig lyst til å ta den nye jobben, på den andre siden er jeg veldig redd for å slippe det jeg har. Det var en vanskelig arbeidsplass å få innpass på, og var veldig glad da jeg klarte det. Visste bare ikke at arbeidsmiljøet og forholdene skulle være så kvelende.

Utenom jobb er det stort sett jentene mine som gjelder. Og noen få interesser jeg dyrker. Har noen få, men gode venner.

Da synes jeg du skal bytte jobb :) 

Ser ikke ut som at du har noe spesielt å tape på å gjøre det i hvert fall.

Skrevet

Du kan jo også prøve å presse lønna litt opp før du sier ja til ny jobb. Si at du tjener bedre idag. At du syns jobben virker interessant og føler du har mye å bidra med, men at du som eneforsørger virkelig må vurdere om det er aktuelt å gå ned i lønn. Kommer vel an på bransje også, men jeg vil bare si at jeg erfarer at menn i mye større grad enn kvinner forhandler opp lønna når de får et jobbtilbud. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.3.2021 den 9.47):

Takk for innspill.

Men hvorfor skal du bli værende på et sted det er vanskelig å få innpass når du ikke trives der? For noen andres skyld? Gjør heller det som er bra for det, istedet for evt statusfall eller hva det er som holder deg igjen. 

Det kan jo være at du ikke blir så lenge i den nye jobben heller. Men da har du prøvd det og vet hvilke alternativer du har. Den jobben du har nå står på CVn og kan alltids brukes som at "du har jobbet i statusland" den dagen du måtte trenge det. 

Anonymkode: 5842e...7e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...