Gå til innhold

Karriereutvikling. Kan man bli lykkelig uten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en trygg jobb som jeg er flink til, men er alltid på «utkikk» etter nye ansvarsområder og muligheter da selve jobben kjeder meg litt til tider. Dette har ført til at jeg nå sitter med masse verv, ekstraoppgaver, studerer videreutdanning (har mastergrad fra før), søker nye jobber og trener hver kveld.
Jeg har to små barn som har min fulle oppmerksomhet mellom 15.30 og 19.30, men utenom det er det bånn gass på alle mulige måter. Min mann er like rastløs som meg og har tusen prosjekter på gang han også, men vi har to kjærestekvelder i uken og tilbringer tiden med barna sammen. Kjenner at jeg er litt sliten av alt presset på jobb og studier nå, men...

Hvordan finner man roen og tar til takke med litt mindre utfordringer noen år?! Jeg kjeder meg som sagt veldig lett, er generelt rastløs og kan ikke sitte lenge i sofaen. Er kanskje litt redd for at karrieremulighetene skal løpe fra meg hvis jeg tar en pause fra jaget. 

Anonymkode: b9493...495

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du sykepleier eller pedagog i barnehage? 

Anonymkode: 2339d...2ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er du sykepleier eller pedagog i barnehage? 

Anonymkode: 2339d...2ea

Nei, jeg jobber i en statlig kontorjobb. 

AnonymBruker
Skrevet

Men vantrives du med det? Kom ikke helt klart fram...

Anonymkode: 3c0ae...df9

AnonymBruker
Skrevet

Har du ingen hobbier? Jeg hoppet av karrieren for å drive med fritidsinteresser. Kjeder meg også hvis jeg er inaktiv, men det er jeg sjelden. 

Anonymkode: df19f...27a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har du ingen hobbier? Jeg hoppet av karrieren for å drive med fritidsinteresser. Kjeder meg også hvis jeg er inaktiv, men det er jeg sjelden. 

Anonymkode: df19f...27a

Jo, hobbien min er å trene. Løper veldig mye, og det elsker jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men vantrives du med det? Kom ikke helt klart fram...

Anonymkode: 3c0ae...df9

Vantrives ikke, er bare sliten mentalt. Blir litt mye 😜 men klarer ikke hoppe av toget fordi jeg er redd for å ikke komme på igjen om 5 år når jeg har mer overskudd.

AnonymBruker
Skrevet

Prioriteringer. Må du ta de vervene? Trenger du den utdanningen? Hvor vil du om 5 år? Hvordan kan du mest effektivt komme dit uten å ta på deg mange ekstraoppgaver som forstyrrer? Og hvorfor er det vanskelig å "sitte i ro"? 

Du skaper jaget ditt selv. 

Anonymkode: 127ce...453

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...