Gå til innhold

Hvorfor kan ikke barnet sove permanent i reiseseng?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er 8 mnd - og har til nå sovet i vår seng. Eneste andre stedet han vil sove, er i reisesengen. Der sover han derimot svært godt. Har prøvd to sprinkelsenger, vugge osv, men han vil bare sove i sprinkelsengen. Kan han ha den som permanent seng på soverommet? Jeg tenker at når vi da skal sove andre steder - hytta feks - kan vi jo bare ta med den kjente, gode senga han liker. Superenkelt! Men jeg har aldri hørt om det før. Er det noe i veien med det?

Anonymkode: 4bded...ef9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere har en god madrass i den er det vel greit.

Anonymkode: 65804...bef

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Tenker også det er greit så lenge dere har skikkelig madrass 😊

Anonymkode: aca6d...6aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være lurt å sikre senga, og soverommet. Reisesenger er veldig lette, og mine barn hoppet rundt med senga (typ sekkeløp) rundt omkring på rommet😅

Anonymkode: 54377...e3b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min 2åring sover permanent i reiseseng. Vi har god madrass i.

Han gjør det fordi han dunker seg i vanlig sprinkelseng når han sover ❤️

Anonymkode: 6e89d...15c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk reisesenga en periode, med en god madrass, flytt etterhvert alt over i en annen seng uten å skifte på senga. Da kan det hende at barnet sover godt i en annen seng med det som er trygt og kjent.

Anonymkode: b7825...570

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi syntes det var slitsomt med reiseseng da gan ble liggende langt ned. Gjorde nattamming ekstra trøblete, men om du trives med det, er jo i henting bedre. 

Anonymkode: 124e4...096

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi syntes det var slitsomt med reiseseng da gan ble liggende langt ned. Gjorde nattamming ekstra trøblete, men om du trives med det, er jo i henting bedre. 

Anonymkode: 124e4...096

Ammer ikke om natta lenger. Må hente han i 5-tiden (sover da videre til 7 i vår seng), men det er en liten pris å betale for å slippe den marken i sengen hele natta 🙊

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tenker også det er greit så lenge dere har skikkelig madrass 😊

Anonymkode: aca6d...6aa

Selvsagt :) 

Anonymkode: 4bded...ef9

AnonymBruker
Skrevet

Vår på snart 2,5 flytta over i reiseseng med en ordentlig madrass oppi da det var på tide å flytte i egen seng, og vi er veldig fornøyd med det. Sover som en stein, i alle fall.

En ting jeg ikke har tenkt over, men en annen sa, er at med reiseseng er det ikke er mellomrom mellom sprinkles hvor armer og bein kan sette seg fast. Med en liten kålorm som min er jeg sikker på at dette hadde skjedd i en sprinkelseng.

Anonymkode: 96d3e...f31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min datter ville sove i hundesenga hun da hun var 1,5 greide hun å bryte seg ut av sin egen seng å la seg med hunden så og si hver natt😂 var kanskje ikke verdens beste madrass men hun har blitt ett oppegående menneske likevel  og nå sover hun i sengen sin hele natten😅

Anonymkode: 7ed0c...51b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en seng som ser ut som reiseseng. Altså med netting i stedet for sprinkler mine sover mye bedre i den en vanlig sprinkel seng

Anonymkode: 82a7d...752

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vår på snart 2,5 flytta over i reiseseng med en ordentlig madrass oppi da det var på tide å flytte i egen seng, og vi er veldig fornøyd med det. Sover som en stein, i alle fall.

En ting jeg ikke har tenkt over, men en annen sa, er at med reiseseng er det ikke er mellomrom mellom sprinkles hvor armer og bein kan sette seg fast. Med en liten kålorm som min er jeg sikker på at dette hadde skjedd i en sprinkelseng.

Anonymkode: 96d3e...f31

Har en sinnsykt aktiv unge (jeg mener ekstremt), han får armer og bein overalt i sprinkelsengen men går helt fint. Han har jo fort lært seg hvordan han kommer seg ut derfra så nå gjør han det nesten ikke lenger ☺️ Bare sier det! Sånt ordner de selv.
Men går vel fint med reiseseng sålenge madrassen er god. 

Anonymkode: 464ef...d37

Skrevet

Ville latt ham sove der han sover best kombinert med at dere får sove! Hvis han ikke har for vane å "rive ned" sprinkelsenga, og dere har en ordentlig madrass der ville jeg latt ham sove der! Uten tvil!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner til et land der reiseseng brukes som barnets hovedseng da den er billigere enn vanlig.

Anonymkode: 9d46a...8f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...