AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #1 Skrevet 24. mars 2021 Jeg har jobbet i en god del år og nesten tilsvarende 100%. Jeg har slitt psykisk i mange år, depresjon og angst. I løpet av 2020 merket jeg at jeg ble utslitt som følge av angsten, og nå de siste månedene har jeg valgt å ikke ta på meg mange ekstravakter. Jeg kjenner at dette tærer mye på samvittigheten, og jeg bruker mye energi på å tenke at jeg burde jobbe, må være i jobb, jeg må si ja til vakter og lignende. På arbeidsplassen min er vi inne i en god periode, noe som betyr lavt sykefravær og lite tilgjengelige ekstravakter. Det er for så vidt bra, men det skjer jo at det trengs folk, og siden jeg har jobba mye før så er jeg den første de ringer til. Jeg merker at det har hjulpet mye på psyken å ha mer fri. Nå jobber jeg ikke mer enn 3 dager i uken, og jeg har mye tid til å ta vare på kropp og helse. Jeg er ikke utslitt på daglig basis som følge av sosialiseringen jeg har på jobb, og jeg får mer ro og fred i sjelen. Jeg føler meg egoistisk som for engangsskyld tenker på meg selv og setter meg selv først, hvorfor er det slik? Anonymkode: 22949...cb8
Milky Skrevet 24. mars 2021 #2 Skrevet 24. mars 2021 Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet fordi du gjør det for din egen helse. Hvis du hadde tatt ekstravaktene kunne du muligens kommet til et punkt der du ikke engang kan ta dine faste vakter 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #3 Skrevet 24. mars 2021 Det er jo slik man er oppdratt her i Norge, jobben først - så seg selv. Hvorfor tror du vi har så mange sykmeldte/uføre? Sett helsa først. ♥️ Anonymkode: 58a46...7ad 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #4 Skrevet 24. mars 2021 Spicymami skrev (3 minutter siden): Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet fordi du gjør det for din egen helse. Hvis du hadde tatt ekstravaktene kunne du muligens kommet til et punkt der du ikke engang kan ta dine faste vakter Det er sant. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo slik man er oppdratt her i Norge, jobben først - så seg selv. Hvorfor tror du vi har så mange sykmeldte/uføre? Sett helsa først. ♥️ Anonymkode: 58a46...7ad Ja, ikke sant... Det er så dumt at det er slik. Er redd de på jobben tenker at jeg er lat og at jeg bare ikke gidder, for de tror nok at jeg har et helt feilfritt liv. Men det stemmer ikke på noen som helst måte, hadde de bare visst... Er ikke noe jeg ønsker å være åpen om så klart men. Anonymkode: 22949...cb8
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #5 Skrevet 27. mars 2021 Ingen får takk og lønn i himmelen. Anonymkode: 7abe8...b37 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #6 Skrevet 27. mars 2021 Hva med å ta en prat med de som ringer deg om ekstravakter? Forklar at du er i en periode i livet hvor dette dessverre er vanskelig. Så slipper du å bli oppringt og få dårlig samvittighet. Jeg er selv leder og ville satt pris på sånne tilbakemeldinger 😊 hadde helt klart tatt hensyn til det. Anonymkode: a2433...f05 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #7 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 24.3.2021 den 21.10): Det er jo slik man er oppdratt her i Norge, jobben først - så seg selv. Hvorfor tror du vi har så mange sykmeldte/uføre? Sett helsa først. ♥️ Anonymkode: 58a46...7ad Seriøst? Er få som har så dårlig arbeidsmoral som nordmenn. Anonymkode: aa263...a53 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #8 Skrevet 28. mars 2021 Dersom du jobbet tilsvarende 100% før, og nå kun har helse til å jobbe rundt 60% burde du få sykemelding fra legen for de resterende du klarte å jobbe før. Anonymkode: 0b940...8c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå