Gå til innhold

Hvorfor er Johaug og Kari Traa klær så dyrt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen prøvd ull fra Icebreaker? 

Anonymkode: c65f3...05e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble enig med meg selv om at man betaler kun for navnet da jeg oppdaget at ungenes ull fra Sparkjøp holder seg pen og hel lenger enn ulla mi fra Kari Traa.

Anonymkode: 0e2c2...b45

AnonymBruker
Skrevet

Det er kun navnet/merkevaren som er skyld i den stive prisen. Men for all del, dersom man vil kjøpe klær i bitte små størrelser, som fremdeles nupper og får hull, er det jo fritt fram.

Anonymkode: f80fd...320

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva det er med KG-folk som alltid får hull i Kari Traa tøyet. Jeg bruker slike trøyer daglig på hjemmekontoret, samtlige er fra 10-2 år gamle, ingen av dem har antydning til hull og de holder fasongen, i motsetning til de fleste andre ulltrøyer jeg har prøvd. Jeg synes ikke se er små heller, har samme størrelse som jeg pleier.

Anonymkode: 95def...7a2

Enig. Og jeg løper i Kari Traa-ullgensere, så de brukes ganske aktivt (løper daglig). De tre-fire ullgenserne jeg har holder både fasong og farge, de nupper ikke, har ikke et eneste hull eller skade. Har hatt dem i flere år, men de ser nærmest ubrukte ut. Størrelsen er normal, bruker samme størrelse som jeg bruker i annet tøy. Og vasker dem på ullprogram 30°. Skjønner ikke at andre ikke opplever den samme gode kvaliteten? 

Anonymkode: 81517...d68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.3.2021 den 7.33):

Har noen prøvd ull fra Icebreaker? 

Anonymkode: c65f3...05e

Ja. Super kvalitet. 

Anonymkode: 10644...6ac

Skrevet

Har noen tightser i fra Johaug, de er de beste jeg har! Har også kjøpt en shorts der, som jeg liker veldig godt. Har to ulltrøyer derfra, og de har holdt seg veldig godt! Kjøper en del brukt for å holde prisene litt lavere og følger med på tilbud. 

Har bare sokker i fra Kari traa, men liker de veldig godt.

Skrevet

Jeg har mye ull fra Kari Traa, og bruker det daglig på treningsturer, sommer og vinter (kalde sommerkvelder). Det blir litt "slaskete" etter bruk, og et av settene er fulle av hull. Jeg tror hullene kommer når de ligger i skapet også. Vasker alt skånsomt på ullprogram (Miele maskin). Sokkene fra Kari Traa får hull bare av å gå noen turere over stuegolvet. Kjøpte Aklima i vinter, og føler det er mye varmere enn Kari Traa.

AnonymBruker
Skrevet

Muligens gode klær men ikke pent. Irriterer meg når folk går i Kari Trå undertøy som om det var en genser. Noen klær er undertøy. De er laget for at det skal være andre plagg over. 

Anonymkode: 06eb5...772

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke inntrykk av at Kari Traa er så dyre? Jeg har noen få plagg, type ullgensere, sokker og undertøy, og mener å huske at disse var billigere enn Devold og Ulvang, eller samme pris. Hos meg varte ullgensere fra Kari Traa lengre enn Devold, men igjen, kan hende at jeg brukte Devold genser litt mer. Den devold sin var litt mykere så jeg foretrakk den før, det kom hull på den.. 

Johaug kan jeg ikke si noe om, har ingen klær fra det merke.

Anonymkode: 32550...b71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Muligens gode klær men ikke pent. Irriterer meg når folk går i Kari Trå undertøy som om det var en genser. Noen klær er undertøy. De er laget for at det skal være andre plagg over. 

Anonymkode: 06eb5...772

En mellomtykk genser er da ikke undertøy

Anonymkode: c83a5...497

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de kan. Folk kjøper jo uansett hvor dyrt det er, så da kan de jo bare fortsette å selge det til den tullete høye prisen.

Anonymkode: 08248...4fb

• Liker 1
Skrevet

Har to ullsett, en treningsjakke, pannebånd og mange par sokker fra Kari Traa og er super fornøyd😌🌸 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle mine Kari traa ullundertøy sett har hull, både buksene og genserne.. alltid vasket skånsomt etter vaskeanvisningen. Så jeg syns man definitivt betaler for navnet. Kommer ikke til å kjøpe mer ull derfra. Har litt fra devold og litt mer fornøyd med det, men ble nuppete etter første vask..

Anonymkode: 219ec...712

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi folk er dumme nok til å betale.

Anonymkode: ff4bf...db9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.3.2021 den 7.24):

Jeg skjønner ikke hva det er med KG-folk som alltid får hull i Kari Traa tøyet. Jeg bruker slike trøyer daglig på hjemmekontoret, samtlige er fra 10-2 år gamle, ingen av dem har antydning til hull og de holder fasongen, i motsetning til de fleste andre ulltrøyer jeg har prøvd. Jeg synes ikke se er små heller, har samme størrelse som jeg pleier.

Anonymkode: 95def...7a2

Kanskje de som er litt eldre, altså 10-12 år gamle har en annen kvalitet? De siste 6 årene har jeg fått hull i omtrent alle nye klær, sykt irriterende. Det var aldri slik før. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...