boblevann Skrevet 24. mars 2021 #1 Skrevet 24. mars 2021 Guttungen har begynt å gi beskjed når han skal bæsje, bare 1,5 år gammel 😵 han peker på bleia, sier «æsja» og så kort tid etter setter han seg på huk og gjør sitt. Dette har skjedd nå mange ganger. De siste par gangene har jeg løpt på do med han når han har sagt det, og han har da gjort sitt i toalettet! Tror dere dette er en bevisst handling fra han? Jeg syns det er fryktelig tidlig, men det er som sagt ikke noe vi har øvd, trent eller presset på - han bare begynte med det plutselig. Jeg var forberedt på bleiebarn i alle fall ett år til - trolig lenger. Han tisser fortsatt i bleia og jeg stoler ikke på han ift bæsjingen, men kan dette være starten på noe? Tror dere han bevisst gir beskjed? Er mitt første barn så lurer jo på alt 🙊
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #2 Skrevet 24. mars 2021 Meld deg inn i FB gruppa her: https://www.facebook.com/groups/babypotting/?ref=share Her var hun helt bleiefri 1,5 år gammel, men da hadde hun tisset og bæsjet på do siden hun var 8 mnd. Anonymkode: 32754...f62 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #3 Skrevet 24. mars 2021 Du kan fint venne han av bleier. Her sluttet barnet ved 12 mndr hjemme (da tisset mesteparten og all bæsj på potte i mange mnd først) og 15 mnd i bhg - gikk kjempefint. Mye lettere å ta det tidlig. De i barnehagen synes det var litt uvant. Husker ene vikaren fikk hakeslepp da barnet i den alderen sa «jeg må tisse, du bli med» 🙈😂 Anonymkode: 8620d...074 2
boblevann Skrevet 24. mars 2021 Forfatter #4 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du kan fint venne han av bleier. Her sluttet barnet ved 12 mndr hjemme (da tisset mesteparten og all bæsj på potte i mange mnd først) og 15 mnd i bhg - gikk kjempefint. Mye lettere å ta det tidlig. De i barnehagen synes det var litt uvant. Husker ene vikaren fikk hakeslepp da barnet i den alderen sa «jeg må tisse, du bli med» 🙈😂 Anonymkode: 8620d...074 Takk for svar! Her har ikke barnet særlig språk ennå og klarer ikke si i fra med ord - jeg forventer ikke at de i bhg skal være like observante på de små tegnene som meg som har hele fokus på han når jeg har fri 🙊 Kanskje han kan slutte hjemme, og bruke i bhg? I alle fall til språket kommer. Eller vil det bare gi forvirrig?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #5 Skrevet 24. mars 2021 Begge våre sluttet ved 18 mnd, og det gikk helt fint.. ikke mange uhell.. de sa i bhg de aldri hadde hatt barn som begynte på småbarnsavdelingen bleiefri når de var 1 år Så de brukte ikke bleie de 5 årene de gikk i bhg Anonymkode: 8ad8b...e81 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #6 Skrevet 24. mars 2021 boblevann skrev (1 minutt siden): Takk for svar! Her har ikke barnet særlig språk ennå og klarer ikke si i fra med ord - jeg forventer ikke at de i bhg skal være like observante på de små tegnene som meg som har hele fokus på han når jeg har fri 🙊 Kanskje han kan slutte hjemme, og bruke i bhg? I alle fall til språket kommer. Eller vil det bare gi forvirrig? Du kan jo begynne å trene hjemme først? La han gå uten bleie i bare løs bukse, uten truse. Truse kjennes litt likt ut som bleie.. ta han på potten til faste tider, etter måltid og etter søvn. Du kan lære han et håndtegn for potte/do/tiss/bæsj. Enten finne på et selv eller søke opp et. Barna mine har vært tidlig ute med språk, så jeg gadd aldri det.. men kjenner flere som har brukt tegn i forbindelse med dette med stor suksess er nok lettere for deg å se tegnene, men når du har holdt på litt hjemme, funnet en god rutine og litt mer om hans tegn, så kan du jo lære det til bhg også Anonymkode: 8620d...074 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #7 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Begge våre sluttet ved 18 mnd, og det gikk helt fint.. ikke mange uhell.. de sa i bhg de aldri hadde hatt barn som begynte på småbarnsavdelingen bleiefri når de var 1 år Så de brukte ikke bleie de 5 årene de gikk i bhg Anonymkode: 8ad8b...e81 samme sa de på avdelingen her 😂 eneste uten bleie på småbarn 😅 Anonymkode: 8620d...074 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #8 Skrevet 24. mars 2021 Min på 14 mnd gjør det samme ☺️ Tar nok tid før det blir helt bleiefritt, men en god start! Anonymkode: 6e998...cd7
vinterdekor Skrevet 24. mars 2021 #9 Skrevet 24. mars 2021 Min nyfødte baby lagde lyd hver gang han tisset! Så ja, lytt til de tegnene dere mottar! Fantastisk! 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #10 Skrevet 26. mars 2021 Mi bæsjet og tisset på do i den alderen. Vi brukte laaang tid og talmodighet med dette fra hun var 10 mnd va. Vi var sikre på at siden hun hun kunne bæsje på do fra hun var 12 mnd, så ville hun være svært tidlig ute med bleieslutt. Likevel var hun ikke klar for å kvitte seg med bleiene helt før hun var over 3 år gml😅 Hun lurte oss rett og slett😆 Anonymkode: 08771...042
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå