thei Skrevet 26. august 2005 #1 Del Skrevet 26. august 2005 har ei datter med rød og sår stump, dette hender så sjeldent og nå finner jeg ikke sinksalven- er det noe annet jeg kan bruke?????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raggsokk Skrevet 26. august 2005 #2 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) har ei datter med rød og sår stump, dette hender så sjeldent og nå finner jeg ikke sinksalven- er det noe annet jeg kan bruke?????? ← HAr du talkum? Det hjelper ikke så mye, men det forhindrer at det blir verre ihvertfall. HVor gammel er hun? Kan hun gå litt uten bleie? Endret 26. august 2005 av Raggsokk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2005 #3 Del Skrevet 26. august 2005 Aloe-vera produkter (uten parfyme selvsagt) eller strutse-olje / jordnøttolje ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thei Skrevet 26. august 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 26. august 2005 takker for svar!! jeg har ikke talkum men alovera krem skal tas på nå!! Hun er ti måneder og tisser på gulvet hvis hun går uten bleie i over 5 min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2005 #5 Del Skrevet 26. august 2005 Bare pass på at den er 100% parfymefri !! Jeg har bommet der tidligere, og det svir noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_HanneB_* Skrevet 26. august 2005 #6 Del Skrevet 26. august 2005 Til min sønn på 3 måneder har jeg brukt Massasjeolje fra Wenches Naturterapi helt fra han ble født - ble anbefalt dette fra sykehuset. Vi bruker det kun når vi ser at han er litt sår ellers ingenting. Vet ikke om den kan hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 26. august 2005 #7 Del Skrevet 26. august 2005 Tror ikke zinksalve er så bra jeg. Ville brukt det bare i nødstilfeller. Les på innholdslisten. Mye rart i den kremen ja. Hva med å prøve en vegetabilsk olje som f.eks jojobaolje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_vinterbrud_* Skrevet 26. august 2005 #8 Del Skrevet 26. august 2005 Potetmel hjelper! Det har jeg brukt avogtil på jenta mi på 2 år. Ellers er det å la henne lufte stumpen ei stund.Men jeg støtter også rådet om aloe vera. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vsn Skrevet 26. august 2005 #9 Del Skrevet 26. august 2005 Potetmel er et velfungerende kjerringråd. Jeg har aldri brukt zinksalve i stumpen på mine. Jeg brukte heller Aselli sårsalve som fås kjøpt på apotek. Den er gullegod. Zinksalve brukte jeg derimot når de hadde vannkopper, siden det virker klødempende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missluna Skrevet 26. august 2005 #10 Del Skrevet 26. august 2005 Jeg anbefaller talkum eller potetmel! fungerer som bare det. brukte zinksalve til å begynne med, men det fungerte dårlig og ble bare masse kliss.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Totalya Skrevet 26. august 2005 #11 Del Skrevet 26. august 2005 Aselli sårsalve er sinkbasert, så en form for sinksalve har du da brukt alikevel. SebaMed sin sårsalve er sinkfri, og sønnen min sa selv at han ville ha den, og ikke vondsalva som han kalte sinksalva... Ellers er det mye bra på helsekost`n, som calendulabaserte salver som er gode og lindrende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 26. august 2005 #12 Del Skrevet 26. august 2005 Inotyol-salve fra apoteket. Det er jo ikke akkurat noe kjerringråd som kan hjelpe deg akkurat nå når det er krise. Men den salven er god å ha når stumpen er som verst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vsn Skrevet 26. august 2005 #13 Del Skrevet 26. august 2005 Aselli sårsalve er sinkbasert, så en form for sinksalve har du da brukt alikevel. SebaMed sin sårsalve er sinkfri, og sønnen min sa selv at han ville ha den, og ikke vondsalva som han kalte sinksalva... Ellers er det mye bra på helsekost`n, som calendulabaserte salver som er gode og lindrende. ← Er den det? Jaja, den er uansett god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. august 2005 #14 Del Skrevet 26. august 2005 Jeg har ikke barn selv, vil anbefale Calendulasalve (ringblomst). Helt naturlig, kan anbefale Weleda sin barnesalve. Jeg bruker den selv mot mildt eksem på kroppen. Poenget er jo skape en barriere mot fukt, og denne salven er fet samtidig som den inneholder Calendulaekstrakt som har vært brukt mot eksem i naturmedisin i lang tid. (ser nå at andre også anbefaler Calendula, men lar det stå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Totalya Skrevet 26. august 2005 #15 Del Skrevet 26. august 2005 Bra du lot det stå. Det var denne salva jeg tenkte på, men huska ikke hva den het. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 26. august 2005 #16 Del Skrevet 26. august 2005 Jeg bruker Aloe Vera, jeg. Med hell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. august 2005 #17 Del Skrevet 26. august 2005 Jeg bruker Aloe Vera, jeg. Med hell ← Aloe Vera er bra, men vær obs på at det er mange som reagerer allergisk på denne planten. Dessuten er mye av de Aloe Vera-produktene som selges humbug, basert på ikke virksom Aloe Vera. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå