Gjest katteier Skrevet 26. august 2005 #1 Skrevet 26. august 2005 da pus kom inn i går etter en lang tur satt jeg å koste med den,men fant flere steder i pelsen noe rart... akkurat som om det var en liten pinne på noen få cm som hadde tovet seg inn i pelsen... men da jeg holdt pus godt for å bedre kjenne, begynte han å mjaue og ville aboslutt ikke være med på det. akkurat som omd et var vondt for han.. kjente litt på det men virker heller ikke som en pinne som satt fast, da det gikk på en måte ned i huden.. synes pus har røytet mye i det siste, så jeg ble litt redd nå.. flått kan det ikke være når det er på den formen???
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2005 #2 Skrevet 26. august 2005 Hvis katten er langhåret er det ofte pinner og nåler fra trær som setter seg fast i pelsen. Grunnen til at katten din ikke likte det, kan rett og slett være at den ikke liker å bli fiklet for mye med i pelsen. Det er noe heeeelt annet å kose. :-) Ellers er det ofte f.eks kvae på noen nåler, eller annet kliss som gjør at ting setter seg fast i pelsen på selv korthårete katter. Flått er ALDRI tynne og lange, og kan IKKE forveksles med pinner. :-) Selv syns jeg katten min røyter hele fordømrade året, men spesielt nå på sensommeren. Det går sikkert bra! :-)
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2005 #3 Skrevet 27. august 2005 Det kan også hende at det er et sår fra et katteslagsmål, f.eks.. Katta mi kom hjem her forleden dag med en halt fot, da jeg kjente etter(etter mye overtaling og godord) kjente jeg noe som kunne ligna en pinne langs med huden. Det viste seg å være et betent sår. Går sikkert over av seg selv, men kan jo være en idé å ta med katta til dyrlegen og få penicilin hvis katta fremdeles har vondt etter noen dager.. Håper jo at det bare er en kvist eller noe da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå