AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #1 Skrevet 24. mars 2021 Jeg har nylig startet i ny jobb, og har hatt noen dager med opplæring der jeg jobber sammen med andre. Under intervjuet snakket sjefen om at de var interessert i noen som ville bli noen år helst, fordi det gikk med mye tid på opplæring. Der og da var det planen min også. Men så ble jeg tipset om en jobb som ikke var utlyst, og som jeg ikke har søkt på. Arbeidsgiveren ble i tillegg tipset om meg og ville gjerne snakke med meg. Jeg har vært på intervju og venter på svar. Dette er min "drømmejobb", det er noe jeg kan fra før og elsker og drive med. Problemet hvis jeg får jobben er at jeg jo ga inntrykk av at jeg var interessert i å bli i jobben en god stund, i tillegg til at jeg vet det var mange søkere til stillingen. Så nå har jeg utrolig dårlig samvittighet og er redd for at sjefen skal bli sint. Er det innafor å slutte i prøvetiden selv om sjefen sa at de ønsket en som kunne bli på sikt? Kjenner jeg har helt angst for å snakke med sjefen om det. Anonymkode: cf42b...b40
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #2 Skrevet 24. mars 2021 Det er selvfølgelig helt innafor. Prøvetiden gjelder jo for deg og, for å finne ut om jobben passer til deg osv, altså ikke bare til arbeidsplassen sin fordel. Mye bedre å si opp i prøvetiden enn etter, er min mening. Anonymkode: 405a8...dd4 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #3 Skrevet 24. mars 2021 Ja, bedre å si opp tidlig i prøvetiden heller enn sanere. Hvis mange var interessert i stillingen, har de sikkert en annen god søker som blir glad for stillingen. Gå for drømmejobben din😊 Anonymkode: 73fa5...e5b
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #4 Skrevet 24. mars 2021 Ikke si noe før du har et tilbud på bordet fra ny arbeidsgiver. At folk sier opp er noe arbeidsgiver må bli vant til, så det er ingenting å ha dårlig samvittighet for. Anonymkode: 04e6f...b48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå