AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #1 Skrevet 24. mars 2021 Hei. Samboer å jeg skal kjøpe bolig. Samboer har en god slant egenkapital men jeg har gjeldsordning. Kan han søke lån mens jeg er medlåner eller ikke? Anonymkode: 2df84...887
Siri_H Skrevet 25. mars 2021 #2 Skrevet 25. mars 2021 Dette bør du nok drøfte med namsmannen. I utgangspunktet skal man vel ikke ta opp ytterligere lån hvis man er under gjeldsordning. I tillegg vil nok mange banker nekte han boliglån hvis han skal ha deg som medlånetaker og du er under gjeldsordning. Uten å vite det 100% sikkert vil jeg anta at det fornuftige vil være at han tok opp lån alene og at du evt. gjorde deg ferdig med gjeldsordningen før du kjøpte deg inn i boligen hans.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #3 Skrevet 25. mars 2021 Du kan ikke ta opp lån, da faller gjeldsordningen bort. Altså halo du har ikke engang råd til å betjene egen gjeld og har basicly fått staten til å dekke det, men du tror seriøst at du skal få kjøpt deg bolig..?? Anonymkode: 72dbd...099 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 25.3.2021 den 20.24): Du kan ikke ta opp lån, da faller gjeldsordningen bort. Altså halo du har ikke engang råd til å betjene egen gjeld og har basicly fått staten til å dekke det, men du tror seriøst at du skal få kjøpt deg bolig..?? Anonymkode: 72dbd...099 Jeg tror ikke jeg får kjøpt meg bolig nei. Situasjonen min har endret seg siden gjeldsordningen ble gjort. Jeg har 9 måneder igjen av gjeldsorning å derfor lurte jeg på dette. Slike frekke kommentarer trenger jeg ikke. Du vet ikke hvor mye gjeld jeg har eller hvorfor jeg har det. Så det er sagt har jeg fått denne ordningen pga sykdom og hadde relativt lav gjeld, med tanke på min situasjon var det eneste løsning. Anonymkode: 2df84...887
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå