Gjest Frustrert Skrevet 26. august 2005 #1 Skrevet 26. august 2005 Hei, kanskje noen kan hjelpe meg - lurer vel bare paa foerst om fremst om noen tror dette kan bli bra (og kanskje gi litt raad eller stoette..) Jeg har vaert sammen med kjaeresten (eg. "litt eks" akkurat naa) i ca 1 og et halvt aar. Foer det var jeg ikke sammen med noen over lang tid paa nesten 8 aar (er i begynnelsen av 30 aarene) fordi jeg var saa nedbrutt av det siste forholdet (ja, vet det er sykt lenge, men det var helt spesielle omstendigheter). Vel - forsoeke aa gjoere lang historie kort: Det har vaert utrolig turbulent, helt fra oktober i fjor - og for noen maaneder gikk jeg fra ham (for n'te gang). De andre gangene foelte jeg vel at det var en tom trussel, kanskje for aa faa ham til aa frykte at han mistet meg, vet ikke.. sikkert dumt, men man er ikke alltid rasjonell naar man er frustrert og langt nede, og bare oensker tilbake de gode foelelsene man hadde i starten og harmoni "i heimen". Saken er at jeg har aldri vaert saa forelsket! Har aldri foelt en saann match - paa absolutt alle omraader!! Maa vel innroemme at han kan karakteriseres som litt "bad boy", men han er veldig suksessfull og veldig sjarmerende og har en magnetisk tiltrekningskraft paa meg. Men han har vaert utro. Har ikke tatt ham paa fersken, men jeg forstaar i alt han gjorde at det var saken. Etter at jeg forlot ham, har han tryglet om aa komme tilbake (noe jeg trodde var droemmesituasjonen) - men jeg vet ikke. Jeg vet ikke om jeg vil ha ham tilbake, for jeg vet ikke om jeg ser ham som den beste "far til mine barn" hvis dere skjoenner hva jeg mener. Men dette er litt utenfor sakens kjerne Mitt dilemma gjelder ikke om jeg skal ta ham tilbake eller ei, men at jeg naa har flere "baller i luften" - alle ganske overfladisk (ikke sex eller no - men typisk sovet over, kysset, ringt, sms etc, mer oppmersomhet og saann). Gamle flammer er kontaktet (noe jeg aldri gjorde da "alt var bra", dvs mens vi var offisielt sammen). Han vet selvfoelgelig ikke om dette Jeg har presisert for ham at jeg ikke vet om jeg vil at vi skal vaere sammen, men vi reiser bort naa for helgen sammen, og vi tilbringer endel tid sammen og ringer hver dag etc. Det jeg lurer paa er: Vil jeg foele at jeg har vaert utro mot ham i denne perioden hvis vi finner tilbake? Jeg, som aldri har vaert utro, som alltid har vaert lojal, og som er sterkt dedikert til aa foelge hjerte og foelelser. Jeg er fullstendig klar over at det ikke er saerlig smart aa holde kontakten med alle disse gamle flammene, men jeg har vel litt behov for kun positiv oppmerksomhet etter aa ha vaert langt nede - og saa er det vel en form for aa aapne "sikkerhetsnettet" i tilfelle jeg kommer til at jeg ikke vil ha ham tilbake (eller at han finner ut han ikke vil tilbake likevel - kanskje han synes det er for mange krav..). Saa raad om aa ditche ham, eller slutte aa treffe disse andre naa i mellomperioden er ikke det jeg etterlyser - jeg vil vite om jeg (som anser meg selv som er moralsk person med (for meg) viktige kjerneverdier) - om jeg kan leve med at jeg traff andre i denne perioden. Det maa sies at han hadde en ganske aktiv approach til jente-markedet fra den dagen jeg forlot ham.. Noen som kan gi noen tilbakemelding eller dele noen erfaringer?
Gjest Brunetten_ Skrevet 26. august 2005 #2 Skrevet 26. august 2005 Vi her inne kan jo ikke vite hva du vil føle. Så, jeg vet ikke om du vil føle at du har vært utro. hvis dere ikke er sammen, da er dere jo ikke sammen. Ingen grunn til å føle det da. Men som sagt... jeg vet ikke hva og hvordan du føler det.
Samantha Skrevet 26. august 2005 #3 Skrevet 26. august 2005 Som sagt over her, så er det umulig å vite kva du kjem til å føle. Men eg syns ikkje du BØR føle deg utro. Han var faktisk utro mot deg, du gjorde det slutt og i den perioden har du hatt kontakt med andre, samtidig som du gjerne vil fikse ting med exen? Det syns eg ikkje du skal ha dårlig samvittighet for i det heile tatt. Skjønnar godt at du trengte positiv oppmerksomhet då. Men pass på å ikkje la dei gamle flammane tru det er noko meir, fortell dei at du og exen har funne tilbake til kvarandre (om det skjer). Eg syns i alle fall ikkje du har gjort noko gale i det heile tatt... Du bør heller konsentrere deg om kva han gjorde mot deg Lykke til i alle fall
Gjest frustrert Skrevet 26. august 2005 #4 Skrevet 26. august 2005 Hei, Nei - du har jo absolutt rett: Dere kan jo ikke vite hva jeg foeler. Jeg tror jeg soeker noen som selv foeler de er lojale og tro - naar de er sammen med sin kjaereste - og ikke noedvendigvis trenger aa vaere det i en saann mellom periode. Tror jeg er redd for samvittigheten min hvis jeg blir hos ham naa, har jo liksom aapnet doeren paa gloett for ham for at vi skal finne tilbake. Saa selv om jeg sier f.eks fra I DAG skal jeg igjen slutte aa respondere eller kontakte gamle "fix", vil det jo vaere en periode paa ca 6 uker hvor jeg allerede har kjoert 'dobbelt': 1)til eksen:"..jeg vet ikke hva jeg vil, jeg trenger aa kunne stole paa deg.." (foeler jo ikke jeg gir det samme tilbake, men det vet jo ikke han...hvilket gir meg samvittighetskvaler....men bare i den grad jeg glemmer at han virkelig har behandlet meg daarlig og har hatt fokus alle andre steder enn paa meg og vaart forhold i lengre tid) 2)til gamle flammer og litt nye karer jeg treffer gjennom jobb og paa reiser: ".. jada, jeg kan spise middag med deg, jada vi kan stikke ut og ta noen drinker eller ta en weekend-tur, jada hyggelig aa se deg igjen *floert-floert*.." Bare saa det er sagt - det er ingenting serioest med noen av disse, og det er presisert til dem.. Jeg vil bare ha en person i livet mitt. Stole paa og kunne vaere lojal til ham, forelsket og dedikert - ikke svartmalt samvittighet og (sikkert litt) gammelt sinne og usikkerhet for historien i forholdet. Tror nok det er en liten djevel i meg som sier at jeg kan gjoere hva jeg vil naa, saa da gjoer jeg det.. som en liten "hemmelig hevn". Men det er kanskje ikke det beste utgangspunktet for aa komme tilbake. Sukk! Takk for svar forresten!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå