Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er et par uten barn og har i utgangspunktet en greit fordeling av husarbeid. Vi gjør husarbeid hver 14.dag og det er innafor hos oss da vi er ganske ryddige av oss. Utenom rengjøringer lager jeg middag hver dag(vi tar oppvasken sammen) Jeg vasker klær /legger på plass noen ganger i uka. 
En av mine oppgaver er stryking. Stort sett mannens klær sa han bruker uniform på jobb. Han har nok klær til 14 dager. I dag ba jeg han kjøpe litt ekstra jobbklær slik at det ikke ble noe press på at jeg akkurat måtte stryke akkurat en uke ellers gikk tom for jobbklær(det kan jo dukke opp uforutsette aktiviteter som gjør at man utsetter oppgaver noen dager)

Da fikk jeg tilbake at jeg måtte jo kunne stryke hver 14.dag ellers ville han levere klærne inn til stryking. 

Vi har god råd til både å kjøpe ekstra klær og å få dem strøket om det skulle være aktuelt, men kjenner jeg likte dårlig å nærmest bli befalt til ting. 
Overreagerer jeg her....? 

Anonymkode: 5f00f...f78

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor stryker du klærne hans???

Anonymkode: a3d9e...816

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi er et par uten barn og har i utgangspunktet en greit fordeling av husarbeid. Vi gjør husarbeid hver 14.dag og det er innafor hos oss da vi er ganske ryddige av oss. Utenom rengjøringer lager jeg middag hver dag(vi tar oppvasken sammen) Jeg vasker klær /legger på plass noen ganger i uka. 
En av mine oppgaver er stryking. Stort sett mannens klær sa han bruker uniform på jobb. Han har nok klær til 14 dager. I dag ba jeg han kjøpe litt ekstra jobbklær slik at det ikke ble noe press på at jeg akkurat måtte stryke akkurat en uke ellers gikk tom for jobbklær(det kan jo dukke opp uforutsette aktiviteter som gjør at man utsetter oppgaver noen dager)

Da fikk jeg tilbake at jeg måtte jo kunne stryke hver 14.dag ellers ville han levere klærne inn til stryking. 

Vi har god råd til både å kjøpe ekstra klær og å få dem strøket om det skulle være aktuelt, men kjenner jeg likte dårlig å nærmest bli befalt til ting. 
Overreagerer jeg her....? 

Det finnes jo et tredje alternativ her? Nevnte du ikke det alternativet? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke problemet? Han sier jo om du ikke vil/kan så overlevere han det til noen andre? 

Da slipper du jo å stryke.

Anonymkode: b8cb6...033

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har han amputert begge armene siden han ikke evner å stryke sine egne klær? 

Anonymkode: 9ce9c...15d

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Han kan da styrke sine egne klær 

Anonymkode: 54b27...74c

• Liker 5
Gjest Føsleguri
Skrevet

Det er to alternativ her: 

1. Han stryker sine egne klær

2. Han betaler noen andre for å stryke hans klær.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo SÅRE enkelt!! Du stryker dine klær, og han stryker sine klær. Middag kan dere dele på å lage. Dere deler på å vaske klær. Han legger sammen og legger på plass sine egne klær.
Dere planlegger ukesmeny og lager handleliste sammen. Bytter på å handle og sette på plass.

Anonymkode: 70612...7b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

La vær å stryke hans klær, og la han rydde opp alene etter middag. Lager du middag trenger du ikke rydde altså, det er slik vi har det.

Anonymkode: fbb43...842

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du stryker vel ikke strykefrie uniformer? Uansett så kan han stryke sine egne. Til og med min far gjorde det på 1970-tallet.

Anonymkode: 1ec28...52b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ser ikke problemet? Han sier jo om du ikke vil/kan så overlevere han det til noen andre? 

Da slipper du jo å stryke.

Anonymkode: b8cb6...033

Det var nok mer ment sonen «trussel» ikke som et tilbud og det var poenget mitt. Han hadde aldri vært aktuelt ar han stryker egne klær. Vi deler broderlig på oppgavene og stryking er i utgangspunktet min greie. Helt ok, men liker dårlig trusler 🙈. Ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var nok mer ment sonen «trussel» ikke som et tilbud og det var poenget mitt. Han hadde aldri vært aktuelt ar han stryker egne klær. Vi deler broderlig på oppgavene og stryking er i utgangspunktet min greie. Helt ok, men liker dårlig trusler 🙈. Ts 

Ikke finn deg i "trusler"! Det er barnslig, og du liker det ikke. Er han så frekk, Så la han ta konsekvensene. Han må få noen til å stryke det for seg. Eller gjøre det selv. Hvorfor ikke. Han er da ikke handikappet? Elsker du å stryke? Det tviler jeg på.

Anonymkode: 70612...7b2

Skrevet

Uttalelsen hans irriterte deg, og du ble forbanna. Jeg hadde sikkert blitt det samme men hadde ikke hengt meg opp i den, utifra slik som du skriver at dere egentlig har en god arbeidsfordeling. Veldig god , faktisk, når en leser om alle sofasliterne som knapt løfter en finger. Jeg stryker også alt, skippertak ca en gang i uka, setter på et eller annet som jeg vil se på PC framfor meg, tar alle strykeplaggene våre , gjerne med et glass vin ved siden av. Så gjør han et eller annet som jeg ikke har lyst til å gjøre. Vinn vinn. Han kunne formidlet på en bedre måte at det var for lav frekvens mellom hver gang det havnet ny forsyning i skapet, konsekvens er å gå tom. Men det stemmer jo. Naturlig å føle seg irettesatt, men om du har tatt den oppgaven, han har en annen, så er det som på en arbeidsplass. Alle ivaretar det de har tatt på seg, til riktig tid. Klarer man ikke det, så må det omprioriteres, slik som han foreslår. Det kan høres ut som om han har en stilling der han er vant til å tenke slik? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...