Gå til innhold

Noen som har malt huset Jotun Labrador?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal male huset. Og leker med tanken på noe annet enn hvit. Er det noen som har malt med fargen Jotun Labrador?

Vil veldig gjerne se resultat.

Anonymkode: 8925f...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler deg å kjøpe en prøveboks (2 desiliter?🤔) og male et felt, mal to strøk. Se på fargen i ulikt lys (altså dagslys med overskyet vær, med sol, eller skumring)

Vi ønsket oss grått hus og dette var ei av fargene jeg plukket ut. For meg var det viktig at gråfargen  ikke tonet mot rosa hvis snøen lå hvit rundt huset. 

Da fargeprøven Labrador kom på veggen hos oss syns jeg det liksom var litt brunt i gråfargen. Jeg ønsket en mer ren gråfarge, så vi endte med Bergknatt som også er mørk grå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Heg hadde valgt Labrador over Bergknatt. Bergknatt er ren grå = kald. Og kan se rosa eller blå ut. Labrador går mot gul på fargesirkelen, så den blir varmere. Pen alle årstider.

Anonymkode: 1208b...ff0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja! Malte ifjor. Sto mellom labrador og en kald mørk grå. Trodde jeg ville ha den kalde, men når jeg malte et område med den så fremsto den utrolig blå. Kjempefornøyd med Labrador og den ser fin ut ved siden fargene til nabohusene også. 

Anonymkode: a4e20...119

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi vurderte Labrador, men valgte Front. Har veldig mye natur og gulgrønt rundt huset, og Front så riktigere ut på vårt hus. Spesielt sett på noe avstand var det veldig stor forskjell i hvordan fargene harmonerte med omgivelsene. 

Anonymkode: 416f6...ab0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja! Malte ifjor. Sto mellom labrador og en kald mørk grå. Trodde jeg ville ha den kalde, men når jeg malte et område med den så fremsto den utrolig blå. Kjempefornøyd med Labrador og den ser fin ut ved siden fargene til nabohusene også. 

Anonymkode: a4e20...119

Kalde gråfarger er finere innendørs. De blir fort lilla ute, fordi det er så mye gule undertoner i omgivelsene. 

Anonymkode: 416f6...ab0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for alle svar. Ikke like lett å velge farge utendørs. Blir litt fastlåst med den fargen i noen år før vi orker male på nytt😄Og i alle år har jeg kun bodd i hvite hus. Litt skummelt dette.

Lettere å være sprek innendørs. Blir det feil kan man male igjen dagen etter.
Del gjerne bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange! Prøv å bli med i Facebook-gruppe «Husbygging og interiør» og søk på Labrador der. Jeg husker for en stund siden var det veldig mange som skulle male husene i den fargen og la ut bilder. Synes fargen er fin forresten. 

Anonymkode: 0ec1e...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, men vi vurderer å male huset i Jotun Dalmatiner 

Dalmatinere-67135.gif

Anonymkode: d5a5a...a2f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, men vi vurderer å male huset i Jotun Dalmatiner 

Dalmatinere-67135.gif

Anonymkode: d5a5a...a2f

😂😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper og tror at det snart er like "ut" med grått og atter grått som det til dels har blitt å male alt hvitt. Finnes ikke tristere farge enn grått. Hva med å være litt "crazy" og male med en ordentlig farge? 

Anonymkode: 5652f...48e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Håper og tror at det snart er like "ut" med grått og atter grått som det til dels har blitt å male alt hvitt. Finnes ikke tristere farge enn grått. Hva med å være litt "crazy" og male med en ordentlig farge? 

Anonymkode: 5652f...48e

Joda jada. Jeg kjenner at i Oslo, rundt mange gråe blokker, kan det bli litt trist. Jeg bor derimot nesten i skogen, men det er større boligfelt her, og si hva du vil, men synes absolutt mørke gråe og svarte hus blender seg inn i naturen, uansett sesong, mye bedre enn mørke røde eller gule hus. Synes vi skal heller tenke på å prøve å ikke være en evig blemme i naturen. 

Anonymkode: 0ec1e...9e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg gjorde tabben å male i Labrador. Makan til en mer deprimerende farge skal man se langt etter. Frarådes.

Anonymkode: d164c...5ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.3.2021 den 18.27):

Vi skal male huset. Og leker med tanken på noe annet enn hvit. Er det noen som har malt med fargen Jotun Labrador?

Vil veldig gjerne se resultat.

Vi hadde den fargen på forrige huset vårt. Kjempefornøyd! Veldig mange som spurte om fargen og malte i samme. 

Anonymkode: cb643...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...