Gå til innhold

Stemmer d at 40000 nordmennhar bestilt utenlandstur i påsken??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jeg leste det et sted.. den blir i såfall vrien for regjeringa 🤷‍♀️

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Pianobar
Skrevet

Det blir mange på karantenehotellene på Gardermoen

Skrevet

I vinterferien var det visst 160.000 som skulle til utlandet. Så 40.000 nå høres jo ikke usannsynlig ut 🥺

• Liker 2
Skrevet (endret)
7 hours ago, Bente1234 said:

Hvorfor blir "den" - hva det enn nå er du mener med det - vrien for Regjeringen? Er det Regjeringen som har bestilt tur til disse tullingene?

Endret av trønder
  • Liker 1
Skrevet

Bra for hotellene da i og med at alle skal innom der i 10dager, virkelig ikke et problem for oss andre

• Liker 1
Gjest Paramount
Skrevet
velociraptor skrev (11 timer siden):

Politikerne roter det til over alt. De har mange branner å slukke nå. Men det er jo bare å ta på seg en alvorlig mine og sende regningen ut til folket.

Skrevet
Paramount skrev (Akkurat nå):

Politikerne roter det til over alt. De har mange branner å slukke nå. Men det er jo bare å ta på seg en alvorlig mine og sende regningen ut til folket.

Det blir nesten garantert ny nedstengning etter påske. 

• Liker 3
Skrevet

Kanskje en måned på koronahotell for egen regning kunne ordne dette. Da slipper hotellene å stenge også. 

• Liker 4
Skrevet
2ro skrev (25 minutter siden):

Kanskje en måned på koronahotell for egen regning kunne ordne dette. Da slipper hotellene å stenge også. 

Holder vel med 10dager som er regelen nå? Hvorfor lenger?

Skrevet (endret)

Mange innvandrere som drar til Pakistan osv .12% av de som kommer tilbake til Norge etter flytur til Pakistan er smittet av Covid-19, iallefall i perioden 25.2-7.3. 
De kunne fritt reise ut av landet og etter positiv test kunne de tilbringe karantenetiden hos storfamilien.På statistikken topper de også klart på antall innlagte på sykehus.

Leste foresten ett bra innlegg her:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/hytteferie-i-pasken-smitter-ikke-men-det-gjor-pasketur-til-pakistan/o/5-95-206629

Endret av NorthernLight
  • Liker 4
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (35 minutter siden):

Holder vel med 10dager som er regelen nå? Hvorfor lenger?

For å holde liv i næringslivet og motiverte til å bli hjemme. 

Importsmitte er et stort problem og rammer hotell etc i stor grad. De som er med å spre smitte bør ta en større del av regningen.

• Liker 2
Skrevet
2ro skrev (21 minutter siden):

For å holde liv i næringslivet og motiverte til å bli hjemme. 

Importsmitte er et stort problem og rammer hotell etc i stor grad. De som er med å spre smitte bør ta en større del av regningen.

Minimalt problem når fritidsreisende må på hotell, arbeidsreiser er nok smittedrivern med folk som gir f i karantene. Men de har vel begynt å få kontroll på Østeuropeerne også nå. En annen ting er jo at det er mer smitte her enn store deler av Europa 

Skrevet
NorthernLight skrev (24 minutter siden):

Mange innvandrere som drar til Pakistan osv .12% av de som kommer tilbake til Norge etter flytur til Pakistan er smittet av Covid-19, iallefall i perioden 25.2-7.3. 
De kunne fritt reise ut av landet og etter positiv test kunne de tilbringe karantenetiden hos storfamilien.På statistikken topper de også klart på antall innlagte på sykehus.

Leste foresten en bra innlegg her:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/hytteferie-i-pasken-smitter-ikke-men-det-gjor-pasketur-til-pakistan/o/5-95-206629

Men de skal også alle på hotell så må jo være et minimalt problem?

• Liker 1
Skrevet
trønder skrev (12 timer siden):

Hvorfor blir "den" - hva det enn nå er du mener med det - vrien for Regjeringen? Er det Regjeringen som har bestilt tur til disse tullingene?

Nei men kommer mer smitte etter påske .. gledes til mer nedstegning for oss som holder oss hjemme 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Enmanelskeråhate skrev (3 minutter siden):

Men de skal også alle på hotell så må jo være et minimalt problem?

NÅ ja.. Men hvorfor har ikke regjeringen,FHI og Helsedirektoratet tatt importsmitte mer alvorlig det siste året? Vi hadde ikke hatt så mye smitte i Norge nå om de hadde gjort jobben bedre. 

Endret av NorthernLight
  • Liker 4
Skrevet
NorthernLight skrev (Akkurat nå):

NÅ ja.. Men hvorfor har ikke regjerningen,FHI og Helsedirektoratet tatt importsmitte mer alvorlig det siste året? Vi hadde ikke hatt så mye smitte i Norge nå om de hadde gjort jobben bedre. 

Det er jeg enig, burde vært som minimum obligatorisk testing på grensen siden sommerferien.  10 dager karantenehotell kan jeg være enig i nå i 2-4 uker maks pga smittetrykket, det er i utgangspunktet for inngripende. Men dessverre følger ikke alle karantenereglene ved hjemkomst

Skrevet
Bente1234 skrev (20 timer siden):

Blir nok vesentlig færre pga karanteneendringen og det er jo bra, er veldig lite turistfly som har vært i luften siden før jul så dette med fritidsreisende Nordmenn er sterkt overdrevent

• Opprett ny...