Gå til innhold

Katt i kjelleren fikk kattunger!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen venner av oss fant en nydelig liten pus i kjelleren sin i forrige uke. De tok den med til veterinær som sa at hun var ca. en uke unna å føde. Vennene våre tok kontakt med dyrebeskyttelsen og sa at katten kunne få føde hjemme hos dem, og nå har det skjedd!

Fem nydelige små; to oransje, to med flere farger som mora og en svart. 
De er så søte at jeg bare måtte legge ut noen bilder her. 😻

601CA568-B29E-49E1-AFB7-70C57A2DBD58.jpeg

3CED0C7D-5087-4073-94C7-86AD46AF06A9.jpeg

Anonymkode: 767e9...2ef

• Liker 10
  • Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hælledussan ❤️ Er det ingen som har etterlyst mor? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så fine! Og så bra mammapus valgte en ansvarsfull familie å føde hos! Nå gjelder det bare å få mamma og kattungene til fine hjem der de blir kastrerte og tatt godt vare på❤️

Anonymkode: 02df7...f5f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

❤️ Åååå så fine!

Anonymkode: 4e1bc...f4d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du, kan du oppdatere oss hva som skjer? 😊 Hadde vært hyggelig.

• Liker 4
Skrevet

Verden trenger flere folk som dine venner!🥰 

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Mammakatten hadde på et lilla halsbånd, men det var ikke noe info der. Hun var også litt skitten og hadde et kutt på nesa. Dyrlegen sa hun ikke var microchippa heller. 

De ringte oss fordi vi er glade i katter og vi opplevde noe lignende i fjor, så de visste at vi hadde litt erfaring med det. Vi satte familien i kontakt med Dyrebeskyttelsen, og de skal ta over mora og kattungene når de er gamle nok til å adopteres. I tillegg hjelper de med sterilisering, vaksiner osv. 

Vi lånte dem alt de trengte av utstyr, seng og matfat. For noen dager siden så var hele familien ute, og da de kom tilbake to timer etter så lå det fem kattunger og diet kattemora! 

De har ingen dyr fra før, så jeg håper at de tar til seg mora og kanskje to av kattungene, men foreløpig så vil de ikke det. Men hvem kan motstå noe så nydelig? Barna i familien blir sikkert så glade i kattene at de krever at de skal beholde noen, i hvert fall håper vi det. 😻

• Liker 6
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å skrive at de har etterlyst eier overalt, men ingen respons. Dyrlegen sa at noen kan ha kastet ut katten da de oppdaget at hun var gravid 🥺

• Liker 4
Skrevet

Så nydelige ❤ :lillesky:

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Glemte å skrive at de har etterlyst eier overalt, men ingen respons. Dyrlegen sa at noen kan ha kastet ut katten da de oppdaget at hun var gravid 🥺

Huff, ja det er ikke usannsynlig 😕 Blir så sint og trist av å tenke på det, for noen kalde mennesker. Men så bra hun fant dere! :klem:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Er omtrent ingen som etterlyser drektige katter dessverre, eierne vil ofte ikke ha dem hjem (de som ikke kastrerer katten, bør uansett ikke ha katter).
Tror det blir vanskelig for fosterfamilien å ikke beholde noen ja, mange som har gått i forsterhjemsfella og blitt adoptert av en katt🥰

Endret av Tvist
  • Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Overalt? Hva om det er en eldre person som eiger katten, de har jo ofte ikke internett. Har dere hengt opp lapp i butikken?

Anonymkode: 25d41...b97

AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Overalt? Hva om det er en eldre person som eiger katten, de har jo ofte ikke internett. Har dere hengt opp lapp i butikken?

Anonymkode: 25d41...b97

Hva med eierens ansvar for å ta vare på og etterlyse eget kjæledyr? De har etterlyst eieren overalt på nett, snakket med naboer og gjort alt de kan slik jeg ser det. Bare det at katten ikke var sterilisert så hun kunne bli gravid sier noe om manglende ansvarlighet hos eieren, etter min mening.

Katten dukket opp i denne familiens kjeller, antaklig helt desperat etter å finne et trygt sted å føde. Jeg synes det er beundringsverdig at de uten noe varsel har tilrettelagt hjemmet sitt for å ta vare på denne katten og overta ansvaret på denne måten. 

8639720D-D35F-4CA3-9BEE-8AE9B20CC9AF.jpeg

• Liker 5
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva med eierens ansvar for å ta vare på og etterlyse eget kjæledyr? De har etterlyst eieren overalt på nett, snakket med naboer og gjort alt de kan slik jeg ser det. Bare det at katten ikke var sterilisert så hun kunne bli gravid sier noe om manglende ansvarlighet hos eieren, etter min mening.

Katten dukket opp i denne familiens kjeller, antaklig helt desperat etter å finne et trygt sted å føde. Jeg synes det er beundringsverdig at de uten noe varsel har tilrettelagt hjemmet sitt for å ta vare på denne katten og overta ansvaret på denne måten. 

8639720D-D35F-4CA3-9BEE-8AE9B20CC9AF.jpeg

For en NYDELIG mamma😻😻

Anonymkode: 02df7...f5f

• Liker 5
  • Hjerte 1
Gjest Paper Clip
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.3.2021 den 17.57):

Noen venner av oss fant en nydelig liten pus i kjelleren sin i forrige uke. De tok den med til veterinær som sa at hun var ca. en uke unna å føde. Vennene våre tok kontakt med dyrebeskyttelsen og sa at katten kunne få føde hjemme hos dem, og nå har det skjedd!

Fem nydelige små; to oransje, to med flere farger som mora og en svart. 
De er så søte at jeg bare måtte legge ut noen bilder her. 😻

601CA568-B29E-49E1-AFB7-70C57A2DBD58.jpeg

3CED0C7D-5087-4073-94C7-86AD46AF06A9.jpeg

Super søte 🥰

• 2 år senere...
Skrevet

Søte puser  😻❤️

• Liker 1
Skrevet

Hvordan gikk det med pusene, så nydelige smånøster som jeg tenker gleder en. Familie nå❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så fiiiiine ❤️ Jeg har vært lei meg de siste dagene og følt meg så tom men nå smeltet virkelig hjertet mitt med masse gode følelser ❤️❤️❤️😍 

Anonymkode: 8ef91...c5d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tuuusen takk for å dele det med oss! ❤️❤️❤️😍

Anonymkode: 8ef91...c5d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig godt hun slapp å føde ute, og i tillegg slapp å føde enda flere kull🥰 nydelig mamma og nydelige babyer!

Anonymkode: 2d5d0...2cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...