AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #21 Skrevet 25. mars 2021 Jeg har snuset i 10 år og har sluttet 3 ganger. To av gangene var i forbindelse med graviditet og barseltid, så da holdt jeg meg faktisk ganske lenge (over ett år), men likevel savner jeg det inn i mellom og plutselig en kveld med flott vær, grillmat og noe godt i glasset klarte jeg ikke stå over mer. Nå ammet jeg ikke lengre så jeg kunne faktisk snuse igjen. Så var det gjort.. skulle aldri tatt den, men men.. Holdt faktisk på å slutte en dag. Fikk det helt for meg at "nå er det nok" så jeg kastet snusen. Begynte igjen noen timer senere da jeg og samboeren hadde en voldsom krangel og da kjente jeg bare at "dette er ikke rette kvelden å slutte å snuse" 🙈 Føler man faktisk må være litt ovenpå og ha litt energi for å klare å gjennomføre det. Har dessverre ikke så mange tips til deg TS. Noen klarer det lett, mens andre savner snusen i flere år etterpå. Det er genetisk hvor avhengig man blir av et substans. I min familie er vi veldig glade i nikotin 😓 Anonymkode: 1e5e3...186 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #22 Skrevet 25. mars 2021 Broren min er veldig rolig og tålmodig til vanlig, selv med en samboer med mye følelser, stedatter, svigermor og svigerinner som er drama-queens. Men da han sluttet med snus var han amper og møkksur i to uker. Samboer og unger listet seg overrasket rundt ham, var helt uvant til at han var i så rævva humør. Men så var han over kneika og ble seg selv igjen 😊 Anonymkode: bc42d...833 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #23 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mange gjør en generaltabbe når dem skal slutte. Dem setter seg en dato, og så snuser dem seg "opp" til denne. Slik at siste dagen man snuser så snuser man gjerne et par bokser bare denne dagen. Man bør trappe ned heller. Over tid. Som legen sa til meg: Man bør dosere snusen, og behandle snus som et legemiddel. Det skal seponeres langsomt over tid når man slutter. Da slipper man unna mye av abstinensene. Ellers så anbefaler jeg deg å ha en boks i lomma med 1 snus liggende i hele tiden, når du har bestemt deg for å slutte. Det gir deg trygghet om at du har snus tilgjengelig, og kan hjelpe deg mot suget etter snus. Den garanterer deg mot at skulle du få panikkfølelse over at du ikke har snus, så har du jo det. Men ikke snus den! Den skal være der som et symbol, en slags forsikring. Og så er det bare å holde seg unna snus. Drikke mye vann, være i aktivitet, spise god mat og kanskje legge en tyggis eller drops under leppa i ny og ned. Og stå i det som kommer av abstinenser. Plutselig er du på andre enden, og du er snusfri. Anonymkode: f8225...45a Dette er det forsket på, snakket om det i podcasten God Bedring. De som slutter tvert har mindre sannsynlighet for tilbakefall! Anonymkode: f34d2...bd5 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #24 Skrevet 26. mars 2021 Det går an å bruke Onico i en periode. Det hjelper på det psykiske suget syns jeg. Ellers hjelper også tyggis mye. Det er kjipt i en periode, men det lar seg gjøre. Jeg sluttet for sju år siden, etter mange år av og på. Nå orker jeg ikke tanken på å ta en eneste en, for jeg elsker det og vil ikke utsette meg for å måtte slutte en gang til. Bra motivasjon det også.. Og for humøret.. Prøv meditasjon og mindfullness? Det hjelper mot det meste av stress i livet😊 Anonymkode: f34d2...bd5
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #25 Skrevet 29. mars 2021 Jeg har nå passert 10 dager, og det går mye bedre. Herregud det har vært så tøft Fortsatt føler jeg meg litt deprimert og humøret svinger. Fortsatt kort lunte, men ikke i nærheten av sånn det var forrige helg. Jeg dytter på med Onico. Litt engstelig for at det skal bli vanskelig å slutte med den også... Anonymkode: e1132...93d
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #26 Skrevet 29. mars 2021 Så flink du har vært! 😄 Gratulerer! Nå er du gjennom det verste. Anonymkode: bbe20...31b
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #27 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Så flink du har vært! 😄 Gratulerer! Nå er du gjennom det verste. Anonymkode: bbe20...31b Takk ❤️ Anonymkode: e1132...93d
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #28 Skrevet 29. mars 2021 Helt ufattelig at noen utsetter seg for å være avhengig av nikotin frivillig. Er nesten som å gå på heroin. Anonymkode: 1eb93...0d3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #29 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så flink du har vært! 😄 Gratulerer! Nå er du gjennom det verste. Anonymkode: bbe20...31b Hun bruker jo Onico fortsatt, så halve vanen har hun ikke lagt fra seg. Anonymkode: f4595...2e9
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #30 Skrevet 29. mars 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hun bruker jo Onico fortsatt, så halve vanen har hun ikke lagt fra seg. Anonymkode: f4595...2e9 Ja. Jeg kan lese. Fordi hun bruker nikotinfri snus så skal jeg ikke gratulere henne for å ha gått igjennom 10 dager med abstinenser da, eller hva er det du vil frem til her? Anonymkode: bbe20...31b
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #31 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja. Jeg kan lese. Fordi hun bruker nikotinfri snus så skal jeg ikke gratulere henne for å ha gått igjennom 10 dager med abstinenser da, eller hva er det du vil frem til her? Anonymkode: bbe20...31b Hun kommer jo til å få abstinenser igjen når hun dropper Onico, og om hun allerede sliter med Onico så sier det seg selv at det ikke kommer til å gå så veldig bra. Jeg har kjent mange som snuser og alle som har prøvd nikotinfri snus for å slutte ender opp med å snuse vanlig igjen. Er kun de som har kuttet det ut cold turkey som har klart å holde seg snusfri. Anonymkode: f4595...2e9
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #32 Skrevet 29. mars 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hun kommer jo til å få abstinenser igjen når hun dropper Onico, og om hun allerede sliter med Onico så sier det seg selv at det ikke kommer til å gå så veldig bra. Jeg har kjent mange som snuser og alle som har prøvd nikotinfri snus for å slutte ender opp med å snuse vanlig igjen. Er kun de som har kuttet det ut cold turkey som har klart å holde seg snusfri. Anonymkode: f4595...2e9 Nei, det sier seg ikke selv. Vondt å se på at noen får til noe? Gå og troll et annet sted. Anonymkode: bbe20...31b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå