regatta88 Skrevet 24. mars 2021 #1 Skrevet 24. mars 2021 Hei! Jeg og dama har vært kjærester i 6 år. De første to åra hadde vi mye sex. Deretter har det blitt mindre og mindre. Så langt i 2021 har vi ikke hatt sex. Sist gang var i desember en gang. Her er det mange faktorer inne i bildet som kan påvirke. Først og fremst et krevende familieliv. Hvor lange perioder med sextørke eller svært lite sex har dere hatt i langvarige forhold? Si gjerne litt om hvor lenge dere har vært sammen, årsak til sextørken og løsning på problemet. Hvis det løste seg, vel og merke 😄
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #2 Skrevet 24. mars 2021 Vi har vært sammen i 35 år, fra vi begge var 18. Vi hadde en periode like etter studiene, senere en periode etter å ha jobbet noen år, en liten nedtur da vi var i 30-årene, og en dupp da vi passerte 50. Vi er nå 53 år. Perioder med lite sex har vært avløst av nye perioder med mye sex. Vi har hele tiden fortsatt å ha en regelmessighet i sexlivet, uavhengig av lyst. If you don't use it, you lose it. Dermed har vi vel aldri latt det gå mer enn 14 dager mellom hver gang, selv om lysten og interessen har vært svakere. Vi har samtidig opprettholdt nærhet, vennskap og tilhørighet. Kost, kysset og vært intime på andre måter. Anonymkode: 2ce56...d49 8
Gjest Lyng Skrevet 24. mars 2021 #3 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har vært sammen i 35 år, fra vi begge var 18. Vi hadde en periode like etter studiene, senere en periode etter å ha jobbet noen år, en liten nedtur da vi var i 30-årene, og en dupp da vi passerte 50. Vi er nå 53 år. Perioder med lite sex har vært avløst av nye perioder med mye sex. Vi har hele tiden fortsatt å ha en regelmessighet i sexlivet, uavhengig av lyst. If you don't use it, you lose it. Dermed har vi vel aldri latt det gå mer enn 14 dager mellom hver gang, selv om lysten og interessen har vært svakere. Vi har samtidig opprettholdt nærhet, vennskap og tilhørighet. Kost, kysset og vært intime på andre måter. Anonymkode: 2ce56...d49 Så flinke dere er❣️
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #4 Skrevet 24. mars 2021 Lyng skrev (39 minutter siden): Så flinke dere er❣️ Herregud, hva har dette med «flinkhet» å gjøre? Som om sex var en «arbeidsoppgave» ..... Anonymkode: 67ad5...02d 9
Gjest Lyng Skrevet 24. mars 2021 #5 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Herregud, hva har dette med «flinkhet» å gjøre? Som om sex var en «arbeidsoppgave» ..... Anonymkode: 67ad5...02d Tenkte på helheten av deres forhold
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #6 Skrevet 24. mars 2021 regatta88 skrev (51 minutter siden): Hei! Jeg og dama har vært kjærester i 6 år. De første to åra hadde vi mye sex. Deretter har det blitt mindre og mindre. Så langt i 2021 har vi ikke hatt sex. Sist gang var i desember en gang. Her er det mange faktorer inne i bildet som kan påvirke. Først og fremst et krevende familieliv. Hvor lange perioder med sextørke eller svært lite sex har dere hatt i langvarige forhold? Si gjerne litt om hvor lenge dere har vært sammen, årsak til sextørken og løsning på problemet. Hvis det løste seg, vel og merke 😄 Det løste seg ved å innse at den biten var borte for godt. Skille lag. Treffe ny partner etter en stund. Slik er livet. Anonymkode: 83a9c...f39 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #7 Skrevet 24. mars 2021 Lite sex etter så få år? Trodde du tenkte på forhold som hadde vart i 15-20 år, minst. Anonymkode: 52c14...017
Fioljenta Skrevet 24. mars 2021 #8 Skrevet 24. mars 2021 (endret) Det kan fort gå 14 dager hvis dagene er travle. Sånn har det egentlig vært lenge. Men så er vi også travelt opptatt med å elske masse i andre perioder. Så jeg sliter alltid med å svare på spørsmålet: «Hvor ofte har dere sex?» Noe som har hjulpet oss MASSE, er å forstå det med kjærlighetsspråk. Jeg har responsiv sexlyst, dvs. noe må vekke lysten min for at jeg skal ha lyst. Jeg kan ha sex uten at sexlysten min er der, men det blir liksom ikke det samme for noen av oss. At han snakker mitt kjærlighetsspråk, er den enkleste måten å vekke lysten min på. Og da blir det rett og slett mer sex. (Egentlig ser vi på det med sexlyst som en bonus. At vi snakker hverandres språk, gjør først og fremst at vi har det fint sammen.) Endret 24. mars 2021 av Fioljenta 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #9 Skrevet 24. mars 2021 Vi har vært sammen i snart 16 år og vi har tørke i perioder. Det kan fort gå en måned eller to uten sex i slike perioder. Heldigvis er vi ganske like på dette og vi snakker sammen. Vi er også nære ellers i form av mye kos, klemming, armkrok og kyss. Anonymkode: 3391a...5f8
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #10 Skrevet 24. mars 2021 Vi har vært sammen like lenge som dere og har også hatt perioder med mindre sex. Vi har dog aldri gått lengre enn 8-9 dager, såfremt det ikke har vært umulig etter fødsel ol. Årsaken her har vært krevende hverdag med to små, oppvåkninger på netter, lite søvn og oppussing mm. Det vi har merket er at lite søvn over flere dager er drepen for sexlysten. Det som har hjulpet for oss i disse periodene er å legge oss tidlig (slik at vi er litt mer uthvilt neste dag) for så å ha fokus på kjærestetid når ungene er lagt. Bestille noe god mat. Sette oss ned sammen i sofaen og prate litt, bare oss. Eller faktisk ta frem spillet "fuelbox" for par som handler om å stille hverandre spørsmål om samlivet og livet generelt. Så får man frem litt tanker hos motparten man kanskje ikke kjente til. Ellers er det GULL å få barnevakt og bruke dagen slik man gjorde før barn. Gå en tur, lage mat sammen, se film i armkroken og legge seg å ha sex. Noen ganger må man nesten bare si "Skal vi gå å kose oss litt?". Husk at sex avler sex. Går man lenge uten, så blir man liksom vandt til å ha veldig lite. Så fort man har sex igjen, så husker man hvor godt det faktisk er Synes forøvrig det var ganske lenge av dere å gå uten sex i flere måneder. Kanskje dere må bli litt flinkere på å være bevisst på at dere er kjærester og må ha kjærestetid også. Det kan alltids prioriteres en eller annen gang i løpet av uken Anonymkode: 32b21...9ae 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #11 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): perioder med mindre sex. Vi har dog aldri gått lengre enn 8-9 dager Er ikke det helt vanlig innimellom? Anonymkode: 2ce56...d49 5
Gjest Alterego666 Skrevet 24. mars 2021 #12 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Herregud, hva har dette med «flinkhet» å gjøre? Som om sex var en «arbeidsoppgave» ..... Anonymkode: 67ad5...02d Hvis du leser posten til denne mangeårige partneren, vil du lese at for dette paret var nettopp dette resepten for å opprettholde intimiteten.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #13 Skrevet 24. mars 2021 Alterego666 skrev (14 minutter siden): Hvis du leser posten til denne mangeårige partneren, vil du lese at for dette paret var nettopp dette resepten for å opprettholde intimiteten. Jeg tror ikke du forsto poenget med min replikk. Anonymkode: 67ad5...02d 1
regatta88 Skrevet 24. mars 2021 Forfatter #14 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har vært sammen like lenge som dere og har også hatt perioder med mindre sex. Vi har dog aldri gått lengre enn 8-9 dager, såfremt det ikke har vært umulig etter fødsel ol. Årsaken her har vært krevende hverdag med to små, oppvåkninger på netter, lite søvn og oppussing mm. Det vi har merket er at lite søvn over flere dager er drepen for sexlysten. Det som har hjulpet for oss i disse periodene er å legge oss tidlig (slik at vi er litt mer uthvilt neste dag) for så å ha fokus på kjærestetid når ungene er lagt. Bestille noe god mat. Sette oss ned sammen i sofaen og prate litt, bare oss. Eller faktisk ta frem spillet "fuelbox" for par som handler om å stille hverandre spørsmål om samlivet og livet generelt. Så får man frem litt tanker hos motparten man kanskje ikke kjente til. Ellers er det GULL å få barnevakt og bruke dagen slik man gjorde før barn. Gå en tur, lage mat sammen, se film i armkroken og legge seg å ha sex. Noen ganger må man nesten bare si "Skal vi gå å kose oss litt?". Husk at sex avler sex. Går man lenge uten, så blir man liksom vandt til å ha veldig lite. Så fort man har sex igjen, så husker man hvor godt det faktisk er Synes forøvrig det var ganske lenge av dere å gå uten sex i flere måneder. Kanskje dere må bli litt flinkere på å være bevisst på at dere er kjærester og må ha kjærestetid også. Det kan alltids prioriteres en eller annen gang i løpet av uken Anonymkode: 32b21...9ae Hei! Vi har et relativt komplisert familieliv. Tre barn, tre fedre, to av barna har diagnoser og fedrene til de to hun har fra tidligere stiller ikke opp. Hun ser virkelig ikke ut til å sette pris på mine bidrag i familielivet, og kritiserer meg stadig. Hun er generelt mye sur og «huffer» seg når jeg ber om en klem. Vet at ho er sliten, og jeg er veldig tydelig om mine behov. Jeg har ingen problem med å være tydelig, men må velge mine kamper. Hun kan gå med taushet mot meg i flere dager hvis noe ikke er slik hun ønsker. Jeg vet at jeg ikke er perfekt, men jeg gir veldig mye av meg sjøl for å få forholdet til å gå rundt. Jeg har lyst til at forholdet skal funke, siden vi har felles barn. Jeg har også fått en viktig rolle i livene til stebarna mine. Jeg synes bare det er fryktelig synd at hun ikke er villig til å verdsette sexen. Hun onanerer ikke på egenhånd heller. Jeg gjør det 2-3 ganger i uka. Prøver å være tålmodig, og jeg kan jo ikke tvinge meg til sex heller. Hva kan jeg gjøre når hun bare ikke er villig til å diskutere det engang? 2
Fioljenta Skrevet 24. mars 2021 #15 Skrevet 24. mars 2021 regatta88 skrev (3 minutter siden): Hva kan jeg gjøre når hun bare ikke er villig til å diskutere det engang? For meg høres det ut som om dere trenger hjelp. Jeg skjønner at hun ikke vil diskutere det, men noen ganger må det til. Og da kan en tredjepart være en god ide. Det er jo lett å gå inn i gamle mønstre, usunn diskusjon og/eller legg skyld på hverandre. Du har lyst til å få dette til å fungere både for dere to og for barn/stebarn. Dette handler ikke «bare» om sex. Det er mye på spill, så jeg håper dere får hjelp! (Men, kanskje du kan prøve det med kjærlighetsspråk? Vi snakket masse forbi hverandre før vi knekte den koden...) 💜 4
regatta88 Skrevet 24. mars 2021 Forfatter #16 Skrevet 24. mars 2021 Fioljenta skrev (44 minutter siden): For meg høres det ut som om dere trenger hjelp. Jeg skjønner at hun ikke vil diskutere det, men noen ganger må det til. Og da kan en tredjepart være en god ide. Det er jo lett å gå inn i gamle mønstre, usunn diskusjon og/eller legg skyld på hverandre. Du har lyst til å få dette til å fungere både for dere to og for barn/stebarn. Dette handler ikke «bare» om sex. Det er mye på spill, så jeg håper dere får hjelp! (Men, kanskje du kan prøve det med kjærlighetsspråk? Vi snakket masse forbi hverandre før vi knekte den koden...) 💜 Kjærlighetsspråket om tjenester er nok i hennes gate. Vi har hyppige diskusjoner om husarbeid og jeg får daglig kritikk for å ikke gjøre nok. Jeg er uenig. Jeg tømmer oppvaskmaskina, rydder kjøkken og smører nister daglig. Jeg har i perioder økt dette kraftig, men jeg strekker ikke til og velger å legge mer sv energien min i å være med ungene fremfor husarbeid. Føler ikke at hun anerkjenner det. Det er mange kilder til konflikt hos oss. jeg vet at jeg har mine laster, og hun har rett i at jeg er rotete. Det handler om travle hverdager med mye å huske på. Jeg rydder opp etter meg altså, men ikke alltid med en gang. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #17 Skrevet 24. mars 2021 regatta88 skrev (1 time siden): Hei! Vi har et relativt komplisert familieliv. Tre barn, tre fedre, to av barna har diagnoser og fedrene til de to hun har fra tidligere stiller ikke opp. Hun ser virkelig ikke ut til å sette pris på mine bidrag i familielivet, og kritiserer meg stadig. Hun er generelt mye sur og «huffer» seg når jeg ber om en klem. Vet at ho er sliten, og jeg er veldig tydelig om mine behov. Jeg har ingen problem med å være tydelig, men må velge mine kamper. Hun kan gå med taushet mot meg i flere dager hvis noe ikke er slik hun ønsker. Jeg vet at jeg ikke er perfekt, men jeg gir veldig mye av meg sjøl for å få forholdet til å gå rundt. Jeg har lyst til at forholdet skal funke, siden vi har felles barn. Jeg har også fått en viktig rolle i livene til stebarna mine. Jeg synes bare det er fryktelig synd at hun ikke er villig til å verdsette sexen. Hun onanerer ikke på egenhånd heller. Jeg gjør det 2-3 ganger i uka. Prøver å være tålmodig, og jeg kan jo ikke tvinge meg til sex heller. Hva kan jeg gjøre når hun bare ikke er villig til å diskutere det engang? Ut i fra det du skriver så høres det ut som at problemet ligger hos henne ja.. Hvis jeg var deg tror jeg at rett og slett at jeg hadde tatt en alvorsprat med henne. Sett av litt tid på kvelden og prat med henne. Si hva du synes om oppførselen hennes og spør hvorfor hun er slik. Spør også hvordan hun har det og hvordan hun ønsker å ha det i forholdet deres. Vil hun leve i et sexløst forhold? Det høres ut som hun ikke verdsetter deg nok og kanskje tar deg en smule for gitt. At hun på en måte lar hennes problemer gå ut over deg (med å være sur og ikke ta seg litt i sammen). Si at du ikke vil ha det slik, for hvem vil vel leve sånn over tid? Hun vil nok forøvrig aldri miste deg, for slik jeg forstår det har hun nå 3 barn med 3 forskjellige menn og da er det ikke lett å finne en fjerde mann. Lykke til ☺️ Anonymkode: 32b21...9ae
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #18 Skrevet 24. mars 2021 Sextørken kan ha vart opptil nesten 5 mnd på det meste. Det normale her har vært at begge egentlig har hatt liten libido, dermed har det blitt sex kun annenhver, tredje hver mnd. Men også pga problemer i ekteskapet, sykdom, stress/familieliv.. Sikkert også pga litt for dårlig sex, bruk av kondom, rask ejakulering etc. Mange år sammen, ca 18. Har ikke løst problemet, for å si det sånn. Anonymkode: 1e823...7df 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #19 Skrevet 24. mars 2021 Vi har hatt sextørke i 30år, men er fremdeles gift. Anonymkode: 42f6b...013 4
regatta88 Skrevet 24. mars 2021 Forfatter #20 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har hatt sextørke i 30år, men er fremdeles gift. Anonymkode: 42f6b...013 Jeg vil ikke si at jeg har noe mål om å følge i deres fotspor, men hva er hemmeligheten? 😄 ikke frekt ment! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå