Gå til innhold

Når skal man møte hverandres unger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter man offisielt regner seg som et par, når er det normalt å treffe hverandres unger? Tenker ikke på babyer, men unger over 4 f.eks

Anonymkode: 8b4c2...cbb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter ett år 

Anonymkode: 8fa0f...5f5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Etter ett år 

Med hvilken begrunnelse? 

AnonymBruker
Skrevet

Nå er dere offisielle, da trenger dere ikke å vente så lenge. Viss begge er sikre så innen et par mnd. Men si det først, vent en stund, då de kan spørre å prate om det, før de møter

Anonymkode: 03641...da8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Nå er dere offisielle, da trenger dere ikke å vente så lenge. Viss begge er sikre så innen et par mnd. Men si det først, vent en stund, då de kan spørre å prate om det, før de møter

Anonymkode: 03641...da8

Føler det selv også, men vi er uenige. Hun har møtt mine barn, men jeg får ikke møte hennes før minst et halvt år. Synes det er litt rart 

Skrevet

Jeg hadde latt en kjæreste møte mine barn tidligst et år etter at man ble offisielle. Rett og slett fordi jeg ikke gidder å introdusere noen om det kan ta slutt kort tid etter

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange sier 12 måneder, men det kommer helt an på. 

Hvor betent var/er bruddet, hvor lenge er det siden, hvor mange andre kjærester har barnet møtt, hvor knyttet vil de bli til personen etc. 

Det meste går fint så lenge man venter med å flytte sammen. Og selv om man er blitt introdusert, kan man ta det rolig og ikke være sammen hver helg heller. 

Anonymkode: b42ed...745

AnonymBruker
Skrevet

Vi ble kjent i oktober/november. Først nå skal vi introdusere hverandre for barna:) 

Anonymkode: 12b39...6e2

AnonymBruker
Skrevet

Etter et brudd eller etter at man ble et par?

Etter brudd har jeg hørt at det bør gå 1-2 år, sånn at barna får tid til å tilpasse seg den nye situasjonen. 

Hvor mange steforeldre skal barna ha? Litt flåsete spørsmål kanskje? Det er uansett et poeng å ta det langsomt når man har barn.

Anonymkode: 554aa...8c2

• Liker 1
Skrevet

Dette har blitt spurt om mange ganger, og det finnes ikke noe fasit svar. Hva som er riktig for noen vil være feil for andre...

For min del har jeg ikke noe behov for å involvere barna mine med en evt. kjæreste, og hans barn. Jeg ønsker å være særboer, i hvert fall i lang tid, og det er derfor ingen grunn til at barna skal møtes.

Hvis jeg hadde ønsket samboer og en husholdning med mine/dine/våre håper jeg at jeg hadde klart å vente så lenge som mulig. Til jeg følte at jeg virkelig kjente han jeg evt. skulle involvere barna mine med. Og det tar lang tid å bli kjent, spesielt når man ikke bor sammen fulltid. Minst ett år tenker jeg. Selvfølgelig avhengig av hvor mye kontakt man har. Forutsetter da at vi møtes hver gang vi har barnefri, og at vi mer eller mindre bodde sammen i de periodene. Hvis han ikke hadde klart å vente så lenge så hadde han ikke vært den rette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

10 måneder brukte vi før vi dro på aketur første gangen.

Anonymkode: 3e358...3cb

AnonymBruker
Skrevet

Han møtte barna som venn etter 8 mnd, og ble introdusert som kjæreste etter 10 mnd. 

Anonymkode: 762e5...fd6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Med hvilken begrunnelse? 

At man vet forholdet varer

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Vi ble kjent i oktober/november. Først nå skal vi introdusere hverandre for barna:) 

Anonymkode: 12b39...6e2

Det var jo ikke veldig lenge 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Føler det selv også, men vi er uenige. Hun har møtt mine barn, men jeg får ikke møte hennes før minst et halvt år. Synes det er litt rart 

Ikke rart i det hele tatt, fornuftig 

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Møtte mine bonusbarn etter fem dager, og foreldrene til mannen en uke etter vår første date.

Ungene skulle egentlig sove og foreldrene hans skulle egentlig være på hytta.

Bomma litt 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.3.2021 den 17.01):

At man vet forholdet varer

Et forhold kan ta slutt når som helst. Forholdet mitt til ungenes mor tok slutt. Forholdet til hennes unger far tok slutt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Et forhold kan ta slutt når som helst. Forholdet mitt til ungenes mor tok slutt. Forholdet til hennes unger far tok slutt.

Joda, men man har statistisk sett litt mer peiling på om forholdet er liv laga etter ett år enn etter en måned. Her tok det over to år før barna møtte kjæresten min. Ikke fordi jeg/vi tvilte på forholdet, men fordi jeg ikke hadde inntrykk av at spesielt det ene barnet ikke var klar for å møte ham. Han var livredd for at kjæresten min skulle komme i veien for den biologiske faren.

Anonymkode: 7e7f1...968

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet

Når man vet man vil være i barnas liv i lang tid fremover, og ikke minst at man føler en trygghet på at man ønsker nettopp dette.

Tidspunktet for dette er selvsagt veldig individuelt for hvert par. Det er ingen gylden regel her.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Man har likevel litt mer peiling etter ett år enn   En mnd da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...