AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #1 Skrevet 24. mars 2021 Hei! Får snart hund, og ønsker å i hvert fall PRØVE å kombinere dette med at det er rent hjemme Dere som vasker hundens poter, og kanskje vasker bak etter at han gått nummer to, bruker dere håndkle og vann? Må vel byttes ut hver gang? Noe annet som kan brukes? Hvis du mener at disse stegene er unødvendige kan du gjerne lage en egen tråd om det Ønsker bare svar på det jeg spør om. Takk for svar 😄 Anonymkode: 65913...edb
Myrmica Skrevet 24. mars 2021 #2 Skrevet 24. mars 2021 Jeg har et håndkle hengende ved døra, og tørker av poter og under magen etter hver tur. Blir rutine fort 😁. Og hundene har lært å stå pent utafor til de er tørket av. Bytter håndkle når jeg synes det er møkkete, så noen ganger daglig, noen ganger henger det der i uker. Er de sølete er det inn i dusjen for en rask spyling, før de får inn i stua. Spyle de bak gjør jeg bare om de har diaré og det er rester i pelsen eller noe. 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #3 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hei! Får snart hund, og ønsker å i hvert fall PRØVE å kombinere dette med at det er rent hjemme Dere som vasker hundens poter, og kanskje vasker bak etter at han gått nummer to, bruker dere håndkle og vann? Må vel byttes ut hver gang? Noe annet som kan brukes? Hvis du mener at disse stegene er unødvendige kan du gjerne lage en egen tråd om det Ønsker bare svar på det jeg spør om. Takk for svar 😄 Anonymkode: 65913...edb Jeg bærer min i badekaret etter vi har gått tur 😊 han er liten chihuahua på 2,7 kg da 🤣 Anonymkode: 011d0...d80
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #4 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hei! Får snart hund, og ønsker å i hvert fall PRØVE å kombinere dette med at det er rent hjemme Dere som vasker hundens poter, og kanskje vasker bak etter at han gått nummer to, bruker dere håndkle og vann? Må vel byttes ut hver gang? Noe annet som kan brukes? Hvis du mener at disse stegene er unødvendige kan du gjerne lage en egen tråd om det Ønsker bare svar på det jeg spør om. Takk for svar 😄 Anonymkode: 65913...edb Helt unødvendig å vaske bak etter å ha bæsjet hver gang, med mindre det setter seg fast i pelsen. Hvis hunden er møkkete tar du den i dusjen Anonymkode: fe1d3...664 8
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #5 Skrevet 24. mars 2021 Dytter på denne da jeg står ovenfor samme problemstilling og mannen min tror jeg vil «lære meg å leve med litt skitt rundt meg» Anonymkode: cee73...9ab
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #6 Skrevet 24. mars 2021 Hunder trenger ikke bli tørket bak med mindre det er snakk om diaré som har festet seg i pelsen rundt de ikke selv klarer å vaske bort. Hunden dusjes aldri, annet enn når han har rullet seg i bæsj. Er det sølete eller vått ute tørker vi av potene og magen før han får gå inn. Vi koster førsteetasje tre ganger i uken. Da får vi bort både støv og pels. Vi har alaska husky, så det er så mye pels at skulle vi dratt frem støvsugeren hele tiden ville vi hatt et skyhøyt budsjett på støvsugerposer. syns kost og feiebrett fungerer bedre og det er mye lavere terskel for å gjøre det oftere. Mer tiltak å hente støvsugeren oppe 🤣 Det er fullt mulig å ha hund og å ha et rent hus. Men det krever innsats litt -oftere- enn uten hund. Men det er ikke umulig! Anonymkode: aea69...97f 4
MissPierce Skrevet 24. mars 2021 #7 Skrevet 24. mars 2021 Jeg har også ett håndkle hengende inne i gangene som jeg bruker å vasker potet og mage når det trengs. Nå som er tiner ute blir han mildt sagt skitten på potene, og selv om jeg fint takler litt skitt. Så vil jeg ikke ha det opp i sofaen, eller ha pote avtrykk i søle rundt om kring. Er han veldig skitten som han gjerne blir etter ballek på plenen nå, så er det rett i dusjen. Han stopper selv opp i døråpningen, og kommer ikke inn før jeg gir beskjed. Når det er snø, eller tørt og fint ute tørker jeg han ikke. Tørker også labbene med tanke på salt på veien her. Han er ikke fan av potesokker, og plages ikke av salt. Men forebygger ved å vaske potene godt da vi kommer hjem. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #8 Skrevet 24. mars 2021 Vi pleier ikke gå gjørmete steder. Hunden kan ikke fordra det😂Det gjør selvsagt ikke meg noe! Har dørmatte, meb hjelper jo kun om det har vært litt regn. Ellers har jeg våtservietter i bilen til å tørke av før buret. Pleier å slenge brukt håndkle til vasken over skostativet, så bruker jeg det noen dager før vask. Ser ikke poenget med nytt og rent håndkle hver dag. Blir dusjen hvis hunden er veldig skitten. Jeg tørker sjeldent bak. På min hund er det lett å se. Et fåtall ganger har jeg tørket med et blad/mose ute om noe henger igjen. Tatt hundepose utenpå hånden. Ellers er mitt tips for hundehår på gulvet, å gå over med mopp. Samle så håret og kast. Så kan du støvsuge over. Ellers må du ha nye støvsugerposer alt for ofte! Har du en langhåret hund kan det også være ok å bruke regndekken. Da slipper du våt hund inne. Anonymkode: 2e0a6...9f0
Ulven Skrevet 24. mars 2021 #9 Skrevet 24. mars 2021 Tørker av labbene hvis de er sølete, men ofte holder det at de går ute på verandaen litt for å tørke. Da blir det meste av sand liggende ute. Noen ganger må de dusjes under buken, og da bruker vi egne hundehåndklær til å tørke med. Bader de etter behov, ca en gang i kvartalet. Å dusje en hund bak etter hver avføring skal du ikke gjøre. Vi kjøpte robotstøvsuger for et år siden, og den er genial til å ta hår og sand.
Julie Skrevet 24. mars 2021 #10 Skrevet 24. mars 2021 Vaske en hund bak som en fast rutine? Aldri hørt om,men skjønner det kan være nødvendig hos langpelset hund med magasjau. Ellers har jeg ei bøtte med vann og klut stående fremme på våren når snøen har smelta. Dypper labbene og tørker av buk og innside av beina. Mye sand og grus som blir med inn da. Dusjes kun på indikasjon. 1
Summeer Skrevet 24. mars 2021 #11 Skrevet 24. mars 2021 Vi har heller mye matter i gangen som samler opp grus, sand og skitt fra potene, og hunden går noen runder der før han får gå opp. Har som mange andre et håndkle hengende rett ved døra, så når vi feks har løpt i skogen så tørker jeg av potene, men vi går tur 4-6 ganger hver dag, så kan ikke bli helt nazi på tørking Har fått meg robotstøvsuger nå, og den kjører over gangen 1-2g daglig nå, og det hjelper mye på for å unngå å tråkke sanden videre rundt i huset 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #12 Skrevet 24. mars 2021 Tørker potene med ett håndkle hvis det er veldig grisete men som oftest er det nok at hunden sitter litt på matta i ytterkanten. Jeg har ei 2 × 1 m matte så god plass til våt hund og våte sko. Tørke bak gjør jeg kun hvis det har satt seg i pelsen og da er det ofte bedre å klippe bort litt av pelsen enn å vaske. Dusj og klipp har både kort- og langhåret hund så her er det pels over alt uansett hvor mye jeg prøver å holde det "rent". Er du veldig opptatt av å ha det rent hele tiden vil jeg anbefale katt fremfor hund. Anonymkode: 7dfd0...dc8
Arx Skrevet 25. mars 2021 #13 Skrevet 25. mars 2021 Har håndkle i gangen for å tørke poter, men ender ofte med å hive henne i dusjen og spyle beina der. Hund med lang pels foran og som elsker alt som heter vann og gjørme. Hun eter alt og får innimellom magetrøbbel, kun de gangene jeg vasker bak. Ellers har jeg våtmoppen stående tilgjengelig til å dra over gulvet ofte, i gjørmete perioder som nå hver dag.
venus24 Skrevet 26. mars 2021 #14 Skrevet 26. mars 2021 Jeg tørker hunden på beina og magen hvis det er gjørmete ute, men ikke ellers. Har aldri vasket eller tørket rumpa til hunden, det fikser han helt fint selv.Har aldri hørt om noen som vasker hunden sin i rassa, det høres utrolig spesielt ut. Men hver sin lyst, si. Dusjer hunden et par ganger i måneden kanskje, men bare de gangene han har rullet seg i gjørme eller er for skitten til at man kan tørke det bort med håndkle. Støvsuger typ en gang i uken. Tror nesten bare du må lære deg å leve med at hunden vil føre til et mer "skittent" hjem, og at du sannsynligvis vil ha hundehår på alle klærne dine. Det går nok fint. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå