AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #1 Del Skrevet 24. mars 2021 Ønsker tips på å lære meg matematikk. Gjerne fra sen barneskole/tidlig ungdoms og oppover til vgs. Bøker som kan lånes på bibliotek, nettsider som er gratis, tips og triks osv. Har prøvd å lete/google, men ser ut som at jeg er dårlig på å finne sånt😳 Som dere sikkert skjønner er det store hull og mangler i mattefaget for meg, dette er noe jeg ønsker sterkt å ta tak i. Skolegang/voksenopplæring er på planen til høsten, men tror jeg vil slite med å hoppe rett inn i selv den mest grunnleggende matematikken fra vgs. Så trenger å starte nå. Anonymkode: 26a19...e6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #2 Del Skrevet 24. mars 2021 Denne siden er på norsk, og er veldig god. Mener å huske at den kostet rundt 100 kroner i måneden: https://basic-matte.no/basic-matte-ex/ Ellers vil jeg også anbefale Khan Academy som har blant annet mattekurs for alt fra mellom tidlig barneskole og til avansert universitetspensum, som attpåtil er gratis. Anonymkode: 3278c...348 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #3 Del Skrevet 24. mars 2021 Jeg tok matematikk på voksenopplæring for et par år siden. For oss, så forventet de at flere av oss ikke hadde hatt matte på en stund. Allikvel kan det være en idé å lære seg gangetabellen i hodet (seriøst, jeg tuller ikke, man sparer så sinnsykt med tid på prøver om man ikke må telle oppover. Jeg kunne den i hodet, og det sparte jeg mye tid på, kontra andre som ikke kunne!). I tillegg anbefaler jeg deg å lære deg deling og ganging uten kalkulator. Det kommer du til å få bruk for. Alt annet hadde vi egentlig en kjapp gjennomgang i, før vi startet med temaet (feks brøk, potenser, algebra, ligninger, osv osv). Matematikken man tar på vgs heter 1p og 2p, jeg ville prøvd et kjapt googlesøk for å se om du kan finne videoer eller forklaringer, og hvilke temaer du skal gjennom Anonymkode: d51ab...e06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kastanjefrø Skrevet 24. mars 2021 #4 Del Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ønsker tips på å lære meg matematikk. Gjerne fra sen barneskole/tidlig ungdoms og oppover til vgs. Bøker som kan lånes på bibliotek, nettsider som er gratis, tips og triks osv. Har prøvd å lete/google, men ser ut som at jeg er dårlig på å finne sånt😳 Som dere sikkert skjønner er det store hull og mangler i mattefaget for meg, dette er noe jeg ønsker sterkt å ta tak i. Skolegang/voksenopplæring er på planen til høsten, men tror jeg vil slite med å hoppe rett inn i selv den mest grunnleggende matematikken fra vgs. Så trenger å starte nå. Anonymkode: 26a19...e6c Campus inkrement, du kan følge opplegget deres fra barneskolen og frem til VGS, og de holder svært høyt nivå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #5 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Denne siden er på norsk, og er veldig god. Mener å huske at den kostet rundt 100 kroner i måneden: https://basic-matte.no/basic-matte-ex/ Ellers vil jeg også anbefale Khan Academy som har blant annet mattekurs for alt fra mellom tidlig barneskole og til avansert universitetspensum, som attpåtil er gratis. Anonymkode: 3278c...348 Takk for tips, skal sjekke begge AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg tok matematikk på voksenopplæring for et par år siden. For oss, så forventet de at flere av oss ikke hadde hatt matte på en stund. Allikvel kan det være en idé å lære seg gangetabellen i hodet (seriøst, jeg tuller ikke, man sparer så sinnsykt med tid på prøver om man ikke må telle oppover. Jeg kunne den i hodet, og det sparte jeg mye tid på, kontra andre som ikke kunne!). I tillegg anbefaler jeg deg å lære deg deling og ganging uten kalkulator. Det kommer du til å få bruk for. Alt annet hadde vi egentlig en kjapp gjennomgang i, før vi startet med temaet (feks brøk, potenser, algebra, ligninger, osv osv). Matematikken man tar på vgs heter 1p og 2p, jeg ville prøvd et kjapt googlesøk for å se om du kan finne videoer eller forklaringer, og hvilke temaer du skal gjennom Anonymkode: d51ab...e06 Takk for tips. Gangetabellen går greit å ta i hodet, deling av større tall derimot, må jeg øve på. Brøk, potenser, algebra osv har jeg vært innom litt, men det er noe jeg stort sett er blank på, så tenker det kan være kjekt å få øvd på. 11dager fri i påska alene kommer godt med 😅 Kastanjefrø skrev (15 timer siden): Campus inkrement, du kan følge opplegget deres fra barneskolen og frem til VGS, og de holder svært høyt nivå. Takk for tips, skal sjekke Takk igjen for gode tips dere, nå har jeg flere plasser jeg skal sjekke ut. Anonymkode: 26a19...e6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå