SuperVandreren Skrevet 24. mars 2021 #1 Skrevet 24. mars 2021 Hvis en mann voldtar en dame og hun blir gravid så har mannen rett til samvær. Jeg tror at den almenne rettsfølelse vil si at mannen ikke har rett til samvær, men at barnet har rett på kontaktifo etter fylte 18. Hva er årsaken til at politikerne ikke lager en lov om dette? 1
Milky Skrevet 24. mars 2021 #2 Skrevet 24. mars 2021 Fordi han er far og en biologisk forelder har rett på samvær med sitt barn med mindre det bevises at han er skadelig for barnet 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #3 Skrevet 24. mars 2021 Jeg syns det er rart en kvinne ikke tar abort etter graviditet som følge av voldtekt. Hvis hun anmelder står hun nok sterkere senere om hun vil ha eneomsorgen. Anonymkode: b9ae1...ae5 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #4 Skrevet 26. mars 2021 At han er voldtektsmann betyr ikke automatisk at han er en dårlig far. Her må man tenke på barnets beste, som er samvær med begge foreldrene, så lenge de gir god og trygg omsorg. Anonymkode: 776ca...ffd 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #5 Skrevet 26. mars 2021 Fri abort er fortsatt en veldig god idé. Anonymkode: 8b6b3...895
Nuith Skrevet 26. mars 2021 #6 Skrevet 26. mars 2021 En kvinne som voldtar får normalt også beholde og ha samvær med barnet, for å dra en parallell. 8
Djungelvrål Skrevet 26. mars 2021 #7 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): At han er voldtektsmann betyr ikke automatisk at han er en dårlig far. Her må man tenke på barnets beste, som er samvær med begge foreldrene, så lenge de gir god og trygg omsorg. Anonymkode: 776ca...ffd Jo det gjør det absolutt, skulle aldri fått muligheten til å få barn. Alle dømte voldtektsmenn skulle vært sterilisert samt blitt satt hormoner på slik at de ikke kunne få ereksjon. 7
Silva Pluvialis Skrevet 26. mars 2021 #8 Skrevet 26. mars 2021 Jeg hadde nok ikke klart å ta abort om jeg ble gravid etter voldtekt, men ikke faen om den mannen skulle fått kommet så mye som i nærheten av ungen. Jeg hadde satt himmel og jord i bevegelse, først av alt, for å få han dømt, melde han til BV og frata han rett til samvær. Jeg hadde ikke klart å omgås overgriperen, og jeg hadde ikke sendt barnet til han alene. Jeg hadde ikke gamblet med barnets liv, om jeg så måtte flykte utenlands for å hindre samvær med far. Det er bare et svar. IKKE FAEN! 7
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #9 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): At han er voldtektsmann betyr ikke automatisk at han er en dårlig far. Her må man tenke på barnets beste, som er samvær med begge foreldrene, så lenge de gir god og trygg omsorg. Anonymkode: 776ca...ffd Fysj og fy sier jeg bare. Anonymkode: cff5f...b9b 6
Nymerïa Skrevet 26. mars 2021 #10 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): At han er voldtektsmann betyr ikke automatisk at han er en dårlig far. Her må man tenke på barnets beste, som er samvær med begge foreldrene, så lenge de gir god og trygg omsorg. Anonymkode: 776ca...ffd Det er mulig at du hadde tatt sjansen på å sende barnet ditt på overnatting til en voldtektsmann for det kan jo være at han ikke er farlig. Jeg hadde ikke tatt sjansen. Mine barn får ikke være alene i fem minutter en gang med en voldtektsmann. Følgelig hadde jeg ikke båret frem et barn som var et resultat av en voldtekt. Det hadde vært uaktuelt for meg å følge et rettslig pålegg om samvær i et sånt tilfelle. Og i og med at jeg foretrekker å være en lovlydig borger så hadde løsninga vært abort. 3
Vera Skrevet 26. mars 2021 #11 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fysj og fy sier jeg bare. Anonymkode: cff5f...b9b Vel..så kontroversielt det enn høres ut; voldtekten sier ingenting om hans evner som far. 2
Silva Pluvialis Skrevet 26. mars 2021 #12 Skrevet 26. mars 2021 Vera skrev (2 minutter siden): Vel..så kontroversielt det enn høres ut; voldtekten sier ingenting om hans evner som far. Du ville ikke vært redd for at han skulle voldtatt ungen også? 1
Silva Pluvialis Skrevet 26. mars 2021 #13 Skrevet 26. mars 2021 NymeriaRhoynar skrev (7 minutter siden): Det er mulig at du hadde tatt sjansen på å sende barnet ditt på overnatting til en voldtektsmann for det kan jo være at han ikke er farlig. Jeg hadde ikke tatt sjansen. Mine barn får ikke være alene i fem minutter en gang med en voldtektsmann. Følgelig hadde jeg ikke båret frem et barn som var et resultat av en voldtekt. Det hadde vært uaktuelt for meg å følge et rettslig pålegg om samvær i et sånt tilfelle. Og i og med at jeg foretrekker å være en lovlydig borger så hadde løsninga vært abort. Kan man ikke oppføre far som ukjent eller la være å si noe om graviditeten? Tror jeg ville prøvd å holde den skjult for overgriperen. Havner han i fengsel så vil han ikke merke noe særlig til at man er gravid heller. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #14 Skrevet 26. mars 2021 Vera skrev (6 minutter siden): Vel..så kontroversielt det enn høres ut; voldtekten sier ingenting om hans evner som far. Det gjør jo det! En voldtektsmann er et dårlig menneske uten empati, forståelse og grunnleggende folkeskikk. Anonymkode: 311d1...e98 5
Vera Skrevet 26. mars 2021 #15 Skrevet 26. mars 2021 Gjenferdet skrev (2 minutter siden): Du ville ikke vært redd for at han skulle voldtatt ungen også? Jeg sier ingenting om hva jeg ville ha følt i den gitte situasjonen..men teknisk sett sier ikke ugjerningen noe om hvordan hans farsevner er. Hva tilsier at far skal voldta sitt eget barn? Har han pedofile tendenser? I så fall kommer han inn under helt andre lovgivinger. Jeg vet helt ærlig ikke hva jeg ville ha gjort om jeg hadde kommet i en posisjon hvor et slikt valg måtte tas, og jeg tror ingen her bastant kan hevde hva de ville ha gjort og ikke ville ha gjort før de selv har vært i situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #16 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): At han er voldtektsmann betyr ikke automatisk at han er en dårlig far. Her må man tenke på barnets beste, som er samvær med begge foreldrene, så lenge de gir god og trygg omsorg. Anonymkode: 776ca...ffd Jo det gjør det. Barnets beste er selvfølgelig aldri å ha samvær med en forelder som ikke er egnet til å være forelder, hvis man er så ond at man kan voldta så er man ingen god forelder. Anonymkode: 311d1...e98 3
Vera Skrevet 26. mars 2021 #17 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det gjør jo det! En voldtektsmann er et dårlig menneske uten empati, forståelse og grunnleggende folkeskikk. Anonymkode: 311d1...e98 Hvor mange ganger har du hørt «Han var en veldig snill mann, omsorgsfull og grei med barna sine, aldri noe tull med han. Stille og rolig nabo» på nyhetene? 1
SuperVandreren Skrevet 26. mars 2021 Forfatter #18 Skrevet 26. mars 2021 Hvis man er en voldteksmann så har man vist såpass store psykopatiske trekk at man ikke kan ta sjansen 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #19 Skrevet 26. mars 2021 Vera skrev (12 minutter siden): Vel..så kontroversielt det enn høres ut; voldtekten sier ingenting om hans evner som far. Jo, det sier at han har dårlig impulskontroll eller ikke føler empati. Det er veldig relevant som far. Se det sånn: om far hadde slått og forgrepet seg på mor, skulle barnet fortsatt å få samvær med sin far? Jeg regner med svaret til de fleste vil være nei. Anonymkode: cff5f...b9b 2
WhiteSwan Skrevet 26. mars 2021 #20 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): At han er voldtektsmann betyr ikke automatisk at han er en dårlig far. Her må man tenke på barnets beste, som er samvær med begge foreldrene, så lenge de gir god og trygg omsorg. Anonymkode: 776ca...ffd Du tuller? 😳 å tro at en som er i stand til å voldta noen er i stand til å være en god far er helt vanvittig! Hva i all verden får deg til å tro at barnets beste er samvær med begge foreldre for enhver pris? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå