Gå til innhold

Sting som har gått opp - Fødsel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ble klipt og fødte for litt over 1 uke siden. Ble sydd og kjente nå at en sting gikk opp.. Er det normalt at det skal gå i oppløsning så fort? 

Anonymkode: 93aca...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ser nå med et speil at det er kjøttsår (?) altså liten «hull». Regner med at det ikke har fått grodd igjen skikkelig?? 

Hvem tar jeg kontakt med? Legevakten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenkte å komme med en liten oppdatering for de i samme situasjon! :) 

Ble fortalt at det ikke var normalt! Sitter nå og blir sydd på nytt. Stol på magefølelsen og ta KG kommentarer med en klype salt! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Tenkte å komme med en liten oppdatering for de i samme situasjon! :) 

Ble fortalt at det ikke var normalt! Sitter nå og blir sydd på nytt. Stol på magefølelsen og ta KG kommentarer med en klype salt! 

Huff, trasig! Men bra du får det fikset fort. Er det fødeavdelingen som fikser?

Anonymkode: 642ab...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ganske vanlig at sting går opp - OG det er vanlig å enten la være å oppsøke hjelp for det, eller å bli avfeid med at «det gror av seg selv likevel» når man tar kontakt. 

Veldig bra at du oppsøkte hjelp OG ble tatt på alvor! 💪🏻

Anonymkode: dd407...ccd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Uff ja, ved min første følte jeg (og så) at et sting gikk opp. Jordmor sjekket og sa at «alt så fint ut, det vil gro fint». Grodde aldri og gikk med en kløyvet kjønnsleppe i over et år før jeg tok kontakt med lege. Fikk henvisning for å skjære opp/lage sårflate og sy på nytt 🥴🥴

Anonymkode: 3ae7c...a3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen av mine sting gikk opp ganske fort. Har en «kjøttfille» som henger ut av skjeden etter første fødsel. Var inne på poliklinikk noen dager etter fødsel, når jeg så i ett speil hvordan det så ut. Fikk beskjed om at det var ikke noe å bry seg med, den var ikke I veien for «funksjonen» og at de evt. kunne fikse det etter neste fødsel (virket som hun bare antok at det skulle bli flere fødsler🙄). Nå nærmer det seg fødsel nummer to, og jeg kommer til å insistere på at det blir fikset! Selv om mannen sier det ikke gjør noe, syns jeg det er ganske ubehagelig å skulle være intim. Gleden med sex er på en måte borte, når jeg tenker på hvordan det ser ut... 

Anonymkode: 67008...a66

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har et sting som ble satt nederst i skjedeinngangen (mot anus). Dette sprakk opp og grodde aldri før det forsvant. Det har resultert i en lengre åpning, synes det er lite mellomkjøtt nå.. Er dette noe de kan fikse ved neste fødsel? Det er grodd helt fint nå, så ser liksom ikke for meg at det plutselig skal gro sammen igjen? 

Anonymkode: f1cb6...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...